Modelele electrice de la Mercedes-Benz. Tot ce trebuie să știți despre acestea

Mercedes-Benz lansează treptat mai multe mașini electrice, compania dorind să își electrifice toate mașinile din ofertă. În acest ghid vom discuta despre vehiculele electrice de la Mercedes, ce vor deveni în curând foarte importante pentru brand, în ciuda faptului că la ora actuală nu reprezintă o prioritate pentru Daimler, și despre viziunea acestora cu privire la vehiculele electrice.

Ca brand ce se mândrește cu inovațiile tehnice pe care le aduce, ar fi fost logic ca Mercedes să se poziționeze printre primele branduri premium ce oferă vehicule electrice. Însă, Mercedes a avut de recuperat: BMW le-au luat-o înainte cu Project i în 2013, prin intermediul căruia au lansat i3 și i8.

Însă, Mercedes se întoarce cu modelul EQC, prima lor mașină de producție electrică, ce rivalizează cu Jaguar I-Pace și Audi e-Tron. Iar competiția devine din ce în ce mai aprinsă. Cât costă Mercedes EQC? Destul de mult: prețurile se situează în jurul sumei de 77000 de euro, însă veți avea parte de discount-uri oferite de guverne.

EQC este un SUV destul de rapid, cu un timp de accelerare 0-100 km/h de 5,1 secunde, având un motor ce dezvoltă 402 CP, și o baterie cu o capacitate de 80 kWh, ce necesită 2 ore și 35 minute pentru o încărcare completă folosind un wallbox, acasă, sau 11 ore și 40 de minute folosind priza domestică, tradițională. Dacă vei fi suficient de norocos să găsești o stație de încărcare super rapidă DC, EQC va nevoie de 11 minute pentru a se încarcă la 80%, conform celor de la Mercedes.

Viitoarele modele electrice de la Mercedes: ce va urma

EQC este primul vehicul din viitoarea serie de mașini electrice ce va fi lansată de Mercedes – toate mașinile din această serie sunt SUV-uri. Puteți decoda denumirea într-o manieră logică, tipic germană: EQ semnifică faptul că vorbim despre o mașină electrică, iar litera finală reprezintă clasa ierarhică Daimler din care vehiculul face parte (C vine de la GLC, sau un SUV de mărimea lui C-Class).

Astfel, nu vom avea parte de surprize când vine vorba de următoarele mașini electrice lansate de Mercedes:

– EQA – SUV compact, electric, bazat pe GLA

– EQB – Mașină cu o mărime similară cu cea a modelului GLB, un crossover electric

– EQS – Da, viitoarea generație de S-Class va avea parte de un model complet electric

– EQV – o dubă complet electrică, deja confirmată pentru gama V-Class

Schimbările se vor petrece la fel de rapid că până acum, așa că ar trebui să ne așteptăm la versiuni electrice pentru majoritatea mașinilor în anii ce urmează. Însă, extista o intrigă în toată această situație. În primul rând, a existat o arhitectură de vehicul electric numită EVA1, prin intermediul căreia a fost lansat EQC, ce este derivat din GLC. Apoi va exista EVA v1.5, o iterație mai avansată, ce va duce la producerea modelului EQA (ce va semăna mai mult cu un B-Class dacă este să fim cinstiți) și a modelului EQB (un GLB electrificat).

Apoi vom avea parte de EVA2, o arhitectură complet nouă, gândită pentru a construi modelul EQS în 2021, cât și modelul EQE. Sunteți confuzi? Încă nu ați auzit de nouă arhitectură MMA (Mercedes Modular Architecture), ce este deschisă publicului și contribuțiilor acestuia. Aceasta va apărea în 2025 sau 2026, și reprezintă o strategie prin care Mercedes își va integra componentele electrice într-o singură suită tehnologică modulară.

Project EQ: proiectul umbrelă pentru electrificarea modelelor Mercedes-Benz

Cei de la Mercedes și-au început proiectul de electrificare în 2016, prezentând mașina concept EQ la showul auto de la Paris – ce a confirmat apariția iminentă a unei generații noi de mașini electrice, și a unui nou mod de a te bucura de o mașină Mercedes.

Conceptul EQ a fost foarte apropiat de crossoverul electric EQC lansat în 2018, cu mărimi similare cu ale lui GLC. Însă, mai important este procesul de concepere din spatele acestuia. Decizia celor de la Daimler a avut că inspirație Project i de la BMW, ce a dus la crearea multor vehicule electrice la Munchen.

Conceptul Generation EQ a fost prima inițiativa de electrificare a celor de la Mercedes, iar fostul lider al departamentului de marketing, Jens Thiemer, a explicat în cadrul showului din Franța procesul de concepere a proiectului.

