MOBILIZARE in randul ANGAJATILOR DGASPC Sector 6 pentru proiectul SOCIALXCHANGE

Prima institutie care s-a MOBILIZAT din dorinta de a sublinia importanta proiectului SOCIALXCHANGE, magazinul recent deschis in Calea Crangasi la numarul 3, a fost chiar Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Sector 6, potrivit unui comunicat de presa al Primariei Sectorului 6.

Conform sursei citate, toti angajatii institutiei s-au mobilizat timp de o saptamana si au donat alimente (ulei, zahar, faina, malai, paste fainoase, conserve, biscuiti, orez, napolitane, etc.) si produse de curatenie.

“Fiecare dintre noi a inteles importanta deosebita pe care o are acest proiect care promoveaza conceptul de implicare si avantaj reciproc in relatiile comunitare. Fiecare angajat a realizat ca orice schimbare incepe la nivel individual, extinzandu-se apoi la nivelul comunitatii”, se spune in comunicat.

Citeste si: Proiectul SOCIALXCHANGE, bine primit de persoanele nevoiase

Obiectivele proiectului SOCIALXCHANGE urmaresc atat promovarea ocuparii fortei de munca, ameliorarea conditiilor de viata, reabilitarea persoanei asistata social in vederea minimizarii necesitatii accesarii de ajutor social, cat si stimularea redistribuirii resurselor care altfel ar fi distruse cu efecte nocive asupra mediului inconjurator, mai arata sursa citata.

Fiecare produs din raft are afisat un “pret – puncte” care poate fi tradus in numar de ore de munca in folosul comunitatii. Clientii beneficiari ai donatiilor presteaza ore de munca la cerere, in functie de abilitatile personale, iar cu punctele acumulate vor achizitiona produse sau servicii din cadrul magazinului.

Clientii donatori, persoane fizice, companii, organizati, pot dona magazinului SOCIALXCHANGE produse: alimente neperisabile, produse igienice, sanitare, rechizite, electrocasnice, diverse bunuri (mobilier, etc.).

Citeste si: SOCIALXCHANGE, primul MAGAZIN SOCIAL din Sectorul 6

Ca urmare a donatiilor acestia pot opta: fie acumuleaza puncte pe care le pot folosi in nume personal sau pentru proprii angajati cu  care achizitioneaza servicii – tenis, saline etc., fie pot dona aceste puncte unor cazuri sociale care nu pot munci: batrani, invalizi, minori.

Clientii beneficiari sunt persoane cu venituri modeste, care presteaza diferite activitati in folosul comunitatii si primesc, in schimbul muncii lor, puncte pe care le valorifica in produsele si serviciile oferite in cadrul magazinului. Totul se face intr-un mod rapid, transparent si fara intermediul banilor.

Astfel, se deschide accesul celor care nu au bani catre bunuri pe care altfel nu le-ar putea cumpara si se contribuie la coeziunea comunitatii.

“Deschiderea acestui magazin ofera posibilitatea de colecta donatiile, intr-un punct cunoscut de intreaga comunitate, si de a fi la dispozitia persoanelor aflate in dificultate, precum si de a le oferi ocazia sa-si aleaga produsele in functie de nevoile actuale. Pe aceasta cale, ne adresam tuturor: persoane fizice, companii, supermarketuri care doresc sa sustina coeziunea sociala printr-o mai eficienta gestionare a resurselor de care dispune comunitatea. Este cunoscut faptul ca magazinele mari detin produse alimentare sau nealimentare care nu sunt expirate, dar nu mai pot fi vandute din diverse motive (nu mai sunt agreate de clienti, se apropie de termenul limita), fiind obligate sa le distruga prin diferite proceduri greoaie si costisitoare care dauneaza mediului inconjurator. La SocialXChange totul se recupereaza si se redistribuie, in vederea reabilitarii persoanelor in nevoie si inlaturarea ideii preconcepute conform careia cine este sarac trebuie sa primeasca, fara a munci”, se mai spune in comunicat.

Sursa foto: Primaria Sectorului 6