RCA continuu, un nou tip de RCA in lucru la ASF

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) lucreaza la un nou concept de RCA, numit RCA continuu, care le ofera celor care leaga politele un bonus. Potrivit Digi 24, atunci cand soferul merge sa incheie o noua polita o prezinta si pe cea veche ca sa demonstreze ca nu are sincope in asigurare si pentru asta poate primi o reducere. Discutiile pentru RCA continuu ar fi insa „la inceput”.

Anuntul a fost facut de presedintele ASF, Misu Negritoiu, in fata comisiei de Buget din Camera Deputatilor, unde a fost chemat sa dea explicatii despre cat si cand se vor scumpi asigurarile de raspundere obligatorie. in timp ce brokerii de asigurari si service-urile spun ca in 2015 vom plati cu pana la 30 la suta mai mult, Misu Negritoiu spune ca politele nu ar trebui sa se scumpeasca cu mai mult de 3-5 la suta.

Autoritatea de Supraveghere Financiara va face insa Verificari la firmele de asigurari, pentru a se lamuri de ce asigurarile RCA pentru soferii tineri sunt de cateva ori mai scumpe fata de cele platite de un sofer cu experienta. Firmele au preluat modele de afara unde la calcularea riscului intra varsta sau localitatea de resedinta a asiguratului, cum e orasul, traficul, frecventa accidentelor. De pilda, in New York asigurarea masinii este de trei ori mai scumpa decat cea din localitati mici din Long Island, care e destul de aproape.

Tariful mediu pentru asigurarile de raspundere civila auto RCA ar putea sa creasca marginal, cu numai 3 la suta in 2015, potrivit prognozei ASF, insa presedintele institutiei, MISU NEGRITOIU, se asteapta la o scadere, pe fondul optimizarii costurilor cu reparatiile auto si costurilor de intermediere.

Citeste si: ASF a aprobat REGULAMENTUL privind veniturile institutiei

“Prima de RCA nu este tarif de gaze, nu este o prima unica, o prima controlata, nu este o prima pe care noi o manipulam in sus sau in jos. Este un rezultat al preturilor de piata. Vom avea grija sa ne uitam la anumite categorii si sa ne implicam in ponderarea acestor preturi, mai ales prin eliminarea exceselor sau a abuzurilor”, a declarat marti presedintele ASF, intr-o conferinta de bilant.

Raportarile ASF arata ca, in prima parte a anului 2014, tariful mediu RCA a crescut cu 3 la suta, la 515 lei. Pe segmentul RCA, pe ansamblul pietei romanesti, costurile societatilor de asigurare reprezinta 117 la suta din totalul primelor de asigurare incasate, un dezechilibru ce pune in pericol despagubirea adecvata a asiguratilor.

“Noi nu indemnam la cresterea primelor RCA, ci la asigurarea resurselor necesare acoperirii pagubelor”, a spus Negritoiu, care a adaugat ca ASF are in vedere reducerea costurilor, dar si o recalibrare pe segmentul RCA, in conditiile in care primele pentru persoanele tinere sunt mult mai mari decat media.

Citeste si: ASF AR PUTEA LIMITA COMISIONUL BROKERILOR LA RCA

Negritoiu a adaugat ca ASF, chiar daca interventia sa este limitata la persuasiune si analize, trebuie sa faca un corp comun cu consumatorii pentru a pune presiune pe piata pentru reducerea costurilor, astfel incat primele de asigurare RCA sa nu creasca in 2015 sau sa creasca doar marginal.

Potrivit analistului sef al ASF, Iulian Panait, discrepanta majora intre costuri si primele incasate pe segmentul RCA nu poate fi rezolvata decat prin reducerea costurilor sau cresterea primelor de asigurare, iar ceea ce probabil va rezulta va fi un echilibru intre cele doua alternative pe care le au companiile de asigurari, astfel ca ASF nu exclude o crestere a primelor RCA in 2015.

Pe de alta parte, presedintele ASF a apreciat ca exista suficient spatiu, daca s-ar umbla suficient la optimizarea costurilor cu reparatiile auto si la costurile cu intermedierea politelor RCA, pentru asigurarea resurselor care sa acopere pagubele.

Potrivit ASF, cheltuielile de intermediere cu vanzarea politelor RCA reprezinta 34 la suta din valoarea primei de asigurare, in primele noua luni din 2014.

In plus, in Romania, din 100 polite RCA in 7-10 cazuri sunt solicitate despagubiri, comparativ cu un procentaj de numai 2 la suta — media europeana.