RAZVAN MIRONESCU, DEPUTAT PNL: Partidele vor avea o SARCINA GREA, foarte IMPORTANTA, de a CRESTE OAMENI DE VALOARE

Deputatul PNL, RAZVAN HORIA MIRONESCU, a vorbit despre REFORMA CLASEI POLITICE, despre presedintele IOHANNIS si relatia dintre acesta si PNL, despre NOUL COD FISCAL, dar si despre ALEGERILE LOCALE si PARLAMENTARE de anul viitor, in cadrul unui interviu acordat cotidianului online “Cronica Romana”.

 

Domnule deputat RAZVAN HORIA MIRONESCU, cum vedeti clasa politica a anului 2015, la 25 de ani de la evenimentele din decembrie 1989? Cum vedeti evolutia acesteia?

RAZVAN MIRONESCU: Este o intrebare complexa.CLASA POLITICA a cunoscut diverse ETAPE DE SCHIMBARE SI METAMORFOZE in acesti ani dar, parca, niciodata etapele nu s-au succedat ATAT DE RAPID ca in ultimii patru ani. As putea spune ca un moment de cotitura, in schimbarea actualei clase politice, a fost reprezentat de cele doua mandate de presedinte ale lui Traian Basescu. Asta din cauza ca NOMENCLATURA COMUNISTA care a dominat -din punct de vedere economic si politic anii in care Ion Iliescu si Emil Constantinescu au fost presedintii Romaniei – s-a transformat in timpul celor doua mandate ale lui Traian Basescu intr-o NOMENCLATURA ECONOMICA formata din oameni care aveau puternice interese de afaceri, dar care activau, in fiecare zi, pe fata, ca si oameni politici. Situatia aceasta a condus la numeroase FRAUDE, ACTE DE CORUPTIE SI NUMEROASE LUCRURI INCOMPATIBILE cu viata politica, mai ales ca acesti oameni, din cauza faptului ca au fost mai intai oameni de afaceri si mai apoi politicieni in fapt, nu au putut sa-si franeze interesele/pornirile comerciale, de afaceri, daca le pot spune asa.

A ramas in interiorul actualei clase politice si o serie de POLITICIENI PUR-SANGE, care s-au focusat pe lupta politica si pe relatia directa cu cetatenii, acolo unde au fost alesi, iar acest tip de politician a fost, din pacate, MARGINALIZAT in toata aceasta perioada. Pentru a nu fi inteles gresit as dori sa fac o precizare. Aceasta nomenclatura economica de care vorbeam, formata in perioada mandatelor de presedinte ale lui Basescu, nu a fost constituita doar din liderii/membrii/sustinatorii partidului din care facea parte. In cadrul acestei nomenclaturi economice s-au regasit si membrii de la PSD, chiar si, intr-o mai mica masura, de la PNL, insa, as putea spune ca in PNL lucrurile au fost mult tinute in frau si datorita calitatii oamenilor respectivi. Au fost putine cazuri in care persoane din PNL care detineau functii politice au fost acuzate de fapte de coruptie derivate din dubla calitate politician-om de afaceri.

CITESTE SI: RAZVAN MIRONESCU: SECTORUL 6 – UN SECTOR MODERN LA STANDARDE EUROPENE!

In Parlament, incepand cu 2012, au aparut FOARTE MULTI OAMENI TINERI, o parte dintre ei foarte bine pregatiti din punct de vedere teoretic, dar fara o experienta de viata practica. Acesti tineri, daca VOR CRESTE INTR-UN CLIMAT POLITIC POTRIVIT, se pot forma. Daca acesti oameni vor creste, politic vorbind, dar si profesional, daca vor capata diverse experiente profesionale extrapolitice intre timp, daca vor creste intr-un climat unde onoarea si cinstea de a detine o functie politica va prima in fata intereselor economice atunci reforma de care vorbim va evolua in directia dorita. Nu spune nimeni sa nu ai o activitate sau, spre exemplu, sa fii actionar la o firma, cu conditia ca statutul de om politic sa nu fie in incompatibilitate cu calitatea de om de afaceri.

