MATACHE: Lucrarile de refacere la AUTOSTRADA SIBIU-ORASTIE vor fi suportate de CONSTRUCTORUL ITALIAN

MINISTRUL TRANSPORTURILOR, IULIAN MATACHE, a declarat, marti, ca situatia creata la AUTOSTRADA SIBIU-ORASTIE a fost determinata de un cumul de probleme, iar costurile aferente remedierii lor vor fi SUPORTATE DE CATRE CONSTRUCTORUL ITALIAN care a executat lucrarea.

“Acolo a fost un cumul de probleme care pornesc de la proiectare, deci, lipsa studiilor geologice, un cumul. Se va face pe banii lor (reparatia — n.r.). Ieri (luni — n.r.) am avut o discutie cu ei, am convocat si conducerea mare a firmei din Italia. Le-am spus foarte clar ca tot ce se reface, se reface pe banii lor”, a afirmat ministrul Transporturilor, la începutul sedintei de Guvern, solicitat de premier sa prezinte situatia cu privire autostrada Sibiu-Orastie.

Prim-ministrul l-a întrebat pe ministru daca lucrarile privind noul pod rutier de la Agigea, care face legatura între DN39 si A4, au fost finalizate si i-a cerut sa prezinte o informare legata de faptul ca firma germana care a executat constructia a predat-o cu întarziere.

CITESTE SI: MINISTERUL TRANSPORTURILOR CERE CONSTRUCTORULUI SA REMEDIEZE URGENT DEFICIENTELE AUTOSTRAZII SIBIU-ORASTIE

“Înteleg, domnule ministru Matache, s-a terminat podul (de la Agigea — n.r.)? (…) Bun, poate faceti o informare asa cum faceti si cu autostrada Sibiu-Orastie la podul de la Constanta, o firma germana, nu, doar 10 luni întarziere. La Sibiu-Orastie cea mai mare firma italiana care ne-a lucrat prost si sper sa repare acum din banii lor”, a spus Ponta.
Premierul si-a exprimat speranta ca problemele legate de licitatiile la proiectele mari de infrastructura vor fi rezolvate prin adoptarea noului pachet legislativ privind achizitiile publice.

“Avem înca o mare problema si sper sa rezolvam o parte din aceasta mare problema prin faptul ca, vineri, în prima lectura, dupa care saptamana viitoare pleaca la Parlament toate cele patru legi, pachetul de legi privind achizitiile publice. Adica poate pornim de la primul segment, de la partea de achizitii, si, dupa aceea, vedem cine castiga licitatiile. Pentru ca, repet, podul l-a facut o firma din Germania cu un an întarziere. Autostrada a facut-o o firma din Italia cu un an întarziere si prost a facut-o. Deci, poate ca prin legea achizitiilor putem sa facem sa castige doar firmele serioase, romanesti daca mai exista sau straine. Important este sa existe un sistem prin care sa-i selectam mai bine pe cei care fac investitiile publice”, a subliniat Ponta.

Sursa foto: stirialba