MARINARII ROMANI SECHESTRATI la bordul navei Maresk Torgis au fost ELIBERATI

Membrii echipajul de pe cargoul Maersk Tigris, sechestrat saptamana trecuta de Iran si consemnat de atunci intr-un port din sudul tarii, sunt “liberi”, a declarat miercuri purtatoarea de cuvant a diplomatiei iraniene, relateaza Agerpres, care citeaza AFP.

Nava, un port-container in culorile gigantului danez de transport maritim Maersk si sub pavilionul Insulelor Marshall, a fost interceptata la 28 aprilie, in apele din Golf, in urma aplicarii unei decizii a justitiei favorabile unei companii iraniene.

Grupul danez a cerut eliberarea echipajului, afirmand ca membrii acestuia “nu sunt salariati ai Maersk Line” si “ca nici nava nu apartine Maersk Line”. Transportatorul afirma ca nava sechestrata este exploatata de Rickmers Shipmanagment si efectua doar un traseu comercializat de Maersk Line.

Citeste si: MAE: Patru MARINARI ROMANI se afla la bordul navei Maersk Tigris, retinuta in Golful Persic

“Cei 24 de membri ai echipajului acestei nave sunt liberi. Ei beneficiaza de un ajutor consular si, din punctul nostru de vedere, nu sunt vizati de sechestrarea navei”, a declarat purtatoarea de cuvant a Ministerului de Externe al Iranului, Marzieh Afkham.

“Negocierile continua intre compania privata reclamanta si cealalta parte, si este posibil ca afacerea sa fie reglementata in urmatoarele doua zile”, a explicat Afkham.

Purtatoarea de cuvant a diplomatiei iraniene a reiterat ca sechestrarea cargoului este “o afacere judiciara, si nu una politica sau militara”.

Potrivit televiziunii de stat iraniene, membrii echipajului provin din tari precum Bulgaria (de unde este capitanul), Myanmar, Marea Britanie, precum si Romania.

Citeste si: SPANIA: ROMANI la bordul FERIBOTULUI cuprins de flacari in largul INSULELOR BALEARE

Ministerul Afacerilor Externe al Romaniei a anuntat la 29 aprilie ca la bordul navei Maersk Tigris, retinuta in Golful Persic de autoritatile iraniene ca urmare a unui litigiu comercial, se afla patru cetateni romani.

Maersk este urmarita in instanta de compania iraniana Pars Talayieh Oil, in cadrul unui litigiu ce vizeaza 10 containere trimise in Dubai in ianuarie 2005. Societatea daneza ar fi pierdut un apel, ceea ce o obliga la plata unor daune de 3,6 milioane de dolari (3,2 milioane de euro).