Ministrul Ramona Manescu: A inceput deja noua procedura de privatizare a CFR Marfa

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat miercuri, aflata in vizita pe santierul metroului Drumul Taberei, ca a inceput deja o noua procedura de privatizare a companiei CFR Marfa si urmeaza a se discuta, astazi, calendarul privatizarii cu oficialii Fondului Monetar International (FMI).

“Da, se reia in acest an privatizarea, noi am reluat deja procedura, dar nu va ganditi ca asta inseamna doar momentul licitatiei, inseamna si pregatiri, cum ar fi alegerea unui nou consultant si procedurile. Suntem intr-un calendar pe care il vom discuta si azi cu FMI si apoi in Guvern. In functie de calendar, va vom anunta cand va fi licitatia, dar nu ne grabim”, a spus Ramona Manescu.

In urma cu o saptamana, premierul Victor Ponta i-a transmis ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, sa reia privatizarea CFR Marfa dupa ce prima procedura nu a fost finalizata cu succes.

Ramona Manescu a anuntat, ieri, ca GFR isi va primi garantia inapoi si a precizat ca zilele acestea va fi discutata cu reprezentantii FMI noua privatizare a CFR Marfa, urmand ca la sfarsitul saptamanii sa fie prezentat in Guvern calendarul de privatizare.

“CFR Marfa, dupa cum bine stiti, isi continua procedura de privatizare. Zilele acestea avem intalniri cu partenerii de la FMI si CE si vom discuta calendarul (…) Saptamana aceasta, incepand de maine, ne vom intalni si vom discuta punct cu punct acest calendar, astfel incat la sfarsitul saptamanii, in sedinta de Guvern, sa pot prezenta calendarul in principiu agreat”, a declarat Manescu, la o conferinta pe tema transporturilor organizata de ambasada Marii Britanii.

Ministrul Manescu a mai precizat ca GFR isi va primi in cursul zilei de miercuri garantia de 10 milioane de euro aferenta licitatiei pentru CFR Marfa si a mentionat ca a fost deblocat contul escrow al companiei detinute de Gruia Stoica, in care a depus 20 de milioane de euro ca avans pentru actiunile CFR.

Ramona Manescu a mai adaugat ca procedura de privatizare a CFR Marfa nu va fi condusa de secretarul de stat Cristian Ghibu.

De precizat ca Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei. GFR a depus o garantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro intr-un cont escrow, reprezentand 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi incheiat cu succes, GFR trebuia sa achite inca 172 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut insa finaliza la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.