Magistrala 5 de metrou, tronsonul intre Drumul Taberei si Universitate, primeste in 2014 un buget de 436 milioane lei. Liviu Voinea, ministrul delegat pentru buget, a facut anuntul, odata cu prezentarea datelor privind primele 20 de proiecte de investitii publice de anul acesta.
Contractele incheiate pentru executia si consultanta metroului din Drumul Taberei ajung in prezent la circa 275 de milioane de euro. Potrivit programului de lucrari, structura statiilor si a tunelelor va fi gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
Lotul 1.1, Raul Doamnei – Hasdeu (Opera) are o lungime de 6,2 km, 9 statii si este construit de asocierea Astaldi – FCC Construccion – Delta ACM – AB Construct. Valoarea contractului este de peste 918 milioane de lei fara TVA.
Citeste si: Taxa pe stalp va creste pretul la cartela de metrou cu cel putin 30%
Lotul 1.2, Statia, Depoul si Galeria de legatura Valea Ialomitei are o lungime de 1 km, o statie si un depou si este construit de asocierea Max Bogl (Germania) – Max Boegl (Romania). Valoarea contractului este de peste 231 de milioane de lei fara TVA.
Desi initial finantat 50% printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, proiectul metroului de pe Magistrala 5 a fost acceptat de Comisia Europeana in cadrul programelor de finantare nerambursabila.
Ministerul Transporturilor spune ca acum “acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial – Transport”.
Liviu Voinea a prezentat datele privind primele 20 de proiecte de investitii publice in 2014 la sedinta Comisiei de Dialog Social (CDS), organizata pentru dezbaterea proiectului de hotarare de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice privind prioritizarea proiectelor de investitii publice. Proiectul acestuia propune o prioritizare a celor mai importante investitii din Romania astfel incat marile proiecte sa nu mai ramana fara finantare. Lista cu investitiile prioritare ar urma sa fie aprobata de Guvern.
“Motivul necesar pentru prioritizarea proiectelor de investitii publice este urmatorul: 25% din proiecte au 90% din bani, dar in urmatorii ani este nevoie de 70 miliarde lei pentru a finaliza aceste proiecte. In cati ani poate bugetul sa puna 70 miliarde lei? Ne putem permite sa stam noua ani cu proiecte de infrastructura de transport? Nu ne putem permite. Si atunci ce facem? In conditiile veniturilor actuale trebuie sa terminam niste proiecte, nu putem sa avem 30%-50% din toate proiectele si nimic terminat, scopul este sa avem macar 10%-20% din proiecte terminate. Iar alta parte din proiecte sa fie sistate sau trecute pe o alta forma de finantare”, a explicat Voinea, conform Mediadax.
CITITI IN ZIUA NEWS RAPORTUL CORPULUI DE CONTROL AL MINISTRULUI TRANSPORTURILOR .
“Radiografia dezastrului de la CFR Călători .
Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le-a regizat şi încă le mai regizează în zona transportului feroviar de călători, a intrat în vizorul procurorilor DNA şi Poliţiei Române pentru “performanţa” de a trage pe linie moartă compania de stat”
DNA TREBUIE SA -I RIDICE CU AUTOCARUL …CAT DE CURAND.
AJUNGE CU BATAIA DE JOC PE BANI PUBLICI.
ALEXANDRA GATEJ,CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, DOROBANTU VALENTIN, CARMEN MARIA POPESCU, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, ZAMFIR EMIL, PROTOPOPU GABRIEL, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN,CRINTEA STEFAN, ETC.
LA PUSCARIE CU VOI , HAHALERELOR !
“Falsuri în înscrisuri oficiale
Verificările echipei de control a Ministerului Transporturilor au evidenţiat că “doamna Alexandrina Gătej şi domnul Claudiu Dumitrescu (membri CA) au semnat procesele verbale ale şedinţelor comitetelor consultative în timpul controlului, după ce echipa de control a constatat lipsa semnăturilor respective de pe documentele originale”
Având în vedere acest aspect, echipa de control apreciază că “din constatările prezentate rezultă indicii cu privire la săvârşirea de infracţiuni din sfera falsului în înscrisuri. În acest caz se impune sesizarea organelor abilitate să cerceteze prin mijloace tehnice şi metode judicirae specifice documentele şi faptele prevăzute şi după caz, să constate săvârşirea de infracţiuni, să stabilească persoanele răspunzătoare şi să dispună măsurile legale pentru aplicarea sancţiunilor prevăzute de lege”.
“Membrii Consiliului de Administratie şi-au depăşit atribuţiile statutare prin aprobarea Regulamentului de funcţionare a comitetelor consultative constituite în cadrul consiliului”, este una dintre concluziile Corpului de Control. Mai mult, deoarece “actul constitutiv al societăţii nu conţine prevederi care stabilesc modul de funcţionare şi procedura de adoptare a deciziilor în cadrul comitetelor consultative, se poate concluziona că activitatea comitetelor s-a desfăşurat în afara cadrului legal”. Pe cale de consecinţă, toate remuneraţiile pentru participarea la activităţile comitetelor consultative au fost încasate necuvenit, iar valoarea reprezentată de suma remuneraţiilor lunare suplimentare brute acordate membrilor CA constituie prejudiciu adus bugetului societăţii – 8.250 de euro. Persoanele răspunzătoare pentru nerespectarea prevederilor legale privind constituirea şi funcţionarea comitetelor consultative sunt membrii Consiliului de Administraţie, adică Valentin Dorobanţu, Alexandrina Corina Gătej, Claudiu Octavian Dumitrescu, George Micu şi Dana Galbeni Răchilă.
De asemenea, modificarea unor documente prin semnarea acestora după ce echipa de control a constatat lipsa semnăturilor şi a reţinut copii ale documentelor constituie indicii cu privire la săvârşirea de infracţiuni din sfera falsului în înscrisuri, prevăzute în Codul Penal al României. Având în vedere aceste indicii “se impune sesizarea organelor abilitate ale statului, în vederea efectuării cercetărilor şi aplicării, după caz, a măsurilor prevăzute de normele legale în vigoare”.