mediaTRUST: Dacia, Ford si Renault sunt cele mai vizibile branduri auto in publicitate

mediaTRUST: Dacia, Ford si Renault sunt cele mai vizibile branduri auto in publicitate

mediaTRUST, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de monitorizare, prezinta topul celor mai vizibile branduri auto in publicitate, in primele sase luni ale anului 2014.

Dacia ocupa primul loc in topul brandurile auto cu 6.345 de reclame inregistrate in perioda 1 ianuarie – 30 iunie 2014, si un rate card de 10.257.024 euro. Ford este clasat pe locul doi in clasament cu 5.011 de reclame si un rate card de 4.436.766 euro. Locul trei este ocupat de Renault cu 4.181 de reclame si un rate card de 6.904.918 euro. Toyota a inregistrat, in primele sase luni ale anului, 3.369 de reclame cu un rate card estimat la 3.828.048 euro. Nissan este pe locul cinci in top cu 3.357 de reclame si un rate card de 3.807.567 de euro.

Locul sase este ocupat de Mazda cu 2.710 de reclame, iar rate cardul este de 3.601.695 euro. Volkswagen a inregistrat 1.869 de reclame cu un rate card de 3.772.514 euro, urmat de Peugeot cu 1.757 de reclame si Citroen cu 1.735 de reclame. Mercedes Benz este in clasament cu 1.461 de reclame si un rate card de 2.572.236 euro, urmat de Opel cu 1.095 de reclame. Din top mai fac parte Skoda cu 969 de reclame, BMW cu 886 de reclame, Hyundai a inregistrat 710 reclame, iar Mitsubishi a avut 614 de reclame in perioada menționata. 

Evolutia numarului de reclame difuzate pe canalele media in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2014

In luna ianuarie 2014 au fost inregistrate 1.909 de reclame, dintre care 1.318 au fost difuzate la TV. in luna februarie numarul reclamelor a crescut pana la 7.239, televiziunea fiind sursa cu cele mai multe difuzari (6.322 reclame). in luna martie au fost difuzate 8.551 de reclame dintre care 7.149 au fost difuzate la TV, 1.120 reclame la radio si 282 reclame au fost tiparite in presa scrisa. in aprilie au fost difuzate 6.839 de reclame, in luna mai s-au inregistrat 8.569 de reclame, iar in luna iunie au fost difuzate 6.023 de reclame. 

Distributia reclamelor pe medii de difuzare

In ceea ce priveste distributia reclamelor pe tipuri de media, televiziunea este canalul media cu cele mai multe reclame difuzate – 31.563. Radiourile au difuzat 6.400 de reclame, iar in presa scrisa au fost tiparite 1.167 de reclame.

Despre raport
Pentru vizibilitatea in publicitate raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste  47.044 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 30 iunie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio şi 200 de publicatii centrale, la categoria Industria auto.

mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 şi furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la telecom, IT, retail, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.