RAMONA MANESCU despre importanta SOCIAL MEDIA si TROLII din FENOMEN

Europarlamentarul PNL/PPE RAMONA MANESCU  a sustinut un speech in cadrul Forumului: „Politicians in a communication storm – meeting millenials on digital territories”, organizat in perioada 15-16 noiembrie la Parlamentul European si la care au participat peste 200 de jurnalisti, bloggeri si persoane care influenteaza fenomenul social-media in intreaga Europa.

„Interventia mea a facut parte din primul panel a primei zile a Forumului: “Viata eurodeputatilor si social media”. Impreuna cu europarlamentarii Catalin Ivan (Romania) si Igor Soltes (Slovenia), am fost invitati sa discutam despre obiectivele europarlamentarilor, despre comunicarea si strategia de comunicare personale, si sa oferim cateva sfaturi si sugestii cu privire la modul in care interactionam virtual cu alegatorii nostri si cu cetatenii, in general, si, in particular, despre rolul social media in comunicare si modul in care ne descurcam cu trolii din social media.

Bine ati venit!

Din cate pot sa remarc in aceasta sala trebuie sa recunosc ca dezbaterea de astazi are parte de multe “reaches” si o multime de “likes”. Da! Social media schimba nu numai modul in care mancam, modul in care conducem masina si modul in care facem politica. Cei care nu reusesc sa inteleaga aceasta noua realitate vor continua sa manance fara a posta pe Facebook si vor pierde alegerile prezidentiale in cazul in care concureaza cu Trump.

Lasa-ma sa ma prezint!

Eu sunt:

www.ramona-manescu.ro

– Un blog cu 600 articole

– Bilingv: romana si engleza

– Care dateaza de 10 ani deja

www.facebook.com/ramona.manescu

– 74000 likes

– Bilingv: romana si engleza

– O pagina care a evoluat de la un profil personal initiat in 2011

www.linkedin.com/in/ramona-manescu-0168b4114

– O prezenta on-line mult mai recente

– 291 conexiuni

– Doar in limba engleza

@RamonaManescu

– Din nou, o prezenta foarte proaspata in mass-media sociale si de fapt, astazi este prima oara cand il prezinta in mod public

– Doar in limba engleza

www.youtube.com/user/ramonamanescu1

– Un cont din 2010

– A urmat, la fel ca blog-ul si Facebook-ul parcursul carierei mele in Parlamentul European si in mandatul 2013-2014, dar si in perioada cand am ocupat postul de ministru al Transporturilor din Romania.

Si

www.flickr.com/photos/49886235@N02

– Un cont mai putin utilizat in ultima perioada

Stiu, mai am de „acoperit” Pinterest, Google Plus + sau Instagram.

Dar experienta mea, care a inceput cu:

“Sa facem un site web”

… Undeva in primavara lui 2008, imi spune ca vom avea nevoie de 2-3 mai multi asistenti in jurul meu, doar pentru prezenta mea in social media.

Consider ca doar prezenta fara sens este zadarnica.

In calitate de membru al Parlamentului European, in calitate de politician, eu cred ca prezenta mea si prezenta altor lideri politici din spatiul public trebuie sa fie insotita de un continut valoros, semnificativ.

Daca vrem ca ideile noastre sa conteze, chiar daca nu ne exprimam in mod public de 10 ori pe zi, cand o facem, trebuie sa aiba un sens si un sfarsit!

Oamenii se asteapta de la reprezentantii mass-media sa vina cu intrebari.

De la noi, ei asteapta raspunsuri. Raspunsuri care sa aiba sens! Semnificative!

Prea des vedem posturi si articole care semnaleaza probleme, fara a veni cu solutii pentru aceste probleme.

Strategia mea in social media, pana nu demult, era concentrata pe site si sustinuta de Facebook.

Acest lucru se datoreaza faptului ca eu reprezint o tara in care Facebook este Regele si Regina. Cu o populatie de 19 milioane, exista 8,8 milioane de conturi Facebook!