Sunt functii politice in care poti sa ai si calitatea de om de afaceri, insa, in cazul functiilor publice, nu. Actionariatul intr-o firma, spre exemplu, este permis in continuare de lege. Din punct de vedere al invatamintelor pe care trebuie sa le tragem, pentru ca pana la urma de asta vorbim, este clar ca partidele vor avea nu numai o sarcina grea, dar si foarte importanta, si anume aceea de a CRESTE OAMENI DE VALOARE. Nu trebuie sa-i subestimam pe cei care si-au inceput activitatea politica lipind afise sau imprastiind fluturasi. Trebuie, insa, sa crestem oameni politici care sa aiba substanta, care sa aiba in primul rand o pregatire profesionala solida pe care sa construiasca apoi o cariera politica. Foarte importanta este experienta de viata.Orice s-ar spune, in momentul in care ajungi in Parlament la 26 de ani, si am colegi la aceasta varsta in Parlament pe care-i stimez, nu poti sa te duci intr-un colegiu, sa vorbesti si sa dai solutii la problemele ridicate de acestia, cat timp tu insuti nu ai avut timp, in viata, sa te confrunti cu acest tip de probleme.

Unde credeti ca ar trebui sa se opreasca inerentele lupte politice, lupte pentru Putere, functii si demnitati, cat timp la polul opus se afla interesul national, unica miza reala a unui lider/partid politic? Este posibil ca actuala clasa politica sa-si subordoneze mizele electorale unui tel national?

RAZVAN MIRONESCU: Romania trebuie construita in anii care urmeaza pe PROIECTE NATIONALE. Un prim proiect a fost initiat deja de presedintele Iohannis si ma refer la proiectul privind STRATEGIA DE APARARE. Sunt convins ca presedintele are in pregatire si alte proiecte nationale. Romania nu poate trai cu proiecte pe doi, trei ani sau derulate pe durata unui mandat. In cei trei ani de cand detin mandatul de deputat am vizitat mai multe tari din Uniunea Europeana si din afara ei in care am discutat cu factorii decidenti din fiecare despre evolutia si dezvoltarea tarilor respective. Mi s-a spus ca motorul dezvoltarii acestor tari a fost reprezentat de proiectele politice nationale, asumate prin consens de partide , si cu o ciclicitate de minimum zece ani. Spuneti-mi, va rog, dumneavoastra daca stiti vreun proiect derulat nu pe zece, ci pe cinci ani, si finalizat in Romania ultimilor 25 de ani.

Am putea vorbi aici de aderarea la NATO si UE…

Exemplele sunt bune, insa, va pun o simpla intrebare: AVEAM DE ALES? Daca nu eram in NATO si UE unde puteam fi? Daca nu luam aceste decizii riscam sa fim mai amarati ca Serbia sau Ucraina…

Ce sfat ati da unui tanar absolvent care ar dori sa INTRE IN POLITICA. Are vreo sansa, doar in baza criteriului pregatirii detinute si a competentei, sa aceada intr-o functie politica si ulterior una publica? Sau sustinerea pe care ti-o acorda un lider politic sau altul joaca un rol crucial?

RAZVAN MIRONESCU: Sustinerea este in continuare importanta, ca si recomandarea venita din partea unui lider sau altul. Eu, de exemplu, in organizatia PNL sector 6 unde detin functia de vicepresedinte, sunt permanent IN CAUTARE DE TINERI, de oameni pregatiti, eu le spun „talente”. Sunt foarte multi oameni care bat la usa afirmarii politice, dar care nu reusesc sa depaseasca un anumit nivel de determinare.

Cred ca si proportie ca trei din zece tineri care bat la portile politicii reusesc sa intre, sa isi croiasca un drum de perspectiva, bazat pe o cariera profesionala, si cu sustinerea unor lideri politici. Si eu, cand am intrat in filiala PNL sector 6, aveam o BOGATA CARIERA PROFESIONALA IN SPATE, cu un master in administrarea afacerilor, cu o cariera de inginer si om de afaceri in domeniul privat si nu am cerut nimic. Intai am dorit sa arat, sa demonstrez. Nu a fost vorba de vreo sponzorizare din partea mea, de asa-zise ”contributii”, cum se intampla in alte partide. A fost vorba doar de o activitate politica sustinuta, determinata si multa disciplina. In aceste conditii, recompensele vin de la sine. Este, de asemenea, adevarat, ca am beneficiat de sprijinul organizatiei si al presedintelui acesteia, insa, inainte de toate am aratat si demonstrat ceva.

