Rețeaua socială Facebook se modifică: Lovitură grea pentru site-urile de știri dar și pentru Zuckerberg

Mark Zuckerberg anunţă o modificare de paradigmă a algoritmului care stabileşte ce tipuri de postări sunt afişate cu prioritate utilizatorilor Facebook.

Update: Mark Zuckerberg a pierdut vineri 3,3 miliarde de dolari în urma anunțului referitor la modificarea algortimului de afișare a postărilor în rețeaua Facebook, că urmare a scăderii acțiunilor companiei cu 4,5% la bursa din New York.

În urma declinului acțiunilor Facebook, averea lui Zuckerberg a scăzut la 74 de miliarde de dolari, potrivit indicelui Bloomberg al miliardarilor. El a pierdut în acest fel poziția de al patrulea cel mai bogat om din lume, în favoarea miliardarului spaniol Amancio Ortega.

Fondatorul Facebook a pierdut astfel cea mai mare parte din suma de 4,5 miliarde de dolari câștigată în acest an.

Facebook a încercat să îi calmeze pe creatorii de articole și conținut video îngrijorați de anunțul lui Zuckerberg potrivit căruia rețeaua socială pe care o conduce va pune mai mult accent pe ceea ce numește interacțiunea socială semnificativă, în locul consumului pasiv de noutăți.

Articolele și clipurile care atrag comentarii și like-uri sau care sunt distribuite de utilizatori vor avea o probabilitate mai mare de a fi vizibile, a precizat Facebook într-un email obținut de Bloomberg. Compania va continuă în același timp să prioritizeze conținutul pe care utilizatorii îl caută în mod regulat, cum ar fi video-urile săptămânale.

Știre inițială

Boss-ul Facebook spune, într-o postare pe Facebook, că reţeaua socială pe care o conduce va pune mai mult accent pe ceea ce numeşte interacţiunea socială semnificativă, în locul consumului pasiv de noutăţi. După modificarea algoritmului de rankare, Facebook ar trebui să arate mai mult ca o comunitate, în care prietenii să discute mai multe teme de interes, decât ca un panou cu ştiri la care utilizatorii să privească pasiv.

Pe scurt, vor fi vizibile mult mai multe postări personale ale prietenilor, indiferent că este vorba de actualizări text, fotografii sau filmări. Zuckerberg este de părere că interacţiunea activă dintre prieteni, cum o numeşte, reprezintă viitorul pe termen lung pentru Facebook.

Pierzători vor fi publisherii, site-urile de ştiri şi diversele afaceri, care-şi vor vedea vizibilitatea şi conversiile prăbuşindu-se după modificarea de algoritm. Cel mai mult vor avea de pierdut entităţile care au investit resurse importante pentru generarea de conţinut care să creeze engagement pe Facebook.

Citește și:  ȘERBAN HUIDU, REACȚIE HALUCINANTĂ FAȚĂ DE URMĂRITORII SĂI DE PE FACEBOOK

Conceptul de “socializare activă, nu pasivă”, pe care Mark Zuckerberg îl repetă în anunţul său, înseamnă că tot ceea ce reprezintă conţinut public, inclusiv cel video, devine dintr-o dată mult mai puţin interesant pentru Facebook.

Într-o postare menită să completeze declaraţia lui Zuckerberg, vice-preşedintele Facebook, Adam Mosseri, spune că algoritmul va acorda mai multă importanţă postărilor care stârnesc discuţii între prieteni.

Mark Zuckerberg spune că se aşteaptă ca modificarea algoritmului de rankare să ducă la scăderea timpului pe care utilizatorii îl petrec pe Facebook, dar calitatea timpului petrecut va creşte. Practic, prin această nouă modificare, Facebook alege prietenii în locul ştirilor. Alege să fie mai mult o reţea socială şi mai puţin o platformă de ştiri, ştiri care i-au dat atât de multă bătaie şi i-au atras atât de multe critici în ultima vreme. Faptul că în ultimii ani conţinutul public de pe Facebook l-a depăşit pe cel postat de prieteni şi rude, spune Zuckerberg, a făcut ca reţeaua socială să se îndepărteze de la scopul ei iniţial şi anume conectarea utilizatorilor. Modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcursul următoarelor luni.

Sursa traducere: știripesurse.ro