CONSTANTA: REVELIONUL 2016, realizat pe BANI PUBLICI pe care PRIMARIA ii da unei firme “marca” SEBASTIAN GHITA

Anul Nou: 2015 a sosit in diverse tari ale lumii

In luna septembrie a anului trecut, fostul primar al Constantei, RADU MAZARE, anunta ca, la cumpana dintre ani, constantenii vor avea parte de „Carnavalion“. Se anunta o petrecere de pomina tinuta in patru intersectii din oras. Dupa doar o luna insa, fostul edil-sef renunta la ideea unui „Revelion asa cum n-a vazut Parisul“.

Ideea unei mari petreceri la CONSTANTA in noaptea de REVELION a fost resuscitata de administratia lui DECEBAL FAGADAU. Acum este oficial. In noapte dintre ani, in Piata Ovidiu, in fata Muzeului de Istorie Nationala si Arheologie Constanta, firma 360 Revolution SRL va fi promotoarea acestui eveniment. Cum va decurge programul ramane de vazut. Ceea ce este insa foarte interesant este ca firma care si-a adjudecat contractul pentru organizarea acestui eveniment are legaturi stranse cu binecunoscutul politician si om de afaceri SEBASTIAN GHITA.

PRIMARIA CONSTANTA anunta din luna septembrie ca pune la bataie fonduri nerambursabile pe Legea 350/2005 pentru organizarea „Festivalului iernii“ si a „Revelionului 2016“. Anuntul a fost publicat si in Monitorul Oficial, pe 11 septembrie. Pe 21 octombrie, a avut loc selectia de oferte, iar la 29 octombrie, PRIMARIA CONSTANTA a publicat pe site-ul propriu rezultatul si, implicit, castigatorul.

Jumatate de milion de lei pentru o firma din Ploiesti

„Din comisia de selectie a ofertelor au facut parte trei specialisti din afara Primariei si doi functionari publici“, a explicat directorul executiv al Directiei Relatii Internationale si Organizare Evenimente, Liviu Patrascu. Astfel, din partea municipalitatii au participat Patrascu (cel care a fost si presedintele comisiei) si Luana Turbureanu (fosta Teaca), iar din afara institutiei – Doina Pauleanu (directorul Muzeului de Arta Constanta), Liviu Manolache (actor si regizor al Teatrului de Stat Constanta) si Calin Eugen Hantiu (fost coregraf la Teatrul National de Opera si Balet „Oleg Danovski“).

 Desi pentru acest contract au solicitat documentatia necesara participarii la procedura de selectie si atribuire 11 societati si asociatii, doar doua au depus pana la data-limita ofertele: SC 360 Revolution SRL, din Ploiesti, si SC Produktiv Assets SRL, din Bucuresti. Dupa verificarea documentatiei, SC 360 Revolution a fost declarata castigatoare. Reprezentantii Produktiv Assets SRL au contestat rezultatul, dar situatia nu s-a schimbat, iar castigatoare a contractului de finantare nerambursabila pentru realizarea evenimentului „Revelion 2016“ a ramas SC 360 Revolution.   Dupa intocmirea punctajelor de catre comisia care a analizat ofertele, SC 360 Revolution SRL a obtinut un total de 50 de puncte, iar SC Produktiv Assets SRL a obtinut doar 30 de puncte. Valoarea totala necesara realizarii evenimentului este de 449.977,5 lei cu TVA inclus, iar valoarea solicitata de firma de la municipalitate si aprobata este 404.979,75 de lei, cu TVA inclus. Firma 360 Revolution, care ne va „servi“ REVELIONUL 2016 in Piata Ovidiu, are in prezent un singur asociat si administrator: Daniel Iulian Budulus. In mai 2007 insa, cel care a pus bazele acestei firme a fost nimeni altul decat deputatul SEBASTIAN AURELIAN GHITA. El este trimis in judecata de DNA in mai multe dosare de coruptie, parlamentarul fiind totodata si cel care detine grupul Asesoft si postul de televiziune Romania TV.

