Procurori din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) efectueaza, miercuri dimineata, o serie de 11 PERCHEZITII in TELEORMAN intr-o cauza penala ce vizeaza suspiciuni privind savarsirea unor INFRACTIUNI de CORUPTIE si asimilate celor de coruptie, comise in anul 2015.
UPDATE 21:42: Comisarul DANUT DOBRE, seful Serviciului Politiei Rutiere din cadrul IPJ Teleorman, a fost retinut miercuri seara de procurorii Directiei Nationale Anticoruptie in dosarul privind fapte de coruptie in legatura cu obtinerea frauduloasa a permiselor de conducere.
DANUT DOBRE este acuzat de trafic de influenta (10 infractiuni), luare de mita (4 infractiuni), complicitate la abuz in serviciu si la favorizarea faptuitorului (doua infractiuni).
UPDATE 19:07: Procurorul OVIDIU TOMA de la Parchetul de pe langa Tribunalul Teleorman a fost RETINUT pentru 24 de ore de catre Directia Nationala Anticoruptie.
UPDATE 13.00: Procurorul OVIDIU TOMA de la Parchetul de pe langa Tribunalul Teleorman, seful Politiei Rutiere Teleorman si alti opt angajati de Serviciul de Permise Auto Teleorman au fost adusi cu duba la sediul DNA din Capitala pentru a fi audiati. Audierile in cadrul anchetei DNA in legatura cu obtinerea frauduloasa a permiselor de conducere, au declarat, miercuri, pentru Agerpres, surse judiciare.
PERCHEZITIILE vizeaza Serviciul Politiei Rutiere din IPJ Teleorman si la o unitate de Parchet, au declarat surse judiciare. De asemenea, sustin sursele, sunt perchezitii la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Teleorman.
Potrivit surselor citate, sunt vizati procurorul OVIDIU TOMA de la Parchetul de pe langa Tribunalul Teleorman, seful Politiei rutiere si subordonati ai acestuia de la serviciul Permise Auto, iar cercetarile se refera la fapte de coruptie in legatura cu obtinerea frauduloasa a permiselor de conducere. La finalul PERCHEZITIILOR, persoanele suspecte vor fi aduse la DNA central pentru audieri.
„In cursul zilei de 18 noiembrie 2015, ca urmare a obtinerii autorizarilor legale de la instanta competenta, sunt efectuate PERCHEZITII domiciliare in 11 locatii situate in judetul Teleorman, din care 3 sunt sediile unor institutii publice, restul reprezentand sediile unor societati comerciale si domiciliile unor persoane fizice.
In cauza, procurorii beneficiaza de sprijin de specialitate din partea Serviciului Roman de Informatii si din partea Brigazii Speciale de Interventie a Jandarmeriei”, se arata in comunicatul procurorilor anticoruptie.
Vom reveni cu amanunte
Sursa foto: realitatea
Cum se fac bani! In secolul 21 trebuie sa inveti neaparat cum se fac
bani, daca vrei o viata mai buna! Acum, in premiera absoluta, ai acces
GRATUIT la un curs exceptional care te invata in cel mai simplu si mai
clar mod cum se fac bani. Dupa ce te hotarasti si tu cu seriozitate sa
inveti tot ceea ce e mai folositor pentru tine, cere detalii despre
curs la adresa de email: [email protected]
Haos la Transporturi ?
“În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători”
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus prin girul lui Secara Vasile?