Noul Cod Rutier, contestat de transportatori deoarece are un impact deosebit de grav pentru soferii profesionisti

NOUL COD RUTIER este contestat de transportatorii din Romania, care sustin ca sanctiunile propuse in proiect sunt abuzive si cer modificarea acestora si introducerea de masuri care sa stabileasca responsabilitati si pentru pietoni si autoritatile care administreaza drumuri. 

Intr-un comunicat al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) se precizeaza ca sanctiunile propuse in proiectul noului Cod Rutier sunt abuzive si se cere o reexaminare a cuantumului amenzilor si a sanctiunilor complementare propuse prin proiectul Codului Rutier.

“Sanctiunile propuse prin proiectul de Ordonanta de Urgenta sunt abuzive, intrucat se propun amenzi de pana la 16.000 lei, ceea ce insumeaza valoarea a 20 de salarii, in conditiile in care salariul minim garantat in plata este de 800 lei. Avand in vedere acest aspect, UNTRR solicita ca sanctiunile sa fie progresive si proportionale”, se arata in documentul transmis presei.

Vezi aici principalele prevederi ale noului Cod Rutier

Transportatorii explica in document ca proiectul privind noul Cod Rutier are un impact deosebit de grav pentru soferii profesionisti, avand in vedere ca sanctiunea complementara de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la munca) se poate dispune de la 30 de zile si daca nu se face dovada achitarii amenzii contraventionale, intre 120 si 180 de zile pentru depasirea vitezei si pana la 5 ani ca sanctiune administrativa (in caz de accident din care rezulta vatamarea corporala sau decesul unei persoane, cand instanta de judecata sau procurorul a dispus neinceprea urmaririi penale, scoaterea de sub urmarire penale, incetarea urmaririi penale, achitarea ori incetarea procesului penal cu aplicarea unei sanctiuni administrative).

“Soferii profesionisti sau amatori nu pot fi considerati responsabili unici pentru siguranta rutiera din Romania si de aceea solicita amendarea proiectului de act normativ in scopul introducerii in context a indatoririlor si raspunderii pietonilor, precum si a autoritatilor si institutiilor publice care au in administrare sau concesiune drumuri publice, poduri sau pasaje pietonale sau la nivel cu cale ferata (in caz de nefunctionare sau functionare defectuoasa)”, mai precizeaza UNTR.

Foto: Mondo News