Magistratii Tribunalului Timis au hotarat, vineri, ARESTAREA PREVENTIVA pentru 30 de zile a PRIMARULUI RESITEI, MIHAI STEPANESCU (PSD), pentru LUARE DE MITA, informeaza Agerpres. Instanta admis astfel cererea procurorilor DNA Timisoara.
‘Judecatorii Tribunalului Timis au hotarat 30 de zile de arest preventiv pentru MIHAI STEPANESCU, dar imediat, prin avocatul sau, a depus contestatie care va fi judecata cel mai probabil luni’, a declarat Lavinia Biris, purtator de cuvant al Tribunalului Timis.
Primarul a fost retinut, joi seara, pe baza de Ordonanta, pentru 24 de ore, dupa audieri care au durat aproape patru ore in sediul DNA Timisoara.
Potrivit rechizitoriului procurorilor, in perioada noiembrie 2014 – noiembrie 2015, inculpatul MIHAI STEPANESCU, in calitate de primar al municipiului Resita, “a pretins si primit diverse sume de bani ori bunuri si servicii de la un om de afaceri, pentru a-si exercita in mod necorespunzator atributele functiei de primar, in sensul atribuirii in mod discretionar a unor contracte de lucrari de interes public, societatii comerciale reprezentata de acesta din urma”.
CITESTE SI: PERCHEZITII DNA LA PRIMARIA RESITA. PRIMARUL MIHAI STEPANESCU, RETINUT DE DNA. UPDATE
Astfel, inculpatul MIHAI STEPANESCU ar fi primit de la omul de afaceri suma totala de 52.000 lei pentru atribuirea unui contract de proiectare si executie lucrari, precum si 20.000 lei, ca parte a sumei totale de 10.000 euro, pretinse in avans pentru viitoare lucrari, arata un comunicat de presa al DNA.
De asemenea, inculpatul MIHAI STEPANESCU ar fi pretins persoanei respective remiterea unor materiale pentru pavaj si efectuarea lucrarilor de montare pavaj in curtea unui imobil aflat in proprietatea sa. Valoarea totala a materialelor si lucrarilor pretinse in avans, cu titlu de foloase injuste, de catre inculpatul Stepanescu Mihai, pentru acordarea discretionara a unor viitoare contracte in municipiul Resita, ar fi fost de 214.954 de lei.
In cauza, se desfasoara acte de urmarire penala si fata de alte persoane, iar procurorii beneficiaza de sprijin de specialitate din partea Serviciului Roman de Informatii Caras-Severin.
Sursa foto: alba24
Alo, DNA ?
In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in funtie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu. Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori
În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
Se pare ca nu, nici nu avea cum.
Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul lui Secara Vasile?