Metrorex intentioneaza sa cumpere 51 de trenuri noi, compania spaniola CAF fiind favorita. Contractul pentru achizitionarea noilor garnituri este de 350 de milioane de euro, iar deschiderea ofertelor ar trebui sa aiba loc pe 25 august.
O serie de participanti la licitatie acuza Metrorex ca a intocmit punctajul din caietul de sarcini de o asemenea maniera incat castigatorul sa fie compania spaniola CAF. Potrivit criteriilor de evaluare a firmelor participante la licitatie, 120 de puncte se acorda pentru pret, iar alte 80 de puncte pentru criteriile tehnice, relateaza ziarul Adevarul.
Citeste si: HAOS la metrou dupa ce o GARNITURA NOUA s-a DEFECTAT
O serie de participanti acuza ca aceste criterii tehnice au fost stipulate astfel incat numai compania spaniola sa le poata indeplini. Astfel, primul tren trebuie livrat in cel mult 22 de luni, iar alte 12 dupa jumatate de an de la momentul livrarii primelor garnituri. Acest criteriu primeste 24 din totalul de 80 de puncte, scriu si cei de la Evenimentul Zilei.
Citeste si: Ce se mai intampla cu linia de METROU care va face legatura cu AEROPORTUL OTOPENI
Tupeu, lacomie sau altceva?
“Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?”
DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori?
Ar fi interesant si nu numai…