Primul tunel de metrou din Drumul Taberei a fost finalizat

S-a finalizat executia primului tunel de metrou din Drumul Taberei. Ministerul Transporturilor informeaza, intr-un comunicat de presa, ca executia tunelului de metrou dintre statiile Academia Militara si Orizont, pe firul doi, in lungime de 533 de metri, a fost finalizata cu ajutorul celui de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TBM).

Lucrarile fac parte din Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei — Pantelimon. Utilajul, denumit Sf. Filofteia, a inceput sa foreze in data de 21 noiembrie 2013 si in perioada urmatoare va fi transferat in capatul opus al statiei, pentru a-si continua traseul.

Primul echipament TBM, Sf. Varvara, va incepe sapaturile catre urmatoarea statie, Favorit, in doua saptamani. Tunelul pe care-l va realiza va avea o lungime de 342 de metri.

“Monitorizam cu mare atentie aceste lucrari, ca sa fim siguri ca termenele de executie vor fi respectate. La acest moment suntem in grafic si speram ca si in perioada urmatoare antreprenorii vor depune toate eforturile pentru a respecta termenele impuse”, a declarat Ramona Manescu, ministrul Transporturilor.

Graficul de lucrari prevede ca structura statiilor si a tunelelor sa fie gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza apoi sa fie realizate lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei — Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016, se mai spune in comunicat.

Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, perioada de realizare a tronsonului Drumul Taberei — Universitate, de pe Magistrala 5, este 2011 — 2017, lungimea traseului este de 9,035 kilometri, iar numarul de statii — 13. in prezent, s-a realizat aproximativ 40% din valoarea contractuala a lucrarilor.

Perioada de realizare a tronsonului Universitate — Pantelimon este 2013 — 2021. Lungimea traseului este de 8,074 kilometri, tronsonul urmand sa aiba noua statii.

In prezent, Metrorex are in derulare alte cinci proiecte majore de infrastructura pentru extinderea retelei de metrou. Acestea sunt: Linia 6 — legatura retelei de metrou cu Aeroportul Henri Coanda — Otopeni, Linia 4 Lac Straulesti — Gara de Nord — Gara Progresu, Linia 7 Voluntari — Bragadiru, Linia 3 Anghel Saligny — Preciziei, Extindere Pacii — Centura de Vest si Linia 2 Berceni — Pipera, Extindere Pipera — Zona de servicii si locuinte Pipera — Tunari, a declarat şeful Metrorex. Aurel Radu pentru Agerpres.