Societatea cu care „s-a razboit“ 360 Revolution, Produktiv Assets SRL, este detinuta de organizatorul de evenimente Peter Edgar Surin.

Povestea unei afaceri marca SEBASTIAN GHITA

Istoria firmei 360 Revolution incepe in mai 2007, la Ploiesti. SEBASTIIAN AURELIAN GHITA si Anton Gabriel Roescu pun bazele societatii. Administrator era numit Alexandru Mihail Sofian. In noiembrie 2007, Anton Gabriel Roescu cesioneaza din cele 49% de parti  sociale detinute in firma catre ALEXANDRU MIHAIL SOFIAN(19%) si DANIEL IULIAN BUDULUS (5%). Dupa aceste mutari, in firma ajung sa fie patru asociati: SEBASTIAN GHITA – 51%, Anton Gabriel Roescu – 25%, Alexandru Mihail Sofian – 19% si DANIEL IULIAN BUDULUS – 5%. In septembrie 2008, in firma este numit administrator si Daniel Iulian Budulus. Mai tarziu, in luna decembrie a aceluiasi an, Anton Roescu se retrage, cesionand 15% dintre partile sociale catre Budulus si 10% catre Sofian. Structura  asociativa se modifica astfel: SEBASTIAN GHITA – 51%, ALEXANDRU MIHAIL SOFIAN- 29% si DANIEL IULIAN BUDULUS – 20%.

 In ianuarie 2011, ALEXANDRU MIHAIL SOFIAN se retrage din societate ca asociat si administrator si cesioneaza cele 290 de parti sociale ce-i apartin, in cuantum de 2.900 de lei, lui DANIEL IULIAN BUDULUS. Astfel, cel din urma ajunge sa detina 49% din influenta in firma + functia de administrator, in timp ce SEBASTIAN GHITA ramane majoritar, cu 51%. In septembrie 2011 are loc o noua Adunare Generala, in care SEBASTIAN GHITA decide sa isi cesioneze toate partile sociale catre Budulus. De atunci, acesta ramane unic asociat si administrator al societatii.   Cel care detine acum firma controlata ani buni  de Sebastian Ghita, Daniel Iulian Budulus, nascut in 1980, mai este asociat si in Euro Educational SRL (Brasov) si in Pescatoria House SRL (infiintata in 2015, in capitala).

Cu ce se lauda firma fondata de Ghita?

In anii in care SEBASTIAN GHITA a fost asociat in firma, 360 Production a avut serios de lucru. Asa cum se prezinta pe site-ul firmei, societatea provine din fuziunea a doua companii din sectorul audio-video, Avitech si Asesoft Smart. „Incepand cu 2008, 360 Revolution este implicata in organizarea fiecarui spectacol de Revelion din Piata Constitutiei, precum si in alte evenimente de anvergura. 2010 marcheaza extinderea activitatii prin furnizarea de solutii integrate pentru organizarea de evenimente complexe. Primul exemplu este Padina Fest, festival de muzica si activitati montane, organizat la 1.500 m altitudine. In 2012, am dat startul unui alt proiect indraznet, Poiana Urbana, o sarbatoare a muzicii, a artelor plastice, a spectacolelor, a filmului si a altor activitati, timp de trei luni, in centrul capitalei“, se arata pe site-ul firmei.

 La finele anului 2014, firma 360 Revolution declara un profit net de 122.840 de lei, raportat la o cifra de afaceri de 13.671.033 de lei, avand 50 de salariati, fiind cel mai bun an al societatii. Nici anul 2013 nu a fost rau – cifra de afaceri era de 13.541.334 de lei, profitul ajungand la 196.502 lei, cu 46 de salariati.

