RAZVAN MIRONESCU a participat la prezentarea serviciul 113 de catre STS la Scoala pentru deficienti de auz “Sf. Maria” din Sectorul 6

STS a prezentat, joi, in prezenta deputatului PNL RAZVAN MIRONESCU, serviciul de urgenta 113, lansat in aceste zile, la Scoala pentru deficienti de auz “Sfanta Maria” din Capitala, acest numar fiind destinat persoanelor cu dizabilitati de auz si/ sau vorbire.

Potrivit Serviciului de Telecomunicatii Speciale, in cazul in care o persoana cu dizabilitati are o urgenta, aceasta trebuie sa sune la numarul unic 112, unde va raspunde un operator, dar nu va initia un dialog cu aceasta, deoarece va fi identificata automat de sistem ca fiind o persoana cu dizabilitati de auz si/ sau vorbire.

Ulterior, persoana respectiva va primi un SMS cu textul “Trimiteti SMS la 113 cu urgenta si adresa incidentului”, la care va raspunde printr-un SMS la numarul 113, descriind scurt urgenta si indicand cu exactitate adresa, inclusiv judetul.

Dupa transmiterea SMS-ului este posibil ca persoana cu dizabilitati sa mai primeasca mesaje din partea operatorului 112 cu intrebari suplimentare, acesta urmand sa transmita datele agentiilor de interventie (Politie, Ambulanta, Pompieri).

“Este un proiect extraordinar, de care era nevoie si care va fi dezvoltat in viitor.

CITESTE SI: RAZVAN MIRONESCU a facut o serie de precizari legate de pretul de vanzare al locuintelor din ANL BRANCUSI

Este adevarat, fiind vorba despre o transmisie prin SMS, nu un apel de voce, localizarea este dependenta in viitor si de gradul de performanta al telefonului, in situatia in care persoana respectiva se afla in imposibilitate de a transmite prin sms adresa unde se gaseste si unde are nevoie de urgenta. Toate persoanele cu deficiente de auz din Romania ar fi ajutate.

Este adevarat, aceste persoane trebuie sa detina un telefon mobil, pentru ca inregistrarea si dialogul se face exclusiv pe baza de sms, pe telefon mobil, deci nu pe reteaua fixa. STS a fost deosebit de receptiv in a gasi solutia tehnica potrivita pentru acest sistem”, a afirmat deputatul PNL RAZVAN MIRONESCU, prezent la eveniment.

Directorul Scolii gimnaziale speciale pentru deficienti de auz “Sf. Maria”, Florica Stoica, a spus, la randul sau, ca acest numar este binevenit. “Ne gandeam ce se intampla daca un copil va avea un accident si noi nu suntem langa el, nu este mama, nu este nimeni sau chiar pentru un parinte care nu poate vorbi. Numarul este binevenit, pentru ca este foarte usor sa accesezi telefonul mobil si sa dai un sms, sa accesezi 112, ca apoi sa intri pe mesaj.

CITESTE SI: RAZVAN MIRONESCU SE IMPLICA ACTIV IN SOLUTIONAREA PROBLEMELOR REPREZENTANTILOR INITIATIVEI PRELUNGIREA GHENCEA – DOCUMENT

Totusi, pentru persoana deficienta de auz care este grav bolnava sau cazuta, lesinata intr-un accident este foarte greu ca ea sa dea mesaj. Mi se pare ideal ca sms-ul sa functioneze din momentul in care a fost accesat, sa nu se mai astepte mesajul de la acea persoana”, a adaugat Florica Stoica.

Inregistrarea in baza de date a serviciului 112 a persoanelor cu dizabilitati de auz si/ sau vorbire se poate face in trei moduri: prin depunerea documentelor de inregistrare la unul dintre sediile STS ori la birourile temporare de asistenta la inregistrare, prin transmiterea documentelor de inregistrare prin posta la adresa Splaiul Independentei, nr. 323 A, respectiv prin completarea formularului online de pe website-ul www.112.ro.

Sursa foto: facebook