„Aceste noi mașini sunt proiectate cu un scop; nu vor fi mașini deja existente”, afirma acesta. „Această mașină concept este numită Generation EQ pentru că dorim să exprimăm faptul că avem o întreagă familie de vehicule ce va urma să apară.” „Modelul pe care îl vedeți aici este foarte aproape de prima mașină electrică de producție. O veți vedea în 2018… iar prețul va fi comparabil cu cel al unui GLC în echipare de top.”

Comparația cu un crossover GLC este pertinentă; EQ are proporții similare, dar are un aer mai elegant, mai modern. Dacă ai monta mânere de uși, roți, lumini și alte elemente ce s-ar regăsi pe o mașină de producție, ți-ai putea imagina cu ușurință acest model afișat într-o reprezentanță. Față de BMW, ce au debutat gama electrică cu o subcompactă sport, Mercedes plănuiesc să lanseze un crossover stilat.

Partea frontală este cu adevărat impresionantă. De ce este oare așa de distinctă? „A trebuit să aducem ceva nou pieței”, afirma Thiemer. „Trebuie să electrificăm și design-ul. Considerăm că partea frontală a mașinii reprezintă un indicator clar al intențiilor noastre.”

O regândire a vehiculelor Mercedes

Proiectul EQ reprezintă mult mai mult decât o singură mașină. Acesta este parte a unei strategii numită CASE – ce încapsulează „cele 4 megatrenduri ce transformă industria auto”. Acestea sunt:

– C – Conectat: Mașini ce comunică intrele, în lumea întreagă

– A – Autonom: Mașini fără șofer, ce vor elimina corvoada șofatului

– S – Sharing (Partajare): Un sistem Uber va permite ca mașinile să fie mult mai bine exploatate

– E – Electric: puterea provenită de la baterii va deveni o normă în orașele aglomerate

Acest principiu va sta la baza fiecărui proiect pe care Mercedes-Benz îl va dezvolta în această eră a electromobilității. Este un viitor în care vehiculele electrice Mercedes vor fi partajate tot mai mult, existând cluburi de membri și posibilitatea de a plăti per oră pentru cei ce ar putea împrumuta o mașină hibridă pentru călătorii mai lungi, și o mașină electrică pentru kilometrii din oraș.

„Vom asista la sfârșitul erei în care fiecare persoană dorește să dețină propriul automobil în zonele metropolitane”, conform lui Thiemer. „Aceste persoane vor dori să închirieze mașini și să plătească per kilometru.” „Distribuirea va fi de asemenea diferită. Nu vom renunța la reprezentanțe, dar va exista un număr de mașini ce vor fi vândute online. Ar trebui să vă așteptați la scenariul în care veți cumpără, sau cel mai probabil veți lua în leasing vehicule Mercedes prin intermediul smartphone-ului, destul de curând.”

„Este crucial ca mașinile și aplicațiile acestora să stea la baza vieților digitale ale utilizatorilor. Mașina devine un dispozitiv digital”, susținea Thiemer. „Serviciile noastre trebuie să fie integrate complet cu acesta.”

Pentru Mercedes, mașinile interconectate vor coopera, pentru a descoperi locuri libere de parcare, și a comunica aceste informații înapoi spre ecosistem. „Găsirea unui loc de parcare poate necesita 10-15 minute pentru fiecare călătorie, în fiecare zi”, susținea fostul director executiv al Daimler, Dieter Zetsche. „Acest lucru nu se va întâmpla într-un viitor conectat”.

Liderul prevede o lume în care aplicațiile și serviciile Mercedes stau la baza unei noi economii de partajare. „Mașinile nu sunt folosite timp de 23 de ore pe zi, în medie. De ce nu le-am utiliza într-un sistem de partajare al mașinilor?… Acest sistem ar putea funcționa ca un serviciu AirBnB pentru mașini!”

Viitorul este strălucit, viitorul este electric

Aventura electrică a celor de la Mercedes a început acum câțiva ani, pornind de la toate vehicule Smart, și ajungând la cele mai mari vehicule S-Class plug-in hybrid. Thiemer consideră că brandul EQ va avea nevoie de 3 ani pentru a se consolida, însă susține că procesul este deja în desfășurare. „Vom avea 10 vehicule plug-in hybrid până în 2017.”

O gamă completă de vehicule EQ, toate fiind electrice? „În mai puțin de 5 ani vom avea o gama completă”, afirma liderul departamentului de marketing pentru Car Magazine. „Până în 2025, între 15 și 25% dintre modelele Mercedes vor fi complet electrice. Adăugați hibridele plug-in și procentul va ajunge la 50%.” Ar fi bine să credeți: revoluția electrică se apropie. „Mașina nu mai este doar o platformă”, adăuga Zetsche. „Ci este o platformă digitală”.

Sursa: voxbiz