Firmele lui Ionut Barbu si Aqua Magic, interesate de REVELION 

Interesati de banii nerambursabili ai municipalitati s-au mai aratat si firmele Produktiv Assets SRL (care a si depus o oferta), Asociatia Clubul Isis, Compania artistica Mix Music Show SRL, SC X Alter Event SRL, Asociatia de Promovare si Dezvoltare Turistica „Aqua Magic“, SC Seaview Advertising, SCPower Marine SRL, Asociatia Civica pentru Constanta, SC Chris Oliver SRL si Arena Events SRL. 

 Intrunita pe 21 octombrie, comisia formata din cei cinci membri a analizat ofertele, constatand ca indeplineste conditiile de participare la selectia de oferte doar 360 Revolution SRL, care a prezentat documentatia completa. Produktiv Assets SRL a avut termen de trei zile pentru a depune documentatia completa, adica certificatul de atestare fiscala emis de SPIT, de DGFP, precum si un extras de cont de la o institutie bancara, documente care au fost depuse conform solicitarilor.   Propunerea financiara a firmei 360 Revoultion a fost urmatoarea: pentru o valoare estimata a proiectului de 449.977,5 lei, firma aducea un aport propriu de 11,11% – 44.997,75 de lei, solicitand de la autoritatea contractanta diferenta de 404.979,75 de lei. De cealalta parte, Produktiv Assets venea cu un aport propriu de 20% din valoarea totala a finantarii solicitate – 85.000 de lei, solicitand municipalitatii 340.000 de lei pentru un proiect estimat la 425.000 de lei, cu TVA.

Din culisele spectacolului de REVELION

Tema propusa de 360 Revolution pentru REVELON 2016 la CONSTANTA este „Meridianele Revelionului“. Firma propune un spectacol multimedia complex care sa includa proiectarea de simboluri semnificative pentru tema propusa, prin intermediul efectelor de lumina si culoare pe fatada Muzeului de Arheologie. Spectacolul va fi transmis live printr-o camera IP. Din programul spectacolului vor face parte cel putin o trupa de renume national, interpreti de muzica populara si/sau ansambluri folclorice si colindatori, interpreti si/sau trupe, orchestre de muzica usoara cunoscute publicului, trupe de dans, show de lasere si lumini pe cladirea Muzeului de Istorie Nationala si Arheologie.

De asemenea, vor fi amenajate doua ecrane pe care va fi proiectat spectacolul. Fiecare intrare in scena va fi marcata de un foc de artificii de aproximativ 1-2 secunde, iar la cumpana dintre ani va avea loc un show de artificii de minimum zece minute. Campania de Informare si promovare a evenimentului se va face printr-un spot TV si un spot radio de 15 secunde, difuzate pe un post de televiziune regional/national, respectiv un post radio local/national, minimum zece insertii, dintre care cel putin doua vor fi la ora de maxima audienta, in presa scrisa (minimum doua reclame tiparite) si o campanie online (un banner digital postat pe site-ul Primariei).

Artisti straini si… Etno TV?

La polul opus, iata cum vedea spectacolul de REVELION 2016 de la Constanta firma Produktiv Assets SRL: tematica propusa a fost  „Constanta ieri, astazi si maine“. Dupa montarea scenei, se propunea amenajarea unui ecran pe care sa fie difuzate imagini ale municipiului Constanta si statiunii Mamaia din trecut, prezent si viitor, elemente si proiectii asemanatoare pe cladirea Muzeului de Istorie si Arheologie. De la ora 18.00, s-ar fi impartit „atentii din partea sponsorilor“ si ar fi fost organizata o degustare. Firma ar fi adus un artist strain (Snap feat. Thea Austin) si artisti romani (CRBL, Anda Adam, Proconsul), alaturi de un spectacol folcloric sustinut de Florin Vasilica si grupul Teleormanul, DJ si artisti locali. Evenimentul de la Constanta ar fi fost promovat si mediatizat de Etno TV si KISS FM.

Cine va promova evenimentul?

Potrivit directorului Directiei Relatii internationale si Organizare Evenimente, Liviu Patrascu, procedura a fost contestata de firma declarata necastigatoare. „Am avut contestatii din partea firmei Produktiv Assