RELATIA CU PARINTII, principala PROBLEMA a celor care au sunat anul trecut la TELEFONUL COPILULUI

Un copil din doi care au sunat anul trecut la TELEFONUL COPILULUI a solicitat consiliere psiho-emotionala de lunga durata in vederea imbunatatirii relatiei cu parintii, se arata intr-un comunicat transmis marti presei de reprezentantii asociatiei care gestioneaza numarul 116.111.

Astfel, 30,40 la suta dintre copii au sesizat probleme legate de nevoia de comunicare, 24,05 la suta probleme de relationare deficitara cu parintii, 12,98 la suta neintelegeri cu parintii, 12,46 la suta s-au luptat cu o criza de identitate si anxietati, 7,72 la suta cu tulburari de comportament, 5,10 la suta cu ganduri sau gesturi extreme si 5,10 la suta cu probleme sentimentale.

Nevoia de comunicare cu parintii a fost sesizata in principal de fete (77,94 la suta). Acestea aveau varsta cuprinsa in categoriile: 13-15 ani (27,21 la suta), 7–9 ani (25,47 la suta), 10–12 ani (22,55 la suta) si 16–17 ani (7,91 la suta). In ceea ce priveste baietii, nevoia de comunicare s-a evidentiat la categoriile de varsta 10–12 ani (6,37 la suta), 13–15 ani (4,90 la suta) si 16–17 ani (3,18 la suta).

Citeste si: Asociatia Telefonul Copilului strange FONDURI pentru a angaja MAI MULTI SPECIALISTI

De asemenea, relationarea deficitara cu parintii a fost exprimata mai mult tot de fete (76,44 la suta), in principal din categoriile de varsta 16–17 ani (38,84 la suta) si 13–15 ani (37,60 la suta).

Baietii care au exprimat probleme de relationare cu parintii au fost, cu precadere, cu varsta cuprinsa intre 13 si 15 ani (12,81 la suta) sau 16–17 ani (4,55 la suta).

Neintelegerile in familie au fost exprimate in special de adolescenti, fete 13–15 ani (51,66 la suta), fete 16–17 ani (17,50 la suta), baieti 13–15 (9,16 la suta) si baieti 16–17 ani (5,80 la suta).

Gandurile sau gesturile extreme au fost semnalate numai de adolescenti: fete, in proportie de 67,66 la suta, si baieti, in proportie de 26,48 la suta. Raportul grupa de varsta – gen arata ca numarul cel mai mare de cazuri a fost sesizat de fete de 16-17 ani in proportie de 47,06 la suta, fete de 13–15 ani in proportie de 20,60 la suta, baietide  16–17 ani in proportie de 20,60 la suta si baieti 13–15 ani in proportie de 5,88 la suta.

“Faptul ca doua treimi dintre copiii care au sunat la 116 111 au manifestat, la inceputul apelului, tristetea, apasarea, frica, anxietatea, reprezinta un diagnostic ingrijorator si un semnal de alarma atat pentru parinti, cat si pentru profesionistii din domeniul protectiei drepturilor copilului, dar si pentru societate, in general. La fel de ingrijorator este faptul ca majoritatea copiilor nu a vorbit despre aceste stari emotionale cu nimeni altcineva, inainte de apelul la 116.111. Ne dorim ca vocea fiecarui copil care are nevoie de ajutor sa fie ascultata la celalalt capat al firului 116 111 si multumim Telekom Romania pentru ca ne sustine in acest demers”, a declarat Catalina Florea, director executive al Asociatiei Telefonul Copilului.

Copiii si adolescentii care au contactat numarul 116.111 anul trecut proveneau din familii nucleare (78,72 la suta), familii monoparentale (12,96 la suta), familii substitutive sau asistenta maternala (3,04 la suta), familii extinse (2,93 la suta) si familii adoptatoare (2,35 la suta).

Citeste si: STUDIU: Doua treimi dintre copiii victime ale FENOMENULUI BULLYING nu cer ajutorul parintilor

In 55 la suta dintre situatii disfunctionalitatile familiei s-au produs din cauza unor factori impredictibili (separare, divort, adoptie, deces, boli cronice, accidente), iar in 45 la suta dintre situatii din cauza nasterii unui alt membru al familiei si problemelor specifice varstei copiilor precum adolescenta (dezvoltarea personalitatii, probleme sentimentale).

Numarul total de apeluri inregistrate la numarul 116 111 anul trecut a fost de 114.926, iar dintre acestea 6.071 au necesitat monitorizarea de lunga durata a specialistilor din cadrul serviciului Telefonul Copilului 116 111, in colaborare cu reprezentantii institutiilor abilitate la nivel local.

Din numarul cazurilor in care a fost necesara interventia institutiilor abilitate, 45,21 la suta au fost cazuri de abuz asupra copilului si violenta in familie, respectiv 2.745 de cazuri. Formele cele mai grave sesizate au fost: molestare fizica (49,90 la suta), neglijare (24,24 la suta) si abuz emotional (15,34 la suta).

Solicitarile de consiliere juridica au inregistrat o rata de 15,60 la suta si s-au referit la: incredintarea minorului (48,57 la suta), drepturile copilului (43,40 la suta) si alocatii sau prestatii sociale (8,03 la suta). In 38 la suta dintre situatiile de consiliere juridica privind incredintarea copilului (460 de situatii), apelantii s-au reprezentat pe baza consilierii oferita de specialisti asociatiei. Pentru 85 la suta dintre acestia a fost acordata consiliere juridica pe toata perioada desfasurarii procesului.

In ceea ce priveste mediul de provenienta, cele mai multe situatii au fost sesizate din mediul rural (45,92 la suta), urmat de mediul urban (35,53 la suta). In 18,55 la suta dintre situatiile inregistrate la 116.111, apelantii nu au dorit sa mentioneze mediul de provenienta. Cele mai multe apeluri au fost inregistrate din regiunea Muntenia (26,45 la suta), urmata de Moldova (16,37 la suta), Bucuresti (14,78 la suta), Oltenia (11,56 la suta), Transilvania (7,94 la suta), Dobrogea (4,33 la suta) si Banat (3,76 la suta). Apelantii au solicitat confidentialitate privind regiunea din care provin in 14,81 la suta dintre situatii.

Repartizarea pe segmentul “judet” arata ca cele mai multe situatii au fost inregistrate din: Buzau, Teleorman, Constanta, Neamt, Ilfov, Dolj, Olt, Bucuresti sector 2, Bucuresti sector 5. Judetele cu cele mai putine situatii inregistrate au fost: Harghita, Mures, Tulcea, Salaj, Alba, Satu Mare, Bihor, Mehedinti, Braila si Cluj.

Cu o experienta de 13 ani in domeniul protectiei drepturilor copilului si ale familiei, Asociatia Telefonul Copilului este singura organizatie neguvernamentala, non-profit, din Romania, care pune la dispozitia copiilor si parintilor o linie telefonica de asistenta la nivel national. Sapte zile din sapte, intre orele 08.00 si 00.00, Asociatia Telefonul Copilului raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116.111, numar armonizat european.

In perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015, un numar total de 2.073.366 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 cazuri care au necesitat interventia institutiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom si Cosmote.

Sursa foto: telefonulcopilului.ro