O noua clasificare pentru anvelope, conform legii UE care intra in vigoare de la 1 noiembrie 2012

O noua lege UE prevede ca toate anvelopele vandute in Europa vor avea o eticheta speciala care claseaza performanta fiecarei anvelope. In primul rand va clasa anvelopele in functie de eficienta consumului de combustibil, capacitatea de franare pe carosabilul umed si nivelul de zgomot la exterior.

Deci, de la 1 noiembrie 2012, vom avea un nou mod de a compara anvelopele la cumparare. Dar cine claseaza anvelopele, si in ce mod? Noua lege privind etichetarea anvelopelor are 3 obiective: a imbunatati siguranta rutiera, a reduce consumul de carburant si, prin urmare, emisiile de gaze cu efect de sera, si pentru a reduce nivelul de zgomot din trafic.Clasificare pentru un standard comun Europa, fiecare producator sau importator are responsabilitatea de clasificare a anvelopelor proprii, in conformitate cu un sistem strict de testare. Aceasta auto-certificare isi propune sa ofere o clasificare coerenta, de incredere astfel incat, in calitate de consumatori, sa putem fi in masura a compara cu incredere diferite anvelope si marci. Fiecare stat european membru se angajeaza sa asigure ca sistemul de testare este respectat.

1). Cum se masoara economia de carburant?

Atunci cand anvelopele ruleaza pe carosabil, exista un grad de rezistenta care are un impact asupra cantitatii de combustibil consumat. Cu alte cuvinte, rezistenta de rulare este energia pe care anvelopele o pierd pe orice distanta parcursa. In cazul in care anvelopele au o rezistenta SCAZUTA la rulare, vor oferi o eficienta MAI BUNA a consumului de combustibil.Testul: anvelopa este testata pe o suprafata care se roteste in conditii standard pentru a reprezenta uzura medie. Testul simuleaza conducerea cu viteza de 80 km/h, sarcina echivalenta a 80% a indicelui de sarcina al anvelopei.

2). Cum se masoara franarea pe carosabil umed?

Acest test este realizat cu un vehicul in conformitate cu conditiile standard definite de lege, si anume, temperatura, starea suprafetei carosabile, stratul de apa si viteza.Conform legislatiei europene, conditiile de testare sunt:. Anvelope de iarna testate intre 2°si 20°C. Anvelope de vara testate intre 5° si 35°C. Stratul de apa intre 0.5 si 1.5 mm. Franare desfasurata cu 4 anvelope cu ABS intre 80 si 20 km/h3)

3). Cum se masoara nivelul de zgomot la exterior?

Pentru nivelul de zgomot la exterior, performanta anvelopelor este masurata in decibeli (dB).Cum se testeaza: un microfon este pozitionat la marginea pistei pentru a masura nivelul zgomotului in timp ce vehiculul ruleaza cu viteza de 80 km/h.De care elemente trebuie sa mai tineti cont in alegerea anvelopelor?Etichetarea este un bun inceput, dar alti 3 factori de performanta sunt la fel de importanti pentru dumneavoastra:Longevitatea anvelopei: o anvelopa durabila va poate costa mai putin pe termen lung. O anvelopa buna va poate oferi un an in plus de condus in comparatie cu alta anvelopa.Aderenta in curbe: 25% din accidente(2) au loc in curbe.Carosabil uscat: 70% din accidente(2) au loc pe carosabil uscat.Sursa text si foto: michelin.ro