NICO ROSBERG a castigat MARELE PREMIU al BRAZILIEI – analiza

Nico Rosberg (Mercedes) a reusit, in Brazilia, sa puna capat unei serii de victorii consecutive inregistrate in ultimele cinci curse de coechipierul sau Lewis Hamilton si sa reduca astfel de la 24 la 17 puncte diferenta fata de acesta in ierarhia pilotilor, cu o etapa inaintea incheierii sezonului.

“Finala” Campionatului Mondial de Formula 1 va avea loc in 23 noiembrie, la Abu Dhabi si Hamilton pleaca din pole-position in lupta pentru titlul mondial al pilotilor, in ciuda faptului ca britanicul a fost “batut” in Marele Premiu al Braziliei. Un loc secund in emirat i-ar asigura lui Lewis Hamilton cel de-al doilea trofeu din cariera, dupa cel obtinut in 2008, pe vremea cand concura la McLaren-Mercedes.

Punctele puse in joc la Abu Dhabi vor avea o valoare dubla fata de celelalte etape, astfel ca o victorie va insemna 50 de puncte, un loc secund 36 de puncte, un loc 3 – 30 de puncte si 24-20-16-12-8-4-2 pentru pilotii care trec linia de sosire pe pozitiile 4-10.

CITESTE SI: FRANK WILLIAMS, patronul echipei de F1 cu acelasi nume, a fost INTERNAT de URGENTA 

Rosberg are mai multe variante pentru a se “incorona” campion mondial, insa in cele 18 etape disputate pana acum cei doi sportivi de la Mercedes au fost pe locurile 1-2 de 11 ori. Aceasta situatie nu-i este favorabila germanului, insa el trebuie sa mearga la Abu Dhabi cu un singur tel, victoria, si apoi sa astepte ca Hamilton sa se claseze de la locul 3 in jos.

Acest sfarsit de saptamana i-a apartinut in totalitate lui Rosberg. Cel mai rapid pilot in sedintele de antrenamente si cel mai rapid in calificari s-a impus si in cursa, insa nu fara emotii.

Duminica, Rosberg a pornit foarte bine de pe grila si s-a instalat la conducere. Hamilton s-a postat imediat in spatele lui si l-a talonat indeaproape pe colegul sau. Primul schimb de pneuri nu a modificat ierahia celor doi, aflati intr-un interval de una-doua secunde. Cei doi au intrat a doua oara la boxe in tururile 27, respectiv 29/71. Primul la standuri a fost Rosberg, el avand in acel moment un avans de 1,2 secunde. Hamilton a tras tare si a inregistrat un timp foarte bun in turul 27. Britanicul a mai ramas un tur cu pneurile uzate, a fortat din nou, dar a iesit larg in decor, din fericire intr-o zona sigura. Monopostul sau nu a patit nimic, insa timpul pe acest tur a fost unul extrem de slab. Imediat, el a intrat la boxe si a iesit la 7,4 secunde in spatele coechipierului sau, ceea ce a insemnat o pierdere de cel putin sase secunde fata de german.

Sfatuit de la boxe sa nu depuna armele, Lewis Hamilton a mers cu pedala accelaratiei la fund si a recuperat aproape 5 secunde. In turul 51, Rosberg a intrat pentru al treilea schimb de pneuri, iar un tur mai tarziu Hamilton a facut acelasi lucru. Dupa regrupare, cei doi piloti s-au gasit pe aceleasi locuri, dar diferenta dintre ei a scazut sub o secunda. Au urmat 20 de tururi in care germanul nu s-a putut desprinde, iar liderul clasamentului pilotilor nu s-a putut apropia decisiv pentru un atac. Cei doi au rulat tot acest timp intr-un interval de sub o secunda, ca intr-un sah etern. Hamilton nu a gasit mutarea de mat si a fost nevoit sa se multumeasca doar cu locul secund, dupa Rosberg, care si-a trecut in palmares a cincea victorie in 2014 si a opta din cariera.

Nico Rosberg nu mai castigase de la Marele Premiu al Germaniei, din 20 iulie. De atunci, trecusera sapte Grand Prix-uri pana la cursa de la Sao Paulo, doua intrate in palmaresul australianului Daniel Ricciardo (Red Bull) si ultimele cinci in cel al lui Hamilton.

In majoritatea curselor, pilotii Mercedes au avut liga lor, in care nu i-a jenat nimeni. Un duel unu la unu, in care se implicau alti piloti doar cand erau depasiti cu un tur. Cam aceeasi situatie s-a inregistrat si la Interlagos, cu exceptia tururilor 9-14, cand cursa a avut in frunte doi piloti neobisnuiti cu aceasta postura, Nico Hulkenberg de la Force India si Danil Kviat de la Toro Rosso. Plecat de pe locul 12 al grilei cu pneuri de compozitie medie – si nu soft cum au avut pilotii din Top 10 – Hulkenberg a profitat de intrarea la boxe a altor driver-i si a condus pana in turul 14, cand a fost intrecut de Rosberg.

In cele din urma, “best of the rest” la Sao Paulo a fost favoritul gazdelor, Felipe Massa de la Williams, indelung aclamat de fanii brazilieni, atat in cursa, cat si in momentul in care a urcat pe ultima treapta a podiumului.

CITESTE SI: F1 – Marele Premiu al SUA: Nico Rosberg va pleca in pole position 

Britanicul Jenson Button de la McLaren-Mercedes si germanul Sebastian Vettel de la Red Bull s-au situat pe locurile 4, respectiv 5, inaintea spaniolului Fernando Alonso de la Ferrari, care a trecut linia de sosire al saselea. Alonso, aproape de sfarsitul colaborarii cu Ferrari, l-a intrecut pe colegul sau, Kimi Raikkonen, dupa un duel spectaculos disputat pe parcursul mai multor tururi.

Raikkonen a fost al saptelea, dupa ce a ocuat locul 10 pe grila de start, inaintea lui Hulkenberg, care a trecut linia de sosire pe locul 8. Danezul Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) si finlandezul Valtteri Bottas de la Williams au completat in aceasta ordine ierarhia primilor zece piloti. Obisnuit cu locul 3 in ultima perioada, Bottas a platit tribut pentru doua opriri catastrofale la boxe. La prima, se pare ca el a avut probleme cu fixarea centurii de siguranta, iar la cea de-a doua masina sa a necesitat o interventie la aripa frontala.

Ricciardo, locul 3 in ierarhia pilotilor, a abandonat in turul 41, din cauza unor probleme la suspensia monopostului sau.

In urma acestor rezultate, Hamilton a ajuns la 334 puncte in clasamentul pilotilor, iar Rosberg la 317 de puncte, pe locul 3 mentinandu-se Ricciardo, cu 214 puncte.

La constructori, Mercedes, deja campioana mondiala, a acumulat 651 de puncte, Red Bull – 373 de puncte, iar Williams – 254 de puncte.

Sursa foto: sport.ro