Raed Arafat, secretar de stat in ministerul Sanatatii, prins cu minciuna de jurnalisti

Raed Arafat, secretar de stat in Ministerul Sanatatii si coordonator SMURD, s-a ocupat de coordonarea operatiunilor de salvare a victimelor tragediei aviatice petrecuta la inceputul saptamanii trecute in Apuseni, insa a mintit  cu privire la motivele intrarii avionului SMURD in reparatii, cat si la orele de zbor, informeaza ziuanews.ro

Doctorul Raed Arafat a declarat intr-o emisiune difuzata de postul Antena 3 ca: “Noi l-am predat Ministerului de Interne ca sa fie folosit gratuit in folosul oamenilor. Avionul a avut 150 de ore de zbor, din care peste 130 de ore au fost in misiune, deci a fost un avion folosit intens. Avionul a intrat in revizie pe 21 decembrie 2013 la Aerostar Bacau, cand s-au terminat orele de zbor. In 6 ianuarie am primit o hartie care arata care este orarul de lucru la avion, iar azi am primit o hartie care ne-a prezentat toate materialele folosite pentru a putea emite factura. Avionul nu este ca o masina ca sa spui ca poti merge mai departe si fara o piesa importanta. Noi asteptam o piesa importanta din SUA.”

Pe de alta parte, Inspectoratul General de Aviatie (IGAv) din cadrul MAI a raspuns unei solicitari ziuanews.ro privind cursele efectuate cu avionul SMURD, duratele acestora si motivele pentru care aeronava se afla la Aerostar Bacau. “Conform manualului de mentenanta al avionului, aeronava a fost introdusa in lucrari de mentenanta periodice-obligatorii, ce sunt realizate dupa 300 de ore de functionare la celula si motoare”, sustine Inspectoratul de Aviatie.

Inspectoratul de Aviatie le-a mai transmis jurnalistilor sursei citate ca piesa defecta face parte din sistemul de degivrare a motorului drept si urmeaza a fi montata saptamana aceasta. Totodata, IGAv mentioneaza ca avionul SMURD a efectuat 64 de misiuni, a caror durata totala a insumat 131 de ore si 26 de minute. “Pe timpul cursului de pregatire si calificare a personalului Inspectoratului General de Aviatie din cadrul MAI, pe tipul de avion Piper Cheyenne III PA-42, aceasta aeronava nu se afla in patrimoniul IGAv, mentenanta fiind asigurata de operatorul care o detinea la vremea respectiva.”

Astfel, reiese faptul ca avionul nu este in revizie, ci de fapt este stricat. Deasemenea, sursa citata precizeaza ca Raed Arafat a informat gresit opinia publica si la numarul de ore deoarece raspunsul MAI spune clar: s-a stricat sistemul de degivrare de la motorul drept.

Sursa foto: adevarul.ro