Procurorii DNA audiaza joi persoane intr-un dosar avand ca obiect plata unor despagubiri de catre Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor (ANRP) catre MIHAI ROTARU, principalul actionar de la CS UNIVERSITATEA CRAIOVA, anunta Agerpres, citand surse judiciare.
UPDATE 19:22: MIHAI ROTARU, principalul actionar de la CS Universitatea Craiova, a fost retinut de procurorii DNA in dosarul ANRP, au declarat surse judiciare.
UPDATE 17.45 Fostul vicepresedinte ANRP SERGIU DIACOMATU a fost RETINUT joi alaturi de alte persoane, membri ai Comisiei ANRP si un evaluator, in DOSARUL DESPAGUBIRILOR ANRP catre MIHAI ROTARU.
UPDATE 15.15 In urma cu cateva momente, vicepresedintele PNL IOAN OLTEAN a fost ridicat de pe AEROPORT de procurorii DNA. Acesta va trebui sa dea declaratii in acest nou dosar al ANRP.
Potrivit Realitatea Tv, este vorba despre un denunt facut de deputatul liberal Catalin Teodorescu, adus si el la parchet astazi, alaturi de patronul CS U Craiova, Mihai Rotaru.
Stire initiala
Potrivit surselor citate, ar fi vorba despre o suma de aproximativ 109 milioane de lei acordata acestuia de catre Comisia ANRP, condusa de CRINUTA DUMITREAN, pentru un teren in Pitesti. MIHAI ROTARU ar fi cumparat drepturile litigioase de la o persoana care se judeca cu PRIMARIA PITESTI de 8 ani, iar dupa ce drepturile au fost vandute in 6 luni acesta ar fi primit de la ANRP despagubirile, sustin sursele citate.
In acest nou DOSAR al RETROCEDARILOR ILEGALE este audiat de procurorii anticoruptie si deputatul PNL, CATALIN TEODORESCU.
MIHAI ROTARU este un adevarat baron al despagubirilor, el numarandu-se printre cei mai mari cumparatori de drepturi litigioase pe Legea 18/1991. Alaturi de Gheorghe Iaciu, MIHAI ROTARU a platit pentru drepturile litigioase circa 3 milioane lei, iar valoarea bunurilor obtinute s-a ridicat 35 milioane lei. MIHAI ROTARU a cumparat drepturi litigioase ale Camerei de Comert si Industrie Arges, noteaza Gherila Urbana.
MIHAI ROTARU este in Top 3 beneficiari de despagubiri si in ce priveste Legea 10/2001. MIHAI ROTARU se afla pe locul doi in topul celor mai mari cumparatori de drepturi litigioase pe aceasta lege:
Horia Simu Schiopu. Acesta a platit pentru drepturile litigioase circa 1,5 milioane dolari, iar valoarea bunurilor obtinute s-a ridicat la 466 milioane lei. Simu detine, impreuna cu Horia Pitulea, compania Cuprom Bucuresti, singura companie producatoare de cupru din Romania.
MIHAI ROTARU. Acesta a platit pentru drepturile litigioase circa 750.000 euro, iar valoarea bunurilor obtinute s-a ridicat la 109 milioane lei;
Barbu Marius. Acesta a platit pentru drepturile litigioase circa 500.000 euro, iar valoarea bunurilor obtinute s-a ridicat la 93 milioane lei;
Vom reveni cu amanunte.
Sursa foto: realitatea
Alo, DNA ?
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie ???