MEDICII DE FAMILIE, NEMULTUMITI de sistemul informatic al CARDULUI DE SANATATE. REACTIA CNAS

Federatia Nationala a Patronatelor Medicilor de Familie (FNPMF) apreciaza ca “greoi si defectuos” modul de functionare a sistemului informatic folosit in cazul CARDULUI DE SANATATE si acuza “informatizarea agresiva impusa de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate”.

UPDATE 19.19: Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) a admis joi ca exista unele probleme reale de functionare a sistemului CARDULUI DE SANATATE, “cel mai frecvent” la furnizorii de servicii medicale care utilizeaza alt soft decat cel pus la dispozitie gratuit de institutie si a precizat ca va gasi solutii pentru a le rezolva.

CNAS a facut un nou apel la furnizorii de servicii medicale ca, in momentul in care exista asemenea probleme, acestea sa fie semnalate in cel mai scurt timp la centrul de asistenta, pentru a oferi suportul necesar pentru remedierea lor.

Potrivit unui comunicat de presa al CNAS, cea mai frecventa problema identificata in functionarea CARDULUI DE SANATATE a aparut la furnizorii de servicii medicale care utilizeaza alt soft decat cel pus la dispozitie in mod gratuit de CNAS. “Acesta a fost motivul pentru care CNAS a invitat dezvoltatorii de soft la o serie de intalniri pentru a oferi detalii despre modul in care se poate realiza compatibilizarea softurilor achizitionate de furnizori cu sistemul cardului de sanatate”, se arata in comunicatul de presa.

In ceea ce priveste medicii de familie, CNAS afirma ca acestia au o importanta deosebita in sistemul de sanatate, pentru ca interactioneaza cel mai mult cu pacientul, insa, ca toti ceilalti furnizori de servicii medicale in contract cu casele de asigurari, trebuie sa respecte regulile.

“In aceasta perioada, prin eforturile comune ale caselor de asigurari si ale furnizorilor de servicii medicale, trebuie sa ne asiguram ca nu cream disconfort asiguratilor care apeleaza la servicii medicale in perioada de demarare a cardului de sanatate”, a declarat presedintele CNAS, VASILE CIURCHEA.

Reprezentantii CNAS spun ca exista furnizori care au ignorat perioada de proba a cardului, refuzand utilizarea de catre asiguratii care le-au prezentat pentru validarea serviciilor medicale primite.

CNAS mai precizeaza ca orice furnizor de servicii medicale in contract cu casele de asigurari opereaza de mult timp in platforma informatica (PIAS). Sistemul cardului este o functionalitate care completeaza aceasta platforma. “Ca orice lucru nou, implica atentie, dar nu necesita cunostinte avansate de specialitate”, se arata in comunicatul CNAS.

“Medicii de familie si-au asumat partea lor contractuala si si-au achizitionat din fonduri proprii cititoare de card, abonamente internet, softuri pentru cabinete, semnatura electronica. Medicii nu-si pot asuma insa si modul de functionare a sistemului. Modul defectuos si greoi de functionare a sistemului este in totalitate responsabilitatea CNAS, in ce priveste emiterea cardului sau adeverintei, blocarea si deblocarea cardului, functionarea softului la nivel national, capacitatea de lucru a serverelor CEAS (cardul electronic asigurari sanatate), functionarea retelelor de internet sau a retelelor electrice”, sustin reprezentantii federatiei intr-un comunicat remis joi presei.

Citeste si: PMB: Toate SPITALELE administrate de Primaria Capitalei au achizitionat CITITOARE pentru CARDURILE DE SANATATE

Potrivit acestora, de aproape doua luni, MEDICII DE FAMILIE lucreaza cu cardurile, dar pe masura ce tot mai multi folosesc sistemul, acesta se blocheaza, ajungand “sa stea cu un pacient zeci de minute fara sa poata sa-i ofere acestuia serviciile medicale reale de care are nevoie”.

“Medicii de familie din toata tara sunt ingrijorati de actualul sistem de sanatate, care pe zi ce trece devine din ce in ce mai inaccesibil populatiei, datorita informatizarii agresive impusa de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate. (…) Medicii de familie vor face toate diligentele posibile pentru a va ajuta in pastrarea starii de sanatate, dar functionarea corecta a sistemului sanitar este responsabilitatea CNAS-ului, Ministerului Sanatatii si a Guvernului Romaniei”, afirma medicii.

Citeste si: CARDUL DE SANATATE devine SINGURUL INSTRUMENT de validare si decontare a serviciilor medicale

Ei acuza si faptul ca, periodic, doctorii si pacientii sunt “bulversati” de schimbarile aduse, care “nu intotdeauna” sunt in folosul si sprijinul pacientilor.

“Stimati pacienti, medicul vostru de familie este numai medic, nu-i programator, nu-i telefonist, nici postas, nici dispecer, medicul vostru de familie este langa voi pentru servicii medicale, pentru consultatii medicale, pentru acte medicale”, subliniaza reprezentantii FNPMF.

Incepand de vineri, va fi introdus in sistemul sanitar CARDUL DE SANATATE, un proiect informatic nou al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.

Sursa foto: gandul.info