NOUL PROGRAM TRANSFRONTALIER “Interreg” pentru Romania si Bulgaria a fost ADOPTAT vineri de comisarul european pentru politica regionala CORINA CRETU, potrivit unui comunicat de presa al reprezentantei Comisiei Europene in tara noastra.
Conform sursei citate, acest program va imbunatati conditiile de viata, de studiu si de munca in 15 regiuni de frontiera din Romania si Bulgaria, sporindu-le astfel atractivitatea atat pentru turisti, cat si pentru investitori. Valoarea totala a investitiilor din cadrul programului se ridica la peste 258 de milioane de euro, contributia Uniunii Europene fiind de aproape 216 milioane de euro din Fondul european de dezvoltare regionala.
Programul se va concentra pe urmatoarele cinci prioritati: o regiune bine conectata, o regiune verde, o regiune sigura, o regiune incluziva cu mana de lucru calificata si o regiune eficienta.
Citeste si: Romania si alte trei tari propun CONECTAREA RETELELOR DE GAZE din Europa Centrala si de Est
“Locuitorii acestor regiuni de frontiera din Romania si Bulgaria vor beneficia in mod direct de programul pe care l-am adoptat astazi. Aceste regiuni constituie o zona a Europei unde buna colaborare si incercarea de a rezolva problemele comune sunt esentiale. Zona ofera, de asemenea, oportunitati considerabile datorita proximitatii cu fluviul Dunarea si cu Marea Neagra. Programul si proiectele aferente vor ajuta comunitatile locale sa exploateze oportunitatile mentionate”, a declarat CORINA CRETU.
“Anul acesta sarbatorim 25 de ani de programe UE de cooperare transfrontaliera si transregionala Interreg. Prin urmare, sunt foarte incantata sa anunt lansarea acestui nou program, proiectele noastre de cooperare fiind una dintre dovezile concrete de actiune UE”, a mai spus comisarul european pentru politica regionala.
Printre rezultatele preconizate se numara imbunatatirea navigabilitatii pe Dunare si Marea Neagra in zona transfrontaliera, crearea unui nou model de utilizare durabila a patrimoniului natural si cultural din zona transfrontaliera, imbunatatirea gestionarii comune si protejarii siturilor Natura 2000, sporirea capacitatii de prevenire si gestionare a riscurilor de dezastre in zona transfrontaliera, integrarea zonei transfrontaliere din punctul de vedere al ocuparii si mobilitatii fortei de munca si imbunatatirea relatiilor de cooperare si a eficientei institutiilor publice din zona transfrontaliera.
Programul vizeaza opt regiuni din Bulgaria (Vidin, Montana, Vratsa, Pleven, Veliko Tarnovo, Ruse, Silistra, Dobrich) si sapte din Romania (Constanta, Calarasi, Giurgiu, Teleorman, Dolj, Mehedinti, Olt).
Bugetul total alocat programului de cooperarem este de 258,5 milioane de euro. Contributia totala a UE este de 215,7 milioane de euro.
Programul este gestionat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice.
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!!
DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ?
DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ?
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national.
Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top.
La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT.
Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia.
Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor.
In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.”
Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ???
Jolly-jokeri de la CFR Calatori.
In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie?
Numai bosul CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu.
Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile.
Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu.
Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?”
“Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
„ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”