Primarul suspendat al municipiului Pitesti, TUDOR PENDIUC, a fost trimis in JUDECATA de procurorii DNA, in stare de arest preventiv, fiind acuzat de luare de mita si abuz in serviciu cu consecinte deosebit de grave.
In acelasi dosar au fost deferiti justitiei EMANUELA PENDIUC (fiica lui TUDOR PENDIUC), acuzata de complicitate la luare de mita si spalare de bani; omul de afaceri Valentin Visoiu, actionar la CNCD SA, SC Conarg SA, Conarg Real Estate SRL; Constantin Scarlat si Gheorghe Vasii, reprezentanti ai SC Girexim Universal SA si SC CNCD SA.
De asemenea, au fost trimisi in JUDECATA Ion Constantin, consilier al primarului TUDOR PENDIUC si membru al Comisiei de evaluare a ofertelor din Primaria Pitesti, Aurelian Robert Roman, Vasile Manuel Rotaru si Elena Berinde, directori generali respectiv director economic in cadrul SC Publitrans 2000 SA; Emilian Nechita, director executiv al Directiei Tehnice din cadrul Primariei Pitesti si presedinte al Comisiei de evaluare; Corina Lucia Ivan, Serviciu Unitate Monitorizare Servicii Publice; Doru Petriea, ofiter de politie judiciara in cadrul DNA; Mihai Petriea si Elena Carmen Lis.
Potrivit unui comunicat al DNA, SC Publitrans 2000 SA este societatea care are asigura transportul public local in Pitesti, avand ca actionar unic Consiliul Local Pitesti.
In “strategia de dezvoltare durabila a serviciului de transport public local de calatori in municipiul Pitesti”, care raspundea unui interes public, era prevazut ca Publitrans sa inlocuiasca parcul auto cu 80 de autobuze noi, achizitionate de Consiliul Local prin alocare de fonduri.
Citeste si: Primarul Pitestiului, TUDOR PENDIUC, SUSPENDAT din functie
Anchetatorii sustin ca, prevalandu-se de aceasta nevoie sociala, primarul Tudor Pendiuc a facut demersuri astfel incat, cu incalcarea prevederilor legale, sa fie incheiat, executat si prelungit un contract de asociere in participatiune intre Publitrans si societatile private CNCD/Girexim Universal SA, in folosul ultimelor doua societati.
In aceeasi directie, in perioada 2006-2007, a actionat si Robert Roman care, in calitate de director general al SC Publitrans 2000 SA, a sustinut in mod nereal, in continutul unei adrese pe care a inaintat-o Primariei Pitesti, ca, prin planul de afaceri, se propune achizitia de autobuze si incheierea unui parteneriat public privat, deturnandu-se litera si spiritul planului discutat in consiliul de administratie, precum si vointa consiliului de administratie al Publitrans.
Mai mult, in cadrul sedintei Consiliului de Administratie din data de 7 februarie 2007, contrar solutiilor propuse prin Strategia de dezvoltare durabila a Serviciului de transport public de calatori din municipiul Pitesti, Robert Roman a avansat ca unica solutie de redresare a societatii asocierea cu un operator privat, precizand ca aceasta urma sa se realizeze potrivit Codului Comercial (cu incalcarea prevederilor legale si a celor din actul constitutiv al societatii), facand astfel posibila incheierea ulterioara a contractului de asociere in participatiune.
Sub pretextul inexistentei fondurilor publice necesare achizitionarii celor 80 de autobuze, primarul Pendiuc Tudor a determinat incheierea contractului de asociere in participatiune, in conditiile in care, cele doua firme private erau obligate sa detina autobuzele in proprietate.
Citeste si: Primarul Pitestiului, TUDOR PENDIUC, adus in ARESTUL Politiei Capitalei
Incepand cu luna noiembrie 2008 si pana in luna octombrie 2014, desi cunosteau imprejurarea ca CNCD SA/SC Girexim Universal SA nu detin in proprietate cele 80 de autobuze, Manuel Rotaru si Elena Berinde, exercitandu-si in mod defectuos atributiile de serviciu, au solicitat Primariei Pitesti incasarea subventiei si au semnat 70 procese-verbale de verificare a documentatiei la decontul de subventie pentru activitatea de transport public de persoane.
Actionand in aceasta modalitate, cei doi au facut posibil ca Pendiuc, in calitate de ordonator principal de credite, sa dispuna efectuarea de plati catre societatile anterior amintite.
