Presedintele Iohannis a promulgat legea prin care piata spatiilor publicitare TV este reglementata

Presedintele KLAUS IOHANNIS a promulgat marti legea privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.25/ 2013 pentru MODIFICAREA SI COMPLETAREA LEGII AUDIOVIZUALULUI nr. 504 /2002, piata SPATIILOR PUBLICITARE TV fiind reglementata prin acest act normativ, care a fost reexaminat la cererea fostului presedinte Traian Basescu.

Basescu preciza în cererea de reexaminare “ca nu se justifica dispozitii (n.r. din ordonanta) de natura sa îngradeasca libertatea radiodifuzorilor de a vinde asa cum doresc propriul spatiu publicitar”. El a atras atentia ca “textul e o ingerinta nejustificata în activitatea comerciala a radiodifuzorilor” si ca “într-o societate democratica nu este de dorit monopolul televiziunilor mari asupra preturilor în materie de publicitate”.

Senatul, în calitate de Camera decizionala, a decis sa accepte cererea de reexaminare si a adoptat unele amendamente care prevad ca achizitionarea de spatiu publicitar televizat de catre beneficiar se poate face fie direct de la radiodifuzor, fie printr-un intermediar.

De asemenea, senatorii au stabilit ca, în cazul în care achizitionarea spatiului publicitar televizat se face printr-un intermediar, contractele vor fi tripartite la cererea oricareia dintre parti. Radiodifuzorul va emite catre beneficiarul publicitatii televizate sau, dupa caz, catre intermediar facturi aferente achizitionarii de spatiu publicitar televizat în care va fi evidentiat orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, conform contractului.

Potrivit formei adoptate de Senat, în cazul contractelor tripartite, intermediarul va emite facturi aferente serviciilor de intermediere corespunzatoare prevederilor contractului. Intermediarii nu pot primi alta plata sau contraprestatie decat cea pentru remunerarea serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului.