RAMONA MANESCU, in topul celor mai vizibili candidati la europarlamentare in online. MONDO NEWS, in topul surselor

mediaTRUST a publicat topul candidatilor la alegerile europarlamentare cu cea mai mare vizibilitate in online, realizat pe parcursul campaniei electorale din perioada 25 aprilie – 24 mai 2014. 

In topul realizat de sursa citata, printre cei mai vizibili candidati la europarlamentare in mediul online sunt Monica Macovei, Corina Cretu, Ramona Manescu, Norica Nicolai sau Adina Valean. De asemenea, in topul surselor sunt adevarul.ro, agerpres.ro, romaniatv.ro si mondonews.ro.

Dar sa vedem cum stau datele detaliate. Monica Macovei, membru PDL, ocupa primul loc in topul vizibilitatii europarlamentarilor cu 1.488 de articole inregistrate in online, pe parcursul campaniei electorale. Locul doi este ocupat de presedintele Fortei Civice, Mihai Razvan Ungureanu cu 1.466 de articole inregistrate. Dan Diaconescu, fondatorul partidului PPDD, ocupa locul trei in clasament cu 1.292 de articole.

Mircea Diaconu, candidat independent la europarlamentarele din acest an, este pe locul patru in top, cu 1.202 de articole inregistrate. Daciana Sarbu (PSD) a inregistrat in perioada 25 aprilie-24 mai 2014, 862 de articole, ocupand locul cinci in clasament. Corina Cretu (PSD) este prezenta in top cu 782 de articole, urmata de Dan Cristian Preda, membru al partidului Miscarea Populara, cu 740 de articole. Ramona Manescu (PNL) a inregistrat 719 de articole, fiind urmata in clasament de Ecaterina Andronescu (PSD) cu 641 de articole. Din clasament mai fac parte Norica Nicolai (PNL) cu 531 de articole, Theodor Stolojan (PDL) cu 521 de articole, Adina Valean (PNL) cu 449 de articole. Maria Grapini (PC) a inregistrat in timpul campaniei electorale 433 de articole, fiind urmata de Ruxandra Dragormir (PMP) cu 424 de articole. Teodor Baconschi membru al partidului Miscarea Populara a fost mentionat in 419 articole.

Candidatul independent Petre Costea este prezent in clasament cu 415 articole, urmat de Ioan Mircea Pascu (PSD) cu 380 de articole. Pericle-Iulian Capsali, candidat independent, a inregistrat 346 de articole. Daniel Funeriu (PMP) a inregistrat 319 articole, in timp ce Traian Ungureanu (PDL) si Mihai Turcanu (PNL) se afla la egalitate cu cate 291 de articole fiecare. Un alt candidat independent prezent in clasament este Corina Ungureanu cu 290 de articole. Din top mai fac parte Renate Weber (PNL) cu 287 articole, Eduard Raul Hellvig (PNL) cu 283 articole si Paul Purea, candidat independent, cu 281 articole. 

In ceea ce priveste vizibilitatea partidelor in functie de mediatizarea primilor zece candidati de pe listele proprii, PSD-ul este primul loc cu 3.857 de articole inregistrate. Candidatii independenti au inregistrat in perioada 25 aprilie – 24 mai 2014, 3.084 de articole. PNL este urmatorul partid din clasament, cu 3.070 de articole. PDL a inregistrat 2.944 de articole, urmat de PMP cu 2.482 articole. Forta Civica a inregistrat 1.772 de articole, iar PPDD este in top cu 1.688 de articole. PNtCD a inregistrat pe parcursul campaniei 402 articole, urmat de PER cu 309 articole. Din clasament mai fac parte UDMR cu 279 articole, NR cu 272 articole, PV cu 242 articole, PDS (Partidul Dreptatii Sociale) cu 176 articole, ANA (Alianta Nationala a Agricultorilor) cu 170 de articole, PAS (Partidul Alternativa Socialista) cu 163 articole si PRM cu 113 articole.

 

Sursele care au publicat cele mai multe articole despre candidatii la europarlamentare au fost adevarul.ro cu 378 de articole, agerpres.ro cu 361 de articole, romaniatv.net cu 347 materiale si mondonews.ro cu 318 articole. Nu au fost luate in considerare agregatoarele de stiri.

Despre raport

Raportul a urmarit mediatizarea primilor zece candidati prezenti pe listele de europarlamentare a fiecarui partid participant, in perioada 25 aprilie – 24 mai 2014. Analiza a luat in calcul peste 2000 de surse de stiri on-line, peste 20.000 de bloguri si forumuri (fara retele de socializare), monitorizate de mediaTRUST. Detalii privind monitorizarea sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Despre mediaTRUST

mediaTRUST Romania a fost infiintata in 1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pietei, de la domeniul financiar la telecom, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.