In acelasi context, Lucia Ivan, in calitate de sef Serviciu Unitate Monitorizare Servicii Publice, incepand cu luna noiembrie 2008 si pana in luna decembrie 2010, cu incalcarea atributiilor de serviciu din fisa postului pe care il detinea, a semnat 26 procese-verbale de verificare a documentatiei la decontul de subventie pentru activitatea de transport public de persoane cunoscand imprejurarea ca CNCD/Girexim Universal nu detin in proprietate cele 80 de autobuze, modalitate care a facut posibil ca inculpatul Tudor Pendiuc sa dispuna efectuarea de plati catre societatile anterior amintite.
Finalitatea derularii in conditii frauduloase a acestui contract a fost aceea ca, in cadrul asocierii, firmele private CNCD/ Girexim Universal au dobandit mijloacele de transport din veniturile realizate de asociatie si au realizat si un profit substantial, in timp ce societatea publica de transport Publitrans 2000 SA s-a regasit, la finalizarea contractului, in aceeasi situatie, practic fara mijloace de transport.
Relevant este faptul ca, din subventia incasata de la Primaria Pitesti, firmele private au achitat autobuzele care le-au revenit in proprietate, ulterior.
De asemenea, TUDOR PENDIUC este acuzat ca a primit, la data de 18 februarie 2008, pentru fiica sa, EMANUELA PENDIUC, de la Valentin Visoiu, un apartament in municipiul Bucuresti — Ansamblul Rezidential Quadra Place, in valoare de 130.900 euro (echivalentul a 475.812.18 lei), in schimbul favorizarii asocierii CNCD/Girexim Universal in procedura de atribuire a contractului de asociere in participatiune, respectiv acordarea efectiva, executarea si ulterior prelungirea acestuia.
Pentru a disimula primirea acestui apartament, la data de 26 noiembrie 2007, EMANUELA PENDIUC a incheiat un antecontract, iar la data de 18.02.2008, a incheiat contractul de vanzare cu SC Conarg Real Estate SRL si ulterior a acceptat eliberarea a doua chitante, in suma de 110.000 lei si 365.112 lei, de catre Conarg Real Estate SRL, fara a remite sumele de bani societatii anterior amintite.
Pentru a crea aparenta ca apartamentul a fost platit si ca nu reprezinta un folos nejustificat, Valentin Visoiu, in calitate de persoana cu putere de decizie in cadrul SC Conarg Real Estate SRL, a acceptat incheierea unui contract de vanzare-cumparare in care sa se mentioneze, in mod nereal, ca a fost incasata integral contravaloarea.
In calitate de beneficiar direct al contractului de participatiune, in conditiile in care asocierea era obligata sa detina mijloacele de transport in proprietate, Visoiu a garantat contractele de leasing financiar incheiate de o societate specializata cu SC CNCD SA, facand posibila folosirea mijloacelor de transport in cadrul asocierii.
In aceasta modalitate, Visoiu a sprijinit activitatea infractionala care a condus la incasarea, in mod nelegal, a subventiei de catre asocierea CNCD/Girexim.
In seara zilei de 5 noiembrie 2014, Doru-Alexandru Petriea, in calitate de ofiter de politie judiciara in cadrul DNA, i-a comunicat tatalui sau, Mihai Petriea, ca, in data de 6 noiembrie 2014, procurorii anticoruptie urmau sa efectueze perchezitii la domiciliul lui TUDOR PENDIUC.
La randul sau, Mihai Petriea a comunicat aceasta informatie Elenei Lis, care a transmis-o mai departe lui TUDOR PENDIUC.
Primariei Municipiului Pitesti s-a constituit parte civila in dosar cu suma de 28.556.450 lei (peste 6,3 milioane euro).
In cauza, procurorii au beneficiat de sprijin de specialitate din partea Serviciului Roman de Informatii.
Dosarul se va judeca la Tribunalul Bucuresti.
“Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de CRĂCIUN , apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză.
Curat – murdar cadou de sărbători!
Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă(poate ne lamureste directorul de la Transporturi, Claudiu Dumitrescu), pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON.
Culmea ironiei şi golăniei!
Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu?
Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea angajatilor afară?!
Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL.
Adunate dau vreo 51 milioane EURO , gaură la bugetul de stat.
Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO.
Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE!
ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale.
De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul.
Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social?
Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare ?
Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister.
Prietenii SCHIAUCU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă va afla şi doamna BOAGIU ,SILAGHI, FENECHIU, …?
Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA – 70%.
Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor?
POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 ?
Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro.
Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci…
CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE ANGAJATII TREBUIE SĂ FIE CONCEDIAŢI ŞI SALARIILE DIMINUATE?
Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie. Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român?”
Si au urmat 2012 , 2013 , 2014 si 2015 , dezastrul pentru CFR Calatori continua cu DOROBANTU VALENTIN , SECARA VASILE, ETC. ?
SI TOTUSI, CINE PLATESTE ?
D N A , AVETI CUVANTUL…