COD RUTIER 2013: Ministrul de Interne spune ca sanctiunile rutiere din proiectul de modificare a Codului Rutier sunt prea mari

COD RUTIER 2013: Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, a declarat ca propunerile de modificare a CODULUI RUTIER nu vor putea fi toate puse in practica in totalitate si a dat ca exemplu sanctiunile rutiere, unele foarte mari. Comisarul-sef, Paul Toma, de la Directia Rutiera a IGPR, a declarat la randul sau ca pana acum nu s-a luat nicio decizie cu privire la modificarea sanctiunilor rutiere si a explicat ca acest lucru va avea loc dupa o analiza ce va urma procedurii de dezbatere publica, care se va incheia in cateva zile.

“Proiectul se afla in dezbatere publica. In urma analizei asupra propunerilor formulate de societatea civila si ministerele implicate, unele dintre sanctiunile prezentate vor suferi modificari. Analiza se va face vizavi de proiectul aflat in consultare publica. O serie de ministere se vor pronunta cu privire la aceste prevederi. Sunt vizate toate aspectele prezentate in proiectul legislativ. Pana acum nu s-a luat nicio decizie cu privire la modificarea sanctiunilor rutiere, este o activitate ce se va desfasura dupa incheierea procedurii de dezbatere publica, dupa care va urma o analiza si se va prezenta forma finala a proiectului”, a explicat comisarul Paul Toma.

COD RUTIER 2013: Ministrul de interne, Radu Stroe, a declarat ca unele dintre modificarile propuse la Codul Rutier nu pot fi puse in practica, dand ca exemplu sanctiunile rutiere, care sunt foarte mari. In acest sens, comisia de lucru fomata la nivelul MAI se va intruni saptamana viitoare, cand se incheie perioada de dezbatere publica a proiectului.

Variantele ar fi ca, de exemplu, pentru patrunderea in intersectie pe culoarea rosie a semaforului si producerea unui accident soldat cu pagube materiale, perioada de suspendare a permisului sa fie nu pe trei ani, ci pe o perioada mai mica, insa, daca soferul respectiv mai “greseste” in acelasi mod de câteva ori, pedepsele vor creste. Pentru neacordare de prioritate sau nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferata ori viteza excesiva, membrii comisiei sustin ca sanctiunile ar trebui sa ramana importante.

„Amenzile sunt intr-adevar prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate in fata instantei e greu sa le sanctionezi direct prin lege. Prin urmare, ne vom revizui punctul de vedere, dar fapte precum conducerea sub influenta alcoolului, depasirea vitezei, trecerea peste calea ferata, conducerea fara permis, toate aceste fapte vor ramâne foarte grav sanctionabile inclusiv cu amenzi. Proiectul va suferi modificari”, a declarat ministrul de Interne.

Noile prevederi ale Codului Rutier ar putea intra in vigoare inca din toamna acestui an.

Principalele prevederi propuse la Codul Rutier

Daca treci pe rosu si te faci vinovat de producerea unui accident soldat cu pagube materiale: vei plati o amenda incadrata in clasa VI de sanctiuni si vei ramane fara permis trei ani. In legea actuala, sanctiunea este permis suspendat timp de doua luni si intre 6 si 8 puncte-amenda.

Daca treci pe rosu, dar nu se produce accident: permis suspendat timp de doi ani si intre 125 si 200 puncte-amenda. Potrivit legislatiei in vigoare, permisul se suspenda o luna si primesti 4 sau 5 puncte-amenda.

Daca nu opresti sa te asiguri la calea ferata: amenda prevazuta in clasa a VI-a de sanctiuni si suspendarea permisului pe trei ani. In prezent, daca nu respecti regulile privind trecerea la nivel cu calea ferata când barierele sau semibarierele sunt coborâte sau in curs de coborare sau cand semnalele cu lumini rosii si/sau sonore sunt in functiune, politisti iti pot retine permisul pe trei luni si poti primi intre 9 si 20 puncte-amenda.

Daca mergi pe contrasens: pe autostrada – permis suspendat pentru trei ani si intre 125 si 200 puncte-amenda. Legea actuala prevede permis suspendat doua luni si intre 6 si 8 puncte-amenda.

Daca nu-ti platesti amenda in 30 de zile: In proiectul de ordonanta se propune suspendarea permisului pana la achitarea amenzii.

Daca nu porti centura de siguranta (sau casca de protectie): 9-20 puncte amenda, fata de 2-3 puncte amenda, sanctiunea aplicata in prezent.

Proba practica pentru examenul de obtinere a permisului de conducere: se propune monitorizarea video, pentru asigurarea si verificarea corectitudinii examinarii. Sunt exceptate vehiculele utilizate la proba practica pentru obtinerea categoriilor AM, A1, A2 si A.

Foto: Mondo News