Noile trenuri de METROU intra in circulatie peste o luna. GALERIE FOTO

Trenurile spaniole de METROU CAF au terminat cu bine testele de anduranta si asteapta omologarea, urmand ca la sfarsitul lunii mai sa intre in circulatie, pe Magistrala 2 Berceni-Pipera, a anuntat Aurel Radu, directorul Metrorex.

“S-au terminat toate testele si au iesit bine. Au rulat trenurile pe toti cei 20.000 de kilometri ceruti si toate rezultatele sunt bune. Acum mai asteptam omologarea lor. Inaugurarea noilor garnituri se va face in ultima parte a lunii mai”, a spus Radu, citat de economica.net.

Intr-o prima faza, doar doua dintre cele 16 rame de tren comandate CAF vor rula. Restul de 14 sunt asamblate la Atelierele Grivita, din Bucuresti, potrivit intelegerii contractuale.

Citeste si: Prima “cartita” a ajuns in statia de metrou de la Drumul Taberei 34

Aceste garnituri de tren vor schimba vechile garnituri de METROU fabricate in anii ’70 la IVA Arad, actuala Astra Vagoane Arad. Ele vor circula pe Magistrala 2 Bucuresti Berceni-Pipera.

Contractul pentru cele 16 rame de METROU se ridica la circa 100 de milioane de euro.

Achizitia noilor trenuri de METROU este prevazuta in Acordul de finantare pentru modernizarea METROU din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii in toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asigurati atat din credite BEI, cat si de la bugetul de stat. Aceasta este prima etapa a proiectului, in viitor urmand sa fie achizitionate alte 21 trenuri noi de METROU, care vor circula pe Magistrala 5, pe tronsonul Drumul Taberei – Eroilor.

Citeste si: BMW a lansat primul metrou. GALERIE FOTO

Noile trenuri au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuita in cei 114 metri lungime, si patru motoare care pot dezvolta o viteza de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilitatii tehnice si de exploatare integrala, Metrorex a achizitionat si 16 seturi de sisteme de protectie si conducere automata a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul si punerea lor in functiune).

Trenurile CAF sunt compuse din cate sase vagoane unite prin burduf, au sistem de tractiune si de franare controlat cu microprocesor, caroseria realizata din otel inoxidabil, sistem imbunatatit de bare de sprijin pentru calatori, usi culisante cu autoblocare si protectie la prinderea persoanelor intre usi. Trenurile produse de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles circula deja in Bruxelles, Istanbul, Barcelona, Roma, Madrid sau Sao Paulo.

Sursa foto: forum.construim-romania.ro