Noi AUTOBUZE ELECTRICE, testate de RATB

Primaria Capitalei si Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) continua proiectul de testare a AUTOBUZELOR ELECTRICE, initiat in luna martie a acestui an, potrivit unui comunicat de presa al regiei.

Astfel, miercuri, de la ora 13.00, la autobaza Nordului din strada Capriorilor nr. 2-4 va incepe etapa a doua a programului, in care vor intra in teste doua AUTOBUZE ELECTRICE produse de compania chineza BYD, important producator de autobuze propulsate de motor electric.

AUTOBUZELE ELECTRICE vor fi testate timp de doua luni, pe linia 381, pe traseul Piata Resita – Piata Sudului – Piata Unirii – Piata Universitatii – Piata Romana – Piata Victoriei.

Puse la dispozitie pentru testare de reprezentantii Cefin Trucks, in baza unui acord exclusiv de reprezentare oficiala in Romania a producatorului chinez, autobuzele BYD model K9 sunt 100 la suta electrice si functioneaza cu baterii reincarcabile, bazate pe o tehnologie de ultima generatie. Acestea asigura autobuzelor BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singura incarcare in conditii de trafic urban, potrivit sursei citate.

Citeste si: PRIMUL AUTOBUZ ELECTRIC din Bucuresti intra in TESTE

“Specialistii in domeniu s-au pronuntat deja in privinta avantajelor majore aduse de autobuzele electrice ca solutie pentru transportul in comun, in special in marile aglomerari urbane, asa cum este si Bucurestiul. Prin astfel de programe, autoritatile locale, in primul rand Primaria Municipiului Bucuresti si Consiliul General al Municipiului Bucuresti, isi manifesta disponibilitatea de a gasi noi solutii pentru imbunatatirea serviciului de transport public. De aceea, si noi suntem interesati de aceste proiecte, prin intermediul carora putem testa cat mai multe tipuri de vehicule, electrice sau clasice, de mai mica sau mai mare capacitate, cu dotari clasice sau moderne, astfel incat, impreuna cu toti factorii de decizie si cu specialistii in domeniu, sa putem identifica, in cunostinta de cauza, cea mai buna solutie pentru necesitatile si structura retelei de transport din Bucuresti”, a declarant directorul general al RATB, Vincentiu Daniel Antonescu.

Potrivit producatorului, atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferentiaza acest vehicul de mijloacele de transport in comun clasice, sunt ecologia si economia. Astfel, autobuzul este complet nepoluant, iar zgomotul este redus fata de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100 la suta reciclabile, fara electrolit toxic si fara metale grele.

In ceea ce priveste economia, producatorul afirma ca motorul electric asigura o reducere importanta a costurilor operationale atat la combustibil, cat si la costurile cu mentenanta. “Economia totala, calculata pentru utilizarea unui autobuz electric BYD fata de un autobuz clasic, pe o durata de viata de zece ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. Dupa inca doi ani de utilizare, economia totala e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezulta insumand toate costurile (pret achizitie, mentenanta, combustibil)”, se spune in comunicat.

Citeste si: CORNEL PIEPTEA: RATB nu poate folosi 400 de vehicule din cauza lipsei pieselor de schimb

Autobuzul BYD a obtinut, la inceputul anului 2013, omologarea de tip in Uniunea Europeana. Astfel, produsul are toate aprobarile pentru a fi comercializat in toate statele membre EU fara alte certificari necesare. In Romania, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, cand a debutat primul program de testare in Timisoara, BYD fiind astfel primul producator care a propus un autobuz 100 la suta electric pentru transportul in comun in tara. Pana in prezent, BYD a fost testat in sapte mari orase din Romania, a parcurs peste 14.000 kilometri, demonstrand ca este mai economic decat un autobuz clasic. Potrivit producatorului, ccalculul realizat pe baza datelor puse la dispozitie de operatorii de transport in comun arata ca media costurilor cu energia electrica necesara alimentarii a fost de 10,30 euro la 100 kilometri, fata de 45.33 euro la 100 kilometri, media costurilor aferente consumului de motorina al unui autobuz clasic).

Sursa foto: youtube.com