Ea a spus ca in multe cazuri judecatorii dau amanari mai putin justificate, care fac ca institutia LIBERARII CONDITIONATE sa-si piarda sensul. “Detinutul care lucreaza la Gherla, detinutele care lucreaza la multinationalele din Cluj au beneficiul unor zile de castig, reducere din pedeapsa. Atunci, pana ajung sa fie eELIBERATE CONDITIONAT… Acolo, cred eu, apare problema legislativa. Este cazul in multe situatii: o persoana care munceste are un comportament bun si atunci comisia din penitenciar, din care face parte si un judecator de supraveghere, recomanda persoana respectiva pentru liberarea conditionata, cand se implineste fractia.
Problema care apare si pe care o stiu de la sute de detinuti cu care am discutat e ca odata ajunsi in fata instantei, sunt foarte multe amanari. Daca te duci azi in fata instantei, avand un raport bun de la comisia din penitenciar, primesti o data o amanare. Bun, te gandesti ca poate trebuie sa fac ceva mai mult. Daca primesti a doua amanare, a treia, a patra oara o amanare, atunci inseamna ca avem o problema, o problema de legislatie si de termene, probabil”, a declarat RALUCA PRUNA.
Ministrul Justitiei a adaugat ca probabil va trebui sa fie puse niste termene in acest sens, astfel incat sa nu mai poata fi date amanari sine die, care “in multe situatii fac ca institutia LIBERARII CONDITIONATE sa nu mai aiba sens”. “Pentru ca daca trebuie sa-mi execut trei patrimi din pedeapsa si-mi petrec restul de o patrime din amanare in amanare, in amanare… Care inseamna un cost pentru societate, pentru ca eu trebuie sa fiu transportat din penitenciar, trebuie sa ma duc in fata unui judecator, exista o intreaga procedura administrativa, hartii. Toate acestea costa. Cu care scop? Cu scopul ca de fapt sa ajung la pedeapsa intreaga si toate aceste amanari si plimbari prin instanta sa fi fost egale cu zero. Din punctul acesta gandim niste modificari legislative”, a spus RALUCA PRUNA
De asemenea, ea a mentionat ca vor urma intalniri pentru discutii pe aceasta tema si cu autorii Codului Penal si al Codului de Procedura Penala.
‘Intentia este sa ne intalnim cu autorii Codului Penal si de Procedura Penala, care au avut o filozofie cand au adoptat proiectul acesta. (…) Mesajul nu e ca sunt codurile proaste si pot sa va asigur ca n-am sa umblu la institutii fundamentale din coduri. Datoria noastra in urma dezbaterilor e sa pun in discutie. (…) In niciun caz nu se vor face modificari legislative fara a fi foarte bine intemeiate si fara a avea studii de impact, ceea ce n-a fost cazul cu codurile. Am avut studii de impact dupa ce am adoptat codurile, nu inainte’, a afirmat ministrul Justitiei.
RAlUCA PRUNA a participat, vineri, la dezbaterea ‘Sistemul Penitenciar din Romania. Masuri pentru reducerea sustenabila a supraaglomerarii si imbunatatirea conditiilor de detentie’.
Sursa foto: realitatea
“După ce s-a îmbolnăvit fix când un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Călători Cluj, Vasile Secară a fost “uns” în funcţia de director CFR Călători la nivel naţional. Nu au contat neregulile găsite la Cluj, ci au fost mai puternice “pârghiile trandafirii” de care Secară s-a ajutat să ajungă în top. La Cluj, Secară se poate mândri cu un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat.
Pe vremea comuniştilor, Vasile Secară a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. După anii 90, a devenit pesedist şi inginer şef în gara clujeană, apoi şef adjunct de staţie şi şef de gară. În momentul de faţă, la Vasile Secară au rămas neschimbate cel puţin două caracteristici: PSD şi şefia. Înainte de Paşte in 2014 , clujeanul a fost numit şef la CFR Călători în noua structură de conducere a companiei.
Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Călători Cluj în urma unor controale făcute de CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. În timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secară s-a îmbolnăvit brusc şi a intrat în concediu medical. Mai amuzant este şi că verificările respective s-au “îmbolnăvit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicităţii.
Un audit degeaba
Timp de mai bine de 10 ani la conducerea regionalei clujene a CFR Călători a fost menţinut Vasile Secară, iar demiterea lui a venit ca urmare a mai multor controale venite de la CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. Conform unor informaţii, cireaşa de pe tortul fostului director Secară ar fi un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat. Spre exemplu, unul dintre lucrurile care i se pot reproşa fostului director este faptul că, dacă anul trecut, CFR Călători Cluj a avut alocate fonduri în valoare de 543.000 de lei, a reuşit să cheltuiască 300.000 de lei.
Reprezentanţii CFR de la Bucureşti au fost extrem de lacunari în ceea ce priveşte motivul controalelor, iar conform raportului de audit pe anul trecut, principalele nereguli depistate au constat în “- nereguli privind pregătirea tehnică a trenurilor de călători;- deficiențe privind respectarea și punerea în practică a ordinelor, dispozițiilor , instrucțiilor, reglementărilor în vigoare;- neconformități privind efectuarea controalelor la nivelul organelor cu sarcini de îndrumare și control din cadrul SRTFC Cluj, superficialitate privind întocmirea notelor de constatare și a rapoartelor de remediere;- aspecte privind nerespectarea programului de lucru și a disciplinei în serviciu; – nereguli privind repararea și întretinerea în exploatare a materialului rulant. În urma neregulilor constatate cu ocazia acestor controale s-au luat o serie de măsuri organizatorice, de remediere a neconformităților sau de tratare disciplinară a personalului vinovat, funcție de gravitatea faptelor”, se arată în raportul de audit pe anul 2012 al CFR Călători.
Milioane de euro “trimise cu nașul” la CFR Calatori Cluj.
Însă, aceste probleme pentru care regionala condusă de Vasile Secară a fost cercetata cercetată de oficiali din cadrul CFR CALATORISA nu au apărut acum. “Învârtelile” mai mici sau mai mari făcute de șefii clujeni ai acestei instituții se știu de ani buni însă, se pare, ordinul de schimbare a venit abia acum.
Spre exemplu, conform unui raport oficial al Curții de Conturi, se știa că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. Conform raportului respectiv, la CFR Cluj prejudiciul a fost constant prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
Tot la CFR Calatori Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii nu au evaluat şi nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în suprafaţă de 167.453 m.p.
La nivel naţional s-a descoperit că cei de la CFR au cheltuit ilegal 13,4 milioane de euro. La CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
Un teren pierdut în gară
Controlul făcut la CFR Călători Cluj a survenit ca urmare a faptului că prin intermediul directorului Vasile Secară, CFR Călători Cluj a încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.
După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă alți cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC București și fără a mai face o licitație pentru terenul respectiv. Problema s-a “îngroșat” atunci când cei de la Energobit și-au extins halele și pe o parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii CFR au început procedurile de intabulare a terenului respectiv, lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma clujeană, lucru posibil cu acordul și diligențele făcute de Vasile Secară la șefii CFR din zona Jiboului.”