Cu doar cateva zile inainte de alegerile locale, sute de transportatori si angajati din industria auto protesteaza, joi, la Palatul Cotroceni. Ei sunt nemultumiti ca marile proiecte de infrastructura sunt afectate de intarzieri uriase, potrivit unui comunicat remis jurnalistilor de la Ziare de catre Blocul National Sindical (BNS), care a organizat protestul.
BNS arata ca problemele din sectorul de transport afecteaza competitivitatea economiei si cresc riscurile de a pierde investitii si locuri de munca. “Institutia-cheie in implementarea acestor proiecte, Ministerul Transporturilor, este profund alterata functional, corupta si suprapopulata cu personal care in marea sa majoritate nu are pregatirea necesara de profil”, sustin reprezentantii BNS.
Ce nemultumiri au protestatarii
In consecinta, ei vor depune la Palatul Cotroceni, o scrisoare deschisa, in care cer ca presedintele Klaus Iohannis sa medieze o intalnire intre reprezentatii Guvernului si sindicate. Protestatarii cer ca sa fie luate niste masuri pe termen scurt “in vederea imbunatatirii activitatii Ministerului Transporturilor, crearii unor mecanisme de lucru interministeriale permanente prin implicarea pe langa Ministerul Transporturilor a Ministerului Fondurilor Europene, a Ministerului de Finante, a Ministerului Justitiei si a Ministerului Economiei”.
De asemenea, la randul lor, reprezentantii Federatiei Nationale a Sindicatelor din Transporturi (FNST Elcatel) au o serie de revendicari, printre care:
– adoptarea proiectului de lege privind statutul personalului feroviar,
– respectarea legislatiei privind termenele de aprobare a bugetelor de venituri si cheltuieli din societatile feroviare si filialele acestora,
– eliminarea accizelor din pretul motorinei utilizate in sistemul feroviar,
– asigurarea unei finantari corespunzatoare din partea statului roman pentru dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar si aducerea acesteia la standarde europene.
La protest participa, printre altele, Sindicatul Automobile Craiova, Sindicatul “Automobile Romania” si Federatia Nationala a Sindicatelor Portuare.
Amintim de exemplu ca, miercuri, mii de profesori si-au aratat dezacordul fata de propunerile salariale pe care le-au primit de la Ministerul Muncii, printr-un mars care a pornit de la Guvern si a avut ca punct final Palatul Cotroceni.
Sursa text: Ziare
Mai hoti ca astia nu exista ?????
Schema falimentarii fortate a CFR Calatori, prin care cele mai bune
rute aflate de ani de zile in portofoliul CFR Calatori au fost
abandonate pentru a putea fi preluate din mers de catre unii operatori
privati.
Care au impuscat astfel doi iepuri dintr-o lovitura, pe langa cursele
oricum extrem de profitabile, ei devenind automat si beneficiarii
generoaselor subventii acordate de catre Ministerul Transporturilor
pentru segmentul feroviar. Insa concomitent cu aplicarea acestei
strategii, managerul Valentin Dorobantu nu s-a sfiit sa acorde si direct
catre clientii politici sume uriase de bani din bugetul public.
DNA confirma: record absolut
Concurenta in domeniu este una acerba, din moment ce sifonarea
banilor de la buget a ajuns in Romania zilelor noastre un adevarat sport
national. Iata insa ca procurorii anticoruptie sunt pe cale sa confirme
ca managerul de la CFR Calatori a reusit un adevarat record absolut,
greu de egalat pana si de ceilalti colegi din „caracatita Fenechiu”
Iar ancheta privind acordarea
contractelor de catre Valentin Dorobantu este de-abia la inceput, astfel
ca performanta poate fi chiar mult mai mare. Deocamdata se verifica un
lot de 152 de contracte semnate de catre managerul CFR Calatori si prin
care compania de stat s-a obligat la plati consistente aproape exclusiv
pentru unul si acelasi beneficiar. Iar dintre cele 152 de contracte doar
unul singur a fost acordat prin organizarea unei licitatii cum scrie la
carte!
Negociere fara publicare
Valentin Dorobantu nu a avut nicio greata in a arunca zeci de
milioane de euro mereu catre aceleasi firme de casa. Conform
informatiilor intrate in posesia noastra, din cele 152 de contracte,
unul singur a fost adjudecat prin licitatie publica.
Alte 73 de contracte au fost acordate prin negociere cu publicare, in
timp ce nu mai putin de 78 de contracte, in valoare de zeci de milioane
de euro, au fost atribuite de catre Dorobantu prin negociere fara
publicare, la care s-a participat aproape de fiecare data cate un singur
ofertant.
Unul si acelasi, bineinteles.
Primele 70 milioane de euro
Pentru a le fi mai usor, anchetatorii au impartit cele 152 de contracte
in trei loturi. Iar in ce priveste primele 49 de contracte acordate, au
descoperit ca suma totala astfel unidirectionata de catre Valentin
Dorobantu se ridica la peste 70 milioane de euro! In conditiile in care
CFR Calatori a fost adusa in pragul falimentului, mii de salariati
riscand concedierea. Din aceasta suma, peste 50 de milioane au fost
alocati pentru reparatii, procurorii incercand acum sa afle daca acestea
au si avut loc in realitate sau nu. Iar nu mai putin de 1,5 milioane
euro au fost dati de Dorobantu pe… curatenie.
A intrat cu bocancii in buget
Grav este si faptul ca multe dintre contractele suspecte nu au fost
acordate pentru un singur an, ci pe cate patru ani, astfel ca bugetul
companiei de stat va mai fi jumulit mult timp de acum inainte.
Vom reveni cu amanunte incendiare atat despre firmele „norocoase”
care au negociat direct cu Dorobantu, cat si cu exemple halucinante
despre cum au fost cheltuiti banii publici. Este suficient sa amintim
doar ca managerul CFR Calatori a cumparat direct de la firma Comixta din
Sibiu bocanci de… 370.000 euro!
Si toate cele de mai sus se intamplau in timp ce acelasi Dorobantu
Valentin a suspendat contractul de munca al aproximativ 14 000 de
angajati timp de 8 zile pentru fiecare dintre acestia, in anul 2013,
motivand lipsa acuta de fonduri !!!