Ramona Manescu, ministrul Transporturilor, a acordat un amplu interviu jurnalistilor de la revista Capital in care a dezvaluit faptul ca privatizarea CFR Marfa nu va mai fi facuta in graba, toate detaliile urmand a fi studiate cu atentie.
In plus, ministrul Transporturilor a vorbit si despre necesara eficientizare a managementului privat din cadrul tuturor companiilor de stat. O alta tema abordata de ministrul Ramona Manescu a fost cea a absorbtiei fondurilor europene.
Citeste si: Ramona Manescu, intalnire cu omologul din Republica Moldova, Vasile Botnari
„Nu cred ca as vrea sa schimb ceva. As fi tentata sa spun ca as vrea sa schimb ritmul reformelor sau al schimbarilor pe care le-am impus în minister, dar as fi nerealista. Sistemul are ritmul lui, eu am intrat in forta si am pus oarecare presiune vrand sa grabesc unele reforme. Pe alocuri sistemul a opus rezistenta, asadar nu as putea spune ca acesta ar fi un lucru pe care as dori sa-l schimb”, a marturisit Ramona Manescu atunci cand a fost intrebata daca ar schimba ceva din perioada de cand a preluat portofoliul Transporturilor.
Citeste restul interviului acordat de ministrul Trasporturilor aici.
Sursa foto: Mondo News
TOT INAINTE Dna.RAMONA MANESCU,CU DOROBANTU, MICU, GHIBU, DANA RACHILA, GAUREAN SI DIN PACATE MULTI ALTII DIN GASCA DE ACUM A PUSCARIASULUI FENECHIU, REZULTATE ZERO, SALARII DE MII DE EURO LUNAR PENTRU FIECARE DINTRE EI…PENTRU CE ?????
“Ameninţări şi aranjamente “Smart” la CFR Călători .
Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători, îşi continuă nestingherit “opera” de a trage pe linie moartă compania de stat. Deşi nu mai ninge de aproape o săptămâna, sunt suspendate sute de trenuri ale CFR Călători, în timp ce pe majoritatea rutelor deservite de operatorii privaţi se circulă fără probleme.
Dar, Valentin Dorobanţu este acum preocupat să pună pumnul în gură celor care nu îi îndeplinesc orbeşte dispoziţiile sale aberante. De câteva luni bune, el a trecut la ameninţări şi acţiuni de intimidare a ceferiştilor incomozi.
De curând, managerul de la CFR Călători a început o campanie de evacuare din locuinţele de serviciu ale ceferiştilor care nu s-au lăsat călcaţi în picioare de el, dar care şi-au recăpătat drepturile luate ilegal prin intermediul instanţelor. Totodată, managerul “Smart” refuză să pună în aplicare câteva sute de hotărâri judecătoreşti executorii şi definitive privind retrogradarea profesională ilegală şi diminuarea remuneraţiei salariale fără justificare legislative. La ora actuală, CFR Călători se confruntă cu şmecherie administrativă cu iz penal.
Nu sunt menţionate pe site schimbările din AGA de la CFRCalatori, deşi OUG 109/2011 obligă CFR Călători să afişeze membri AGA şi CA?
Toate aceste inginerii au fost sesizate încă de la numire în funcţie a actualului ministru al transporturilor, Ramona Mănescu, dar până acum demnitarul liberal nu a catadicsit să se atingă de Valentin Dorobanţu. S-ar putea ca reacţia Ramonei Mănescu să fie cam tardivă, dacă ţinem cont de faptul că cei care urmează să fie evacuaţi abuziv din locuinţele de serviciu şi cei care au hotărâri judecătoreşti definitive şi executorii, dar nepuse în aplicare de Valentin Dorobanţu să protesteze într-un mod mai inedit chiar în faţă Guvernului”
Exemplu de eficientizare :
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice.
Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători.
Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă de 34.467 de euro”