CITESTE SI: RAZVAN MIRONESCU STIE CARE VOR FI CONTRACANDIDATII IN LUPTA PENTRU PRIMARIA SECTORULUI 6

Credeti ca reforma, mult-clamata a actualei clase politice se afla pe un drum bun sau ramane doar una mimata de actorii politici?

RAZVAN MIRONESCU: Cred ca drumul este unul bun dar care ARE DOAR DOUA BENZI SI MAI ARE PANA SA DEVINA O AUTOSTRADA. REFORMAREA CLASEI POLITICE va mai dura un ciclu electoral. Dupa 2020 vom putea discuta, mai ales dupa MODIFICAREA LEGILOR ELECTORALE, despre o clasa politica reformata. Sunt convins ca listele electorale din 2020 vor arata mult mai bine ca acelea din 2016, atat la consiliile locale si judetene, cat si la Parlament!

Un rol important il vor avea, insa, CETATENII, pentru ca acestia in momentul in care vor constientiza forta votului si vor constientiza ca prin votul lor pot aduce un partid la putere si pot trimite pe un altul in opozitie, lucrurile se vor schimba radical. Cetatenii, pusi in fata listelor electorale, vor putea sanctiona orice partid care va incerca sa introduca pe liste persoane care au probleme cu integritatea! Si atunci vor pierde partidele! Cetateanul va avea, deci, un rol foarte important desi nu cred ca partidele vor numi, exclusiv , candidatii pe criteriul competentei si al integritatii.

In zona Guvernului, spre exemplu, nu trebuie sa mai avem, asa cum s-a intamplat in trecut , un inginer electronist in fruntea Ministerului Agriculturii. Cu tot respectul pentru persoanele respective nu ai cum sa intelegi, in detaliu, elementele legate de activitatea unui minister cat timp tu ca ministru NU AI PREGATIREA DE SPECIALITATE.

Cum apreciati domnule Mironescu PRESTATIA PRESEDINTELUI IOHANNIS, la opt luni de mandat?

RAZVAN MIRONESCU: Eu consider ca activitatea presedintelui Iohannis este una EFICIENTA. Presedintele Iohannis a reusit, cu o actiune pe masura, dar cu ZGOMOT PUTIN, sa atinga multe dintre obiectivele asumate. Multa lume, chiar adversarii politici ai PNL, au spus ca, spre exemplu, RETRIMITEREA CODULUI FISCAL LA PARLAMENT, a reprezentat o palma pentru PNL. Nu este adevarat! Presedintele Iohannis este pus, de la inaltimea functiei detinute, sa ia niste decizii importante in cunostinta de cauza. Asta este, de altfel, rolul unui presedinte! Mi s-a cerut parerea de catre consilierii prezidentiali in legatura cu anumite legi trimise de la Parlament spre promulgare , tocmai pentru ca Presedintele a dorit sa stie cum s-a desfasurat votul in Parlament . Si, in aspecte legate de zona mea de competenta, am spus care sunt problemele care au stat la baza votului meu si al deputatilor PNL. Bineinteles ca a fost luat in calcul un complex de argumente, nu doar parerea mea.

Presedintele are niste ATRIBUTII CONSTITUTIONALE FOARTE CLARE, iar oamenii care se declara dezamagiti s-au asteptat, probabil, ca domnul Iohannis va juca acelasi ROL NEFAST CA SI BASESCU si anume ca va fi si Premier, si Presedintele Senatului si Presedintele Inaltei Curti de Casatie etc. Presedintele Iohannis a spus, insa, de la inceput ca nu va fi un astfel de presedinte. Romania nu are nevoie de un presedinte care sa emita pretentia ca se pricepe la orice, de la agricultura pana la rachetele balistice!

In consecinta, caracterizez activitatea presedintelui Iohannis ca una extrem de eficienta!

CITITI INTERVIUL INTEGRAL AICI.