“Metroul va ajunge la Aeroportul Otopeni in 2021, dar pana atunci s-a gasit varianta unei legaturi pe calea feroviara intre Gara de Nord si zona Aeroportului Henri Coanda care va fi functionala in acest an si distanta va fi parcursa in 23 de minute”, a anuntat ministrul Transporturilor, DAN COSTESCU, citat de Mediafax.
Ministrul Transporturilor a facut aceste afirmatii, miercuri, dupa sedinta Guvernului, cand a fost intrebat de mass-media daca Bucurestiul va fi legat de Aeroportul Otopeni printr-o linie de metrou astfel incat Romania sa indeplineasca cerintele necesare gazduirii unor meciuri ale Campionatului European de fotbal, in 2020, iar el a negat aceasta posibilitate.
“Asa cum arata programarea pentru Metrou de anul aceasta, el va fi gata in 2021”, a spus Dan Costescu.
In acest context, ministrul a anuntat ca a fost gasita o alta varianta, respectiv o cale feroviara care va lega Gara de Nord de zona in care este situat Aeroportul Otopeni.
“Dupa analizarile si reformularea acestui proiect, in calea ferata s-a gasit o varianta pentru a lansa o legatura feroviara cu aeroportul. Cu suma de 220 de milioane se vor face reparatiile, pe costurile Companiei de Infrastructura, pentru iesirea din Bucuresti si se va repara podul de la Mogosoaia, nu se va mai ocoli pana la Chitila si se va merge direct la aeroport. Asta inseamna ca, din aproape 30 de kilometri, vom avea de facut doar 22 pana la aeroport fara sa facem nicio investitie, fara costuri foarte mari”, a spus Costescu.
Potrivit ministrului, dupa repararea caii de rulare, legatura va functiona zilnic, iar distanta va fi parcursa in 23 de minute, si nu in 48 de minute cat se face in prezent.
“La data campionatului exista varianta de 48 de trenuri pe zi, deci va putea prelua orice varf de calatori venit dinspre aeroport catre Gara de Nord”, a spus ministrul.
Intrebat de jurnalisti daca UEFA va accepta aceasta varianta de transport, ministrul a subliniat ca aceasta are alte atributii.
“Forurile europene stabilesc dimensiunea mingii, a portii, a terenului. Cu ce ne deplasam noi, suporterii, acolo e problema noastra(…) Glumim ca suntem suporteri, dar cu toata seriozitatea, ei pun restrictia la numarul de calatori pe ora/sens”, a afirmat Dan Costescu.
Jurnalistii l-au mai intrebat pe ministrul daca nu este departe statia de oprire a trenurilor in raport cu Aeroportul Otopeni, dar acesta a precizat ca este o distanta de 1,5 kilometri care va fi acoperita cu autobuze care vor fi puse la dispozitia calatorilor de CFR, serviciu regasit in costul biletului de tren.
Ministrul nu a exclus varianta ca pana in 2020 calea ferata sa se poata extinde pana in statia comuna cu metroul si le-a sugerat jurnalistilor sa faca “o excursie comuna” ca sa vada gara liniei feroviare care, in opinia sa, desi se afla la 1,5 km distanta de aeroport si autobuzele vor lasa calatorii la un sens giratoriu, este statie pentru Aeroportul Otopeni.
Sursa foto: b365
«Băieţii deştepţi» de pe calea ferată primesc 303 mil. euro de la stat
Autor: Ştefan Etveş | vineri, 22 aprilie 2016 | 0 Comentarii
Peste 1,35 miliarde de lei (303 mil. euro), bani de la buget, au fost pregătiţi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, pentru operatorii privaţi din transportul feroviar de călători în următorii cinci ani. Compania CFR Călători urmează să primească subvenţie în valoare de puţin peste 1,22 miliarde de lei în acest an.
Ministerul Transporturilor a bătut în cuie contractul de servicii publice pentru perioada 2016 – 2020 al CFR Călători şi a celor patru operatori privaţi. Dacă CFR Călători primeşte aproximativ 60% din necesarul subvenţiei pentru transportul feroviar de călători, operatorii privaţi încasează, în acest an, aproximativ 60 milioane de euro.
După expirarea contractelor de servicii publice valabile în perioada 2012-2015, specialiştii Ministerului Transporturilor s-au gândit că ar fi mai bine să crească perioada de contractare la cinci ani. Mai mult, oficialii Ministerului Transporturilor nici nu au publicat, în timpul cerut de regulament, anunţul de încheiere a contractelor de servicii publice în monitorul oficial european, document care reglemengtează piaţa de servicii de transport cu autobuzul şi pe calea ferate. „De la începutul anului 2015, Ministerul Transporturilor, trebuia să notifice anunţul de intenţie de contractare a serviciilor publice pentru perioada 2016 – 2020 în transportul feroviar public de călători. Nu numai că nu s-a publicat în avans anunţul, dar contractele se semnează retroactiv. Oficialii Ministerului Transporturilor au crescut perioada de contractare la 5 ani fără nicio justificare. Serviciile privind transportul public cu tramvaiul se contractează pe 10 ani pentru a se amortiza investiţiile, în 5 ani nu se amortizează niciun tren”, ne-au explicat surse din industria feroviară.
Citeste si:
– Ministerul Transporturilor va avea încă o „Poliţie Rutieră”
– PROIECT. Taximetriștii trebuie să aibă cazierul curat
– Reguli noi pentru TAXI-urile din România
Profituri de milioane de euro de pe urma subvenţiilor
Cu subvenţia încasată de la Ministerul Transporturilor, operatorii privaţi trăiesc foarte bine, gestionează cifre de afaceri de zeci de milioane de euro şi au profituri fabuloase. În timp ce operatorul naţional CFR Călători a încheiat anul 2014 cu o cifră de afaceri de puţin peste 2 miliarde de lei şi un profit de 69 de milioane de lei. Iar principalul competitor, Regiotrans a înregistrat în urmă cu doi ani o cifră de afaceri de circa 275 milioane lei şi un profit de 7,57 milioane lei. Transferoviar Călători, în 2014, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 85 milioane lei şi un profit de 2,39 milioane lei. Interregional Călători, în 2014, cu o cirfă de afaceri de aproximativ 27 milioane de lei a înregistrat un rezultat pozitiv în valoare de 177.000 de lei.
Ultimul operator privat feroviar de călători apărut pe piaţă, Softrans, realizează venituri din transport feroviar de marfă şi călători. În urmă cu doi ani, firma din Craiova, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 40 milioane lei şi un profit net de 10 milioane lei.