Piste de biciclete vopsite pe trotuare, un nou proiect ”idiot” al primarului Gabriel Mutu

 

C

Primăria Sectorului 6 a demarat amenajarea unor piste destinate bicicletelor, vopsite direct pe trotuar și fără a fi despărțite, în niciun fel, de fluxul pietonal. Nu este prima oară când pistele pentru biciclete trasate direct pe trotuar s-au dovedit a fi nefuncționale, în trecut Poliția Rutieră a desființat acest tip de piste, inclusiv de pe trotuarele de pe bd. Iuliu Maniu din Sectorul 6.

Marian Ivan, reprezentantul Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), este de părere că proiectul Primăriei Sectorului 6 condusă de edilul Gabriel Mutu este unul ”idiot”, care repetă greșelile făcute la pistele amenajate de fostul primar Sorin Oprescu, iar după trasarea acestora, dacă nu respectă legea, va cere desființarea lor.

„Din păcate în faza aceasta nu poți să oprești un astfel de proiect idiot, fiindcă este un proiect care repetă greșelile lui Oprescu, cu toate că se știe că acele piste au fost desființate, dar este perioada electorală în care primarii nu mai țin cont de bunul simț și de legislație și încearcă să câștige un nou mandat, făcând chestii de fațadă, nu neapărat și folositoare. Ceea ce se întâmplă pe Iuliu Maniu este evident că nu are cum să fie ceea ce trebuie. Vestea bună ar fi că într-o perioadă relativ scurtă Ministerul Dezvoltării susține că va adopta normativul infrastructurii pentru biciclete, iar prin adoptarea acestui normativ toată infrastructura prost făcută, inclusiv cea care urmează să fie făcută pe bd. Iuliu Maniu, va fi desființată de drept. Nu știu cât de rapid va fi adoptat acest normativ astfel încât să poată fi împiedicată irosirea de bani pe bd. Iuliu Maniu, dar îmi doresc totuși să se întâmple”, a declarat Marian Ivan pentru HotNews.ro.

„Pistele pe care Primăria Sectorului 6 pe trotuar nu sunt bune deoarece, în primul rând reduc spațiul pietonal, ori în momentul în care vrei să încurajezi oamenii să meargă cu transportul public sau cu bicicleta, nu poți să tai tocmai din acest tip de infrastructură. Pietonii sunt cei care vor alege mai degrabă să meargă cu bicicleta sau cu transportul public. Atât timp cât oamenii se simt în nesiguranță să meargă pe jos, normal că prima opțiune va fi întotdeauna autoturismul personal pentru că în lipsa aplicării unor lucruri elementare, cum ar fi plata parcării în toate punctele, nu doar în centrul orașului, oamenii au întotdeauna opțiunea mai bună, aceea de a se deplasa cu autoturismul. Într-un oraș deja sufocat de traficul rutier, atât timp cât nu vor exista trotuare libere pentru pietoni, cât infrastructura pentru biciclete nu se va dezvolta organic, cu transportul public, nu se pot schimba lucrurile. Banda pentru autobuze de pe Iuliu Maniu trebuia să includă și circulația bicicletelor. Puteau să mai pună încă 1 metru lățime la acea bandă astfel încât autobuzele și bicicletele să poată să circule împreună pe un spațiu care ulterior se va putea dezvolta pe măsură ce numărul de plasărilor motorizate va scădea”, a explicat Marian Ivan pentru HotNews.ro.

În aceeași ordine de idei, Asociația OPTAR a trimis, miercuri 5 august, o petiție către Primăria Sectorului 6 în care solicită oprirea lucrărilor de marcare pe trotuare a așa-ziselor piste pentru biciclete.

Concluzia este că primarul Gabriel Mutu continuă să-și bată joc de banii cetățenilor din Sectorul 6 în încercarea disperată de a-și ”îngrășa” imaginea pe care o are fix în ajunul alegerilor locale din această toamnă și cu speranța iluzorie a obținerii unui nou mandat!

Sursa foto: facebook