Primul lot al AUTOSTRAZII NADLAC-ARAD, de 22 de kilometri, ar putea fi deschis circulatiei saptamana viitoare, in conditiile in care lucrarile la corpul soselei au fost finalizate si mai trebuie realizate doar santuri, garduri sau poduri, spun reprezentantii constructorului.
Directorul proiectului AUTOSTRAZII NADLAC-ARAD, Adrian Adler, a declarat, vineri, ca lotul I ar putea fi deschis circulatiei saptamana viitoare, pentru ca lucrarile au fost incheiate.
“Au fost finalizate lucrarile la corpul autostrazii, iar de acum se lucreaza doar in exteriorul acesteia, cum ar fi la santuri, garduri sau poduri. Asteptam la inceputul saptamanii viitoare o comisie tehnica de la CNADNR, care va verifica elementele ce tin de siguramta circulatiei, astfel incat daca se primeste acceptul, traficul va fi deschis in jurul datei de 18 decembrie”, a declarat Adler, citat de Mediafax.
El a precizat ca, pentru a se putea circula pe autostrada, s-au mai finalizat sase kilometri din lotul II, care asigura legatura cu DN7 printr-un nod rutier existent langa orasul Pecica. La capatul de la frontiera cu Ungaria, va exista un alt drum de legatura cu DN7, spre actualul punct de control pentru trecerea granitei.
Citeste si: FISURI “SUPERFICIALE” pe lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, inaugurat RECENT
“Acest drum de legatura are doar doua benzi, motiv pentru care propunem ca traficul pe lotul I sa fie deschis doar pentru autoturisme. In caz contrar, apare riscul unor blocaje create de camioanele care in mod obisnuit asteapta in coloana controlul de la frontiera. Luam in calcul si posibilitatea ca tirurile sa circule pe lotul I doar pe sensul spre Arad”, a declarat Adler.
Referitor la lotul II, cuprins intre Pecica si Arad, Adler a declarat ca acesta va fi deschis circulatiei cel mai probabil in luna iunie, perioada in care ar urma sa fie finalizata si autostrada din Ungaria cuprinsa intre Nadlac si Mako.
Constructia AUTOSTRAZII NADLAC-ARAD a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrarile de constructie pentru cele doua tronsoane au fost deschise in octombrie 2011, termenul de executie fiind de un an si jumatate.
CNADNR a reziliat la finele anului 2012 contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, si a atribuit, in decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
Citeste si: LOTUL 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie, INAUGURAT vineri
CNADNR a reziliat in vara anului trecut si contractul de proiectare si executie a lotului II dupa falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicand la vremea respectiva ca stadiul de executie a lucrarii era de 84,75 la suta. Lotul II al autostrazii Nadlac-Arad, in lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germana Astaldi – Max Boegl.
Sursa foto: adevarul.ro
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani,cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat. Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostUL director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, “ţese” un nou mers al trenurilor care va intra în vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi. Directori de la stat, garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au început deja să ţeasă la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători. Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, Protopopu Gabriel, Gavris Teodor,Nita Robert,Timis Bogdan,etc. CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prosper privaţii. În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana. De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” … Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători. Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”