RECUPERARE TAXA POLUARE AUTO 2014: Care este diferenta dintre TAXA AUTO din 2012 si TIMBRUL DE MEDIU din 2014

Recuperarea TAXEI PE POLUARE AUTO din 2012 se dovedeste a nu fi o idee atat de buna pe cat pare. Recent, Curtea de Justitie a UE (CJUE) a hotarat ca TAXA AUTO instituita de Guvernul Romaniei la inceputul anului 2012 este in dezacord cu Articolul 110 al Tratatului de Functionare al Uniunii Europene.

Curtea a luat aceasta decizie dupa ce au constat ca TAXA de poluare AUTO descurajeaza punerea in circulatie a unor autoturisme de ocazie cumparate din alte state membre ale Uniunii Europene. Vedeti mai jos ce efecte va avea ordonanta Curtii de Justitie a UE.

RECUPERAREA TAXEI AUTO in instanta se face mult mai usor, in prezent. Numai ca, la o analiza mai atenta, observam ca recuperarea taxei pe poluare auto platita in 2012 nu este chiar cea mai buna varianta. 

Unul dintre motive ar fi acela ca diferenta dintre TAXA AUTO din 2012 si TIMBRUL DE MEDIU din 2014 este de cele mai multe ori nesemnificativa, iar efortul de a castiga un proces si de a recupera 100-300 Euro s-ar putea sa nu merite, potrivit site-ului 0-100.ro.

Afla aici detalii despre decizia Curtii de Justitie a UE privind TAXA AUTO

Un alt motiv ar fi acela ca la masini cu motoare turbo diesel de 3 litri Euro 4 (aici intra aproape tot ce inseamna SUV si berline premium) TAXA AUTO din 2012 era semnificativ mai mica decat in prezent, iar recuperarea ei ar fi, de fapt, o paguba.

RECUPERARE TAXE POLUARE AUTO 2014: Nu in ultimul rand, autoturismul tau s-a devalorizat intre timp, iar cuantumul timbrului de mediu actual din valoarea ei de piata reprezinta acum mai mult decat a reprezentat TAXA PE POLUARE AUTO in 2012.

Deocamdata, TIMBRUL DE MEDIU se afla deocamdata in vigoare, pana va fi inlocuit, probabil, cu o taxa anuala sau cu alta forma de taxare care sa respecte cu adevarat principiul “poluatorul plateste”.

TAXA AUTO de prima inmatriculare a fost introdusa de Guvern in aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte. Totodata, in ianuarie 2012 a intrat in vigoare o noua TAXA AUTO, inlocuind OUG nr. 50/2008 cu Legea nr.9/2012, care avea ca scop sa faca taxa pe poluare conforma culegislatia in vigoare.

Curtea de Justitie a Uniunii Europene de la Luxembourg a decis, zilele trecute, ca ordonanta privind TAXA AUTO din ianuarie 2012 incalca legislatia europeana. Potrivit unor juristi, sunt discriminatorii taxele incasate in 2012 din cauza suspendarii din legea 9/2012 a platii taxelor pentru inmatriculare interne. Aceste taxe ar trebui restituite daca cetatenii care le-au platit vor deschide procese. In ce priveste perioada ianuarie 2013 – martie 2014 (cand a fost introdus timbrul de poluare), Curtea a sublinat ca legea aplicata in acest interval aduce o modificare esentiala care inlatura discriminarea.

TAXA AUTO: O parte dintre instantele din Romania au refuzat sa restituie acesti bani, insa romanii ii pot recupera acum, in baza ordonantei Curtii de la Luxembourg. Astfel, potrivit specialistilor, citati de HotNews, pot face o cerere de revizuire a deciziilor acelor instante care au refuzat restituirea taxei. Decizia a pornit de la cazurile Campean si Ciocoiu, doi cetateni Romani care s-au adresat instantelor romanesti pentru a le fi restituita taxa.

Doua instante, mai precis Tribunalul din Sibiu si Curtea de Apel Bucuresti, s-au adresat Curtii de Justitie a Uniunii Europene pentru a lamuri daca Articolul 110 din Tratatul Uniunii Europene interzice instituirea unei taxe pentru emisii poluante pentru autovehicule, “daca regimul acestei masuri fiscale este astfel stabilit incat descurajeaza punerea in circulatie, in statul membru mentionat, a unor vehicule de ocazie cumparate in alte state membre, fara insa a descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie avand aceeasi vechime si aceeasi uzura de pe piata nationala”.

In data de 3 februarie 2013, Curtea a stabilit urmatoarele: “Articolul 110 TFUE (n.r. Tratatul UE) trebuie interpretat in sensul ca se opune unui regim de impozitare precum cel instituit, apoi circumcis de reglementareea nationala in discutie in litigiile principale, prin care un stat membru aplica autovehiculelor o taxa de poluare care este astfel stabilita incat descurajeaza punerea in circulatie, in acest stat membru, a unor vehicule de ocazie cumparate din alte state membre, fara insa a descuraja cumpararea unor vehicule de ocazie avand aceeasi vechime si aceeasi uzura de pe piata nationala”.