Proiectul privind implementarea de PISTE PENTRU BICICLISTI in Bucuresti ar putea fi extins in tot orasul

Proiectul de implementare de PISTE PENTRU BICICLISTI va fi extins la scara intregului oras daca vor fi banii necesari, a declarat miercuri Ion Dedu, directorul executiv al Directiei Transporturi din Primaria Capitalei.

“Proiectul nostru acopera zona centrala si cele doua axe in prima faza, pentru ca el se incadreaza intr-o suma ce ne-a fost asigurata de Ministerul Mediului. Daca o sa avem mai multi bani o sa extindem acest proiect la scara intregului oras”, a spus Dedu cu prilejul unei dezbateri pe tema PISTELOR DE BICICLETE organizata de Agentia de Monitorizare a Presei.

Reprezentantul Primariei Capitalei a manifestat deschiderea municipalitatii de a prelua in acest proiect toate ideile bune ce ii vor fi furnizate.

“Vom introduce in proiectul nostru ideile valabile, cele care sunt conforme cu ce trebuie sa contina un proiect”, a spus Dedu, exprimandu-si aprecierea pentru propunerea vizand pasarelele pentru PISTE DE BICICLISTI si legaturi pietonale.

Citeste si: Cand incep lucrarile la sistemul de TRANSPORT CU BICICLETA in zona centrala a Capitalei

Pe de alta parte, membrul fondator al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR), Marian Ivan, crede ca proiectul adoptat de CGMB privind un sistem de transport cu bicicleta nu acopera intreg orasul si propune o alta initiativa, “DRUMURI VERZI IN BUCURESTI”.

Ideea de retea propusa de Primarie nu acopera intreaga suprafata a Capitalei si se adreseaza unui numar mic de oameni. “«DRUMURI VERZI IN BUCURESTI» este un proiect care presupune PISTE PENTRU BICICLETA si trotuare libere pentru pietoni, inclusiv pentru persoanele cu dizabilitati. Aceasta retea de piste de bicicleta va acoperi intreg municipiul si va asigura inclusiv iesiri pe bicicleta sau pietonal din Bucuresti. Este o retea tip fagure, iar stabilirea strazilor se va face de catre aceia care locuiesc in zona respectiva”, a spus Marian Ivan.

Citeste si: Proiectul privind amenajarea de piste noi pentru biciclete, aprobat in CGMB la a doua incercare

La randul sau, presedintele Advocacy Planing Romania, Horia Bejan, propune folosirea retelei de spatii verzi si parcuri, interconectarea lor astfel incat biciclistul sa poata evita infrastructura rutiera.

“Intentia noastra a fost sa sprijinim un proiect care sa reduca in aproximativ cinci ani numarul de autovehicule cu cinci la suta, ceea ce ar insemna un minus de 20.000 de autovehicule in trafic pe zi, iar varianta mai putin optimista ar fi o scadere cu trei la suta. Ne-am dori ca pistele sa fie proiectate la cele mai inalte standarde, sa se invete din greselile trecutului”, a declarat secretarul de stat in Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, Anne Juganaru.

Prin OUG 17/19 aprilie s-a aprobat alocarea a 44.630.000 de lei catre bugetul municipiului Bucuresti prin Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice pentru finantarea proiectului privind implementarea unui sistem de TRANSPORT CU BICICLETA in centrul Capitalei.

Sursa foto: Primaria Municipiului Bucuresti