Persoanele fizice au la dispozitie o PLATFORMA ONLINE prin care pot afla date despre SITUATIA lor FISCALA

ANAF a lansat luni platforma online pe site-ul propriu prin care persoanele fizice pot solicita, in urma inregistrarii si autentificarii cu username si parola, informatii precum situatia obligatiilor de plata, nivelul CAS declarat de angajator si decizia de impunere, raspunsul venind tot electronic.

Platforma, denumita “Spatiul virtual privat”, este dedicata deocamdata persoanelor fizice, in cadrul unui proiect pilot pentru Bucuresti si Ilfov, iar datele pot fi consultate 24 din 24 de ore.

“In 2015 intentionam sa extindem proiectul in toata tara, iar dupa ce-l extindem se vor adauga in Spatiul virtual privat si alte informatii, precum decizii de impunere pentru plati anticipate si pentru alte accesorii, somatii si titluri executorii. De asemenea, tot in 2015 vrem sa extindem programul si catre persoanele juridice, care se vor putea loga cu username si parola”, a declarat luni, ministrul Finantelor Publice, IOANA PETRESCU, la lansarea platformei.

Citeste si: DOSARELE din instante vor putea fi consultate electronic, de ACASA, contra cost

Ea a aratat ca, in prezent, firmele isi pot verifica situatia fiscala doar daca detin un certificat digital de semnatura, care se obtine contra cost.

Bugetul pentru acest program pilot a fost zero, potrivit ministrului, la care a lucrat o echipa mixta a ANAF si MFP, insa pentru extinderea la nivel national este nevoie de o infrastructura de servere.

“Suntem in discutie cu Banca Mondiala pentru ca serverele pe care trebuie sa le trimita pentru modernizarea ANAF sa vina in timp util pentru acest program”, a precizat Petrescu, potrivit Mediafax.

Persoanele fizice pot efectua solicitarile online, dupa ce s-au autentificat in sistem, iar raspunsurile sunt primite tot in cadrul aplicatiei, intr-o sectiune de mesaje, cu documentele cerute atasate.

Citeste si: Distribuirea CARDURILOR DE SANATATE va incepe la 18 septembrie

Obligatiile de plata trimise de ANAF sunt valabile pentru ultima zi a lunii anterioare interogarii, iar deciziile de impunere se pot primi daca sunt emise dupa data punerii in functiune a sistemului.

Pentru angajatii care au venituri doar din contracte individuale de munca nu se emit decizii de impunere, astfel ca pentru inregistrarea in spatiul virtual identificarea lor trebuie facuta direct la ghiseul ANAF.

Totodata, ANAF va pune la dispozitia contribuabilului serviciul “Buletinul informativ fiscal”, inclusiv in perioada de aplicare a proiectului pilot, care va include informatii publice cu caracter fiscal, precum calendarul obligatiilor fiscale, noutati legislative, ghiduri fiscale, campanii derulate si comunicate de presa.

Sursa foto: monitorulcj.ro