Premierul Victor Ponta si ministrul Ramona Manescu dau startul lucrarilor de foraj la tunelul de metrou Drumul Taberei

Utilajele de tip Tunnel Boring Machine (TBM) vor incepe, miercuri, sa foreze la metroul Drumul Taberei, in zona Academia Militara (Razoare), eveniment la care vor participa premierul Victor Ponta si ministrul Turismului, Ramona Manescu. 

Oficialii Metrorex au precizat ca desi lucrarile de forare ar fi trebuit sa inceapa pana la mijlocul lunii septembrie, nu sunt intarzieri, deoarece miscarea TBM-urilor a demarat inca de la inceputul lunii septembrie, chiar daca nu au fost introduse efectiv pe teren.

“Legat de data de incepere a excavatiei pentru executia tunelelor aferente obiectivului mai sus mentionat, respectiv mijlocul lunii septembrie, precizam ca activitatea “executie tunel” implica foarte multe activitati adiacente care concura la realizarea constructiei finale: tunelul de metrou. Aceste activitati au fost demarate cu mult timp in urma. Una dintre lucrarile care face parte din ansamblul executiei tunelului este constructia dispozitivelor de impingere si baza pentru montarea primelor inele. Putem spune ca TBM-ul nr. 1 si-a inceput deja activitatea prin riparea sa in pozitia incastrat in peretele de structura aproximativ 50 cm si activarea tuturor dispozitivelor pentru forare si montare elemente prefabricate. Intrarea efectiva in teren va avea loc incepand cu data de 25.09.2013. Consideram ca nu exista intarzieri, deoarece miscarea TBM-ului, chiar daca nu a fost introdus in terenul viu a demarat inca de la inceputul lunii septembrie”, a declarat Aurel Radu, directorul general al Metrorex, pentru B365.

Utilajele – care vor lucra non-stop, sub monitorizarea permanenta a echipelor de specialisti instruiti in utilizarea lor – beneficiaza de cea mai moderna solutie tehnologica de construire a tunelurilor de metrou la nivel international – Earth Pressure Balance (EPB). EPB este o tehnologie de tunelare bazata pe escavarea pamantului prin presiune. Tehnologia permite lucrul in toate tipurile de soluri, mentinand neafectat nivelul de siguranta, chiar si in cele mai dificile dintre acestea.

Tunelul Canalului Manecii, sapat pe distanta de 38 de kilometri sub mare, tronsoane din metroul londonez si mare parte din tunelurile de metrou construite in ultimii 20 de ani la nivel mondial au fost realizate cu ajutorul acestei tehnologii. 

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legatura intre Drumul Taberei si Universitate, va avea o lungime de 6,2 kilometri si va numara 10 statii: Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei.

Foto: Finantistii