PRO TV este ANCHETAT si risca o amenda URIASA

PRO TV este anchetat de CONSILIUL CONCURENTEI. Investigatia a fost deschisa in urma cu doua luni si priveste un posibil abuz de pozitie dominanta din partea postului din Pache Protopopescu in aplicarea unor discounturi disproportionate pentru retransmiterea postului la cablisti, potrivit lui Bogdan Chiritoiu, presedintele CONSILIULUI CONCURENTEI.

Plangerea a venit de la un cablist, care acuza ca PRO TV ar acorda reduceri disproportionate in functie de numarul de abonati, a spus Chiritoiu, citat de hotnews.ro.

Surse din piata sustin ca plangerea ar fi venit din partea UPC Romania, al doilea mare cablist din piata. PRO TV ar acorda reduceri mai mari acelor operatori de cablu care au si un numar mai mare de abonati, insa pentru cele mai mari reduceri s-ar incadra numai RCS&RDS, spun sursele.

Citeste si: MOMENT DE GROAZA! ANDREEA ESCA A PATIT ASTA IN DIRECT. FOTO

Reprezentantii PRO TV nu comenteaza pe aceasta tema, iar oficialii UPC nu au putut fi, sambata, contactati pentru o reactie in legatura cu aceasta investigatie, mai scrie sursa citata.

In vara lui 2013, PRO TV a instiintat CNA ca iese din grila “must carry”, adica din lista posturilor libere la retransmisie, iar asta inseamna ca societatile de cablu trebuie sa plateasca postul pentru a-l retransmite la abonati.

In cadrul investigatiei declansate CONSILIUL CONCURENTEI a efectuat o inspectie inopinata la sediul SC Pro TV SA. Documentele ridicate in cadrul acestei inspectii se afla in analiza autoritatii romane de concurenta, in cadrul procedurilor specifice investigatiei. 

Efectuarea acestor inspectii nu reprezinta o antepronuntare a CONSILIULUI CONCURENTEI nici in ceea ce priveste vinovatia intreprinderii investigate si nici in ceea ce priveste rezultatul final al investigatiei declansate.

Citeste si: SCANDAL INAINTE DE DEBUTUL NOII EDITII “VOCEA ROMANIEI”. NU SE POATE ASA CEVA!

Pretul pentru achizitionarea de catre un Operator a Drepturilor de retransmitere este de 4,5 lei plus TVA/abonat/luna si compania ofera discounturi in functie de numarul de abonati.

In functie de numarul de abonati ai fiecarui operator, pretul este ajustat cu un discount de volum conform grilei alaturate.

UPC Romania, al doilea mare operator local de comunicatii prin cablu, avea in total peste 1,158 milioane de clienti la sfarsitul lunii iunie din acest an, mai mult cu 4.400 de clienti fata de aceeasi data a anului trecut, dar in scadere cu 21.400 de clienti fata de trimestrul anterior din 2014, arata datele grupului Liberty Global.

Sursa foto: radarmedia.ro