MEDIATRUST: McDonald’s, Pizza Hut, Hard Rock Cafe si Ceainaria Adevarul, sunt CELE MAI VIZIBILE BRAND-URI din HORECA in publicitate

MEDIATRUST, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de monitorizare, a prezentat marti un clasamentul CELOR MAI VIZIBILE BRAND-URI din domeniul Horeca in publicitate, in prima jumatate a acestui an.

Potrivit sursei citate, in perioada 1 ianuarie – 30 iunie au fost inregistrate 26.447 reclame pe segmentul Horeca – lanturi de fast food, restaurante, pizzerii, cofetarii, cafenele. Studiul nu include hotelurile si pensiunile.

McDonald’s este pe primul loc la categoria fast food, cu 13.263 de reclame difuzate in prima jumatate a anului 2014, avand un rate card (RC) estimat la 16.233.870 de euro. Locul doi este ocupat de KFC care a inregistrat 4.963 de reclame si un rate card de 7.669.711 de euro. Intrat pe piata din Romania in anul 2012, Subway este pe locul trei in clasament cu 650 de reclame si un rate card estimat la 555.730 de euro.

Pizza Hut a inregistrat, in perioada 1 ianuarie – 30 iunie, 2.767 de reclame cu un RC de 3.626.383, situandu-se astfel pe primul loc in clasamentul pizzeriilor. Presto Pizza este pe locul doi cu 632 de reclame si un RC estimat de 180.376 euro. Locul trei este ocupat de Speed Pizza cu 113 reclame si un rate card de 69. 445 euro.

Topul celor mai vizibile restaurante in publicitate este condus de Hard Rock Cafe cu 783 de reclame si un rate card de 203.969 de euro. Locul doi este ocupat de Beraria Siegfried cu 413 reclame inregistrate si un RC de 111.076 euro. Trattoria Don Vito este al doilea cel mai bine situat restaurant, din punct de vedere al numarului de reclame, cu 404 de reclame si un RC de 100.836 euro. Hanul Hangitei a inregistrat, in perioada analizata, 346 de reclame si un RC de 446.000 euro.

Citeste si: mediaTRUST: Dacia, Ford si Renault sunt cele mai vizibile branduri auto in publicitate

Primul loc la categoria cafenele/ceainarii este ocupat de Ceainaria Adevarul cu 60 de reclame si un RC de 164.199 euro. Cafeneaua The Institute este pe locul doi la aceasta categorie cu 3 reclame si un RC de 5.175 de euro. Cafe Louis este in top cu trei reclame si un RC de 14.400 euro. Brutariile Paul sunt in top cu 135 de reclame si 34.310 euro RC.

Distributia reclamelor pe categorii de produse

In prima jumatate a anului, lanturile de fast food au inregistrat 18.955 de reclame si sunt urmate in clasament de pizzerii cu 3.571 de reclame. Restaurantele au inregistrat 2.922 de reclame, cafenelele – 860 de reclame, iar cofetariile – 139 de reclame.

Distributia reclamelor pe medii de difuzare

In perioada 1 ianuarie – 30 iunie au fost inregistrate 26.447 de reclame la categoria food/horeca dintre care 21.374 de reclame au fost difuzate la TV, 4.603 de reclame au fost difuzate la radio si 470 au fost tiparite in presa scrisa. Printre sursele care au difuzat/publicat cele mai multe reclame se  numara Kiss TV (4.135 reclame), Sport.ro (2.933 reclame), Romania TV (2.086 reclame), Radio Zu (1.627 reclame), Magic FM ( 1.360 reclame), Sapte Seri – Supliment (217 reclame) etc.

Pentru vizibilitatea in publicitate raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a 26.477 reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie – 30 iunie 2014, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, la categoria food/horeca.

Citeste si: Cele mai vizibile branduri din turism in publicitate – Raport mediaTRUST

mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la telecom, IT, FMCG, retail, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.