REMUS PRICOPIE: Ordonanta 49/2014 face FUNCTIONAL sistemul de invatamant

Ordonanta de Urgenta 49/2014 corecteaza mai multe neclaritati din Legea 1 pentru a face FUNCTIONAL sistemul de invatamant, a declarat marti ministrul de resort, REMUS PRICOPIE, in plenul Camerei Deputatilor la dezbaterea motiunii simple pe Educatie.

“Ordonanta 49/2014 vine sa corecteze o serie de lucruri pe care Legea 1 le-a introdus, mai exact aceste modificari din ordonanta sunt tocmai pentru a putea face FUNCTIONAL sistemul de Educatie. Consiliul de administratie, care este principalul organ de conducere a unei unitati de invatamant, din pacate, in foarte multe unitati de invatamant, din 2001 pana la adoptarea Ordonantei 49, nu s-a putut constitui conform legii, pentru ca norma prevazuta de Legea 1 nu tinea cont de realitate. In multe localitati, autoritatile locale sau parintii nu desemnau reprezentanti in consilii de administratie si atunci nu se putea intruni cvorumul necesar pentru a se putea intruni consiliul. Ordonanta 49 mentine structura consiliului de administratie, dar prevede modul in care consiliul de administratie functioneaza daca nu avem cvorum la prima sedinta”, a explicat Pricopie, potrivit Agerpres.

Citeste si: REMUS PRICOPIE: MANUALELE DIGITALE vor fi in scoli intr-un timp FOARTE SCURT

Conform ministrului, ordonanta, care a fost criticata de Opozitie prin motiune, asigura si posibilitatea unitatilor de invatamant superior sa organizeze colegii ca programe postliceale.

“In ultimele luni, s-a vehiculat faptul ca se poate intra in invatamantul superior fara Bacalaureat. Nimic mai fals. In legea Educatiei exista aceste prevederi, nu s-au modificat, se precizeaza clar ca diploma de bacalaureat este necesara pentru a fi admis in invatamantul superior, programe de licenta. Organizarea unui colegiu, respectiv a unei scoli postliceale intr-o institutie de invatamant superior are cu totul alta motivare. In momentul de fata, in Romania, nu mai exista specialisti, tehnicieni sau alte profesii, pentru faptul ca scolile postliceale care au existat candva au disparut sau nu mai au forta sa pregateasca programe. La noi nu mai exista scoli care sa pregateasca tehnicieni veterinari sau specialisti in domeniul petrolului, liceele specializate in anii ’80 nu mai au capacitatea astazi sa organizeze asa ceva. Comisia Europeana si Banca Mondiala, printr-o serie de studii, au solicitat o diversificare a programelor postliceale, iar aceasta este una din solutiile pe care o putem adopta”, a mentionat ministrul Educatiei.

Citeste si: MOTIUNEA simpla pe EDUCATIE va fi dezbatuta marti in plenul Camerei Deputatilor

Pricopie a amintit ca scolile profesionale care au fost desfiintate in urma cu mai multi ani au fost redeschise in parteneriat cu firmele si s-a ajuns la 36.000 de elevi care s-au inscris in invatamantul profesional in sistem dual.