luni, februarie 13, 2023
Rss
Advertisement
  • Mondonews
  • Stiri
    • Politica
    • Economie
    • Externe
    • Social
    • Coronavirus
  • Administratie
  • Sport
  • Life
    • Imobiliare
    • Auto
    • Turism
    • It/Stiinta
    • Horoscop
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Mondonews
  • Stiri
    • Politica
    • Economie
    • Externe
    • Social
    • Coronavirus
  • Administratie
  • Sport
  • Life
    • Imobiliare
    • Auto
    • Turism
    • It/Stiinta
    • Horoscop
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa Economie

Pandemia de coronavirus a schimbat obiceiurile alimentare. Ce cumpără și ce nu cumpără europenii în timpul carantinei

Vlad Economu de Vlad Economu
aprilie 6, 2020
3 Minute durata de citit
92
0
coronavirus, criza, alimente, bautura, obiceiuri, europeni, provizii,
95
SHARES
473
VIZUALIZARI
Share on FacebookShare on Twitter
Criza provocată de coronavirus nu a schimbat doar obiceiurile sociale și de muncă ale europenilor, ci și modul în care mănâncă și lucrurile pe care le cumpără. Astfel, nu doar hârtia igienică este la căutare. Italienii își umplu plasele și rafturile cu mandarine, oamenii din Franța fac stocuri de cârnați de pui, iar britanicii fac rezerve de carne la conservă, notează Politico.eu.
 
Datele privind vânzările obinute de Politico arată că în primele săptămâni din martie, oamenii care trăiesc în Italia, Franța și Regatul Unit nu doar și-au crescut dramatic cheltuielile cu mâncarea, dar de asemenea evită anumite alimente considerate specialități. Per total, oamenii cheltuie mai mult în supermarketuri decât înainte de criză, după închiderea restaurantelor, și au început să facă stocuri.
 
Astfel, în prima săptămână din martie, în toate cele trei țări au crescut vânzările la produsele din hârtie, de îngrijire medicală și alimentele ambalate. În timp ce vânzările generale cresc, vânzările la anumite produse scad. În Franța și Italia au scăzut vânzările la cosmetice, în timp ce oamenii din Regatul Unit și Italia au cheltuit mai puțin pe produse clasificate ca mărfuri de uz general.

Cu ce fac provizii cetățenii celor trei țări

Astfel, în prima săptămâna din luna martie comparativ cu aceeași săptămână din 2019, italienii au cheltuit cel mai mult pe alcool sanitar, vânzările crescând cu 246,7%, pe locul 2 sunt șervețelele (192,7%), pe locul 3 produsele farmaceutice (119,60%), pe locul 4 mănușile (111,6%), iar pe 5 sunt mandarinele (111,4%). 
 
În Franța se fac provizii în primul rând cu accesorii farmaceutice, vânzările crescând cu 124,7%, urmând apoi săpunul (109%), mănușile de curățenie (99,9%), cârnații de pasăre (92,9%), pastele (77,5%) și orezul (71,2%). În Regatul Unit, cele mai vândute produse sunt cele de curățenie, vânzările crescând cu 101,3%. Celelalte produse preferate de britanici sunt produsele de îngrijire personală (100,8%), șervețelele faciale (96,6%), hârtia igienică (87,6%), carnea la conservă (72,5%) și vitaminele (63,7%).

Această schimbare de obiceiuri pune o presiune enormă pe lanțurile de furnizare, ceea ce nu a trecut neobservat de politicieni. Miniștrii pentru Agricultură din UE au discutat săptămâna trecută dacă este nevoie să adapteze politicile la ce spun ei că e ”schimbări majore în tiparele de consum”. ”Cererea pentru produsele precum vin, pește, flori a scăzut semnificativ, în timp ce în cazul florilor s-a prăbușit complet. În schimb, cererea pentru produse precum orez, paste, ouă, alimente la conservă, fructele cu durată lungă a crescut brusc”, arată un document văzut de Politico.

Vânzările la băuturile alcoolice au crescut – mai puțin în Franța unde au scăzut cu proximativ 4% în prima săptămână din martie în comparație cu aceeași perioadă din 2019. Italienii au cumpărat mai puțină șampanie (cu aproximativ 53% mai puțin), dar au cumpărat cu 14 procente mai multă bere. În săptămâna 9-15 martie, italienii au cumpărat caise cu 476,7% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, mănuși cu 362,5%, carne de iepure cu 335,9% mai mult, piersici cu 221,5% mai mult, iar făină cu 185,3% mai mult.

Sursa foto: realitatea

loading...
Articolul Anterior

Loteria Română pregătește implementarea jocurilor loto online

Urmatorul Articol

Guvernul amână alegerile locale! Până când va fi prelungit mandatul actualilor aleși locali

Similare

Programe guvernamentale de finanțare pentru energie verde
Homepage

Programe guvernamentale de finanțare pentru energie verde

decembrie 28, 2022
Placarea cu lemn a scărilor interioare și avantajele acestei abordări
Homepage

Placarea cu lemn a scărilor interioare și avantajele acestei abordări

decembrie 12, 2022
Idei de cadou de Secret Santa la 50 lei
Homepage

Idei de cadou de Secret Santa la 50 lei

decembrie 7, 2022

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • Mondonews
  • Stiri
  • Administratie
  • Sport
  • Life
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact
Servicii SEO Bucuresti, profesionale © adfel.ro

© 2020 Mondonews - Toate drepturile rezervate

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Mondonews
  • Stiri
    • Politica
    • Economie
    • Externe
    • Social
    • Coronavirus
  • Administratie
  • Sport
  • Life
    • Imobiliare
    • Auto
    • Turism
    • It/Stiinta
    • Horoscop
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact

© 2020 Mondonews - Toate drepturile rezervate

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In