Pagina de Facebook a lui Klaus Iohannis, presedintele roman, este prima a unui politician european, care a spart bariera de 1 milion! Inca mai este, pana la 1,7 milioane de fani, cea mai mare de acest gen din Europa. Angela Merkel are, in prezent, 1,6 milioane de fani.

Recent am adaugat conturile LinkedIn si Twitter.

LinkedIn pentru ca acolo pot relationa cu analisti de top din domeniul meu de activitate – relatiile externe ale UE in regiunea MENA, de securitate, geopolitica si dezvoltarea regionala in zona extinsa a Marii Negre.

Twitter – pentru ca este influentator de influentatori.

Una dintre intrebarile la care va trebui sa raspund acum aici este:

“Cum ma descurc cu trolii si alti „batausi” din mediul on-line?”

Exista un raspuns foarte simplu:

“Sterge si interzice” („delete and ban”)

Nu exista nici o mila, nici a doua sansa. Consider ca orice altceva este o pierdere de timp. Atat pentru mine si ei.

Ignorarea si izolarea acestor conturi ii lasa fara un loc de munca.

Imi place sa pastreze nivelul discutiilor, chiar daca acestea sunt “doar on-line”, peste un anumit nivel.

De fapt, consider ca nu ar trebui sa existe nici o diferenta chiar daca un politician se exprima intr-o conferinta, pe Facebook, intr-un interviu sau prin intermediul unui Twit. In toate aceste cazuri, nivelul trebuie sa fie ridicat. Nu neaparat prin cuvinte fanteziste, ci in termeni de corectitudine, semnificatie si relevanta.

De aceea fiecare text este pregatit cu atentie, nu doar aruncat acolo. Este revizuit, uneori, nu doar o data, si numai atunci cand eu sunt convinsa ca intr-adevar spune ceva si nu orice, ci exact ceea ce am vrut sa spun, deabia in acel moment va fi publicat.

Din pacate, social media a facut multe dintre persoanele pe care le vizam cu mesajele noatre putin nerabdatori. Chiar mai mult: superficiali.

Este o realitate: 60% la suta din link-urile seruite pe social media nu au fost niciodata accesate. Cu alte cuvinte, cei mai multi oameni par sa raspandeasca de stiri, fara sa le citeasca in prealabil.

Acest lucru este foarte aproape de experimentul realizat de Science Post, un site satiric de stiri. Ei au publicat o serie de “lorem ipsum” text sub un titlu infricosator:

“Studiu: 70% dintre utilizatorii Facebook citesc doar titlul articolelor de stiinta inainte de a comenta.”

Aproape 46.000 de persoane au seruit aceasta postare!

Pot sa confirm ca am intalnit, la randul meu, acest tip de comportament. La una dintre ultimele mele articole ( ” Relatia Romania – SUA in era Trump. Incotro?”), unul dintre comentarii a fost: “ar trebui sa vina cu raspunsuri nu cu intrebari!”

Asta in ciuda faptului ca intregul articol a fost dedicat raspunsului la aceasta intrebare.

Butonarea fara sens si fara logica a canalelor de televiziune din anii ’90, a evoluat in butonarea fara noima printre milioane de poze cu pisici, meme si GIF-uri.

Cele 60 sau 70 de procente mentionate mai sus nu pot fi ignorate. De asemenea, cei care fac parte din ele nu doresc sa fie ignorati. Ei sunt, de asemenea, alegatorii care isi exprima votul.

Eu, personal, ma simt mult mai bine daca alegatorii din tara mea sau de oriunde altundeva, nu conteaza cui incredinteaza votul lor, isi culeg informatiile si opinia politica nu numai din titluri. Deoarece am vazut o multime de titluri, menite sa manipuleze si sa insele, in social media.

Aceasta este o problema si, totodata, o intrebare pe care o adresez celor prezenti aici”, se arata in discursul RAMONEI MANESCU.

Sursa foto: ramona-manescu.ro

Multumesc!