Europarlamentarul liberal RAMONA MANESCU a declarat vineri seara intr-o emisiune de la postul B1 TV ca liberalismul se exprima foarte bine in PNL si si-a exprimat indoiala in legatura cu calitatea de liberali a celor care au plecat din partid pentru a se alatura PSD-ului.
“Eu sunt in PNL din ’90, din februarie ’90. Nu m-am mutat nici la aripi, aripioare. Stiti ca, la un moment dat, s-au mai frant mici aripi din PNL, una o fransese chiar domnul Tariceanu, a revenit, in fine, e o moda, se poarta. Pana una alta, sigur ca au fost nemultumiri, si atunci cand am facut USL-ul au fost foarte multi liberali nemultumiti si atunci cand am plecat din USL au fost unii nemultumiti, insa liberalii si liberalismul se exprima foarte bine si foarte liber si foarte articulat in PNL. Nu opreste nimeni din PNL un coleg sa se exprime, si asta s-a vazut foarte clar”, a spus eurparlamentarul PNL.
Citeste si: Inca doi deputati PLEACA din PNL pentru a i se ALATURA lui Tariceanu
RAMONA MANESCU a mai spus ca cei care au plecat din PNL au o agenda si si-a exprimat neincrederea in legatura cu liberalismul acestora.
Citeste si: DEMISIE IN PNL: Mihai Stanisoara a demisionat din partid pentru a se alatura lui Tariceanu
“Acum, cei care au plecat, sigur ca au o agenda si, acum numai daca ma gandesc la faptul ca s-a creat o platforma, o asociatie, asociatia avea in minte, sigur, foarte clar, infiintarea unui nou partid, un partid care de fapt sa se alature PSD-ului si sa spijine PSD-ul sub acest pretext al USL-ului. Deci, de cat liberalism pot sa-i banuiesc eu pe acei colegi, cu tot respectul pentru foarte multi dintre ei, daca ei creeaza un partid doar ca sa se alature PSD-ului?”, a spus Manescu.
“Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap?
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
Potrivit informaţiilor , de acest bonus feroviar beneficiază două companii private- Transferoviar Grup Cluj-Napoca controlată de omul de afaceri Călin Mitică, şi Regiotrans Braşov deţinută de Iorgu Ganea şi Costel Comana. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”, a precizat pentru ZIUAnews un fost director al CFR Călători. Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat Valentin Dorobanţu, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.”
Tupeu sau altceva? “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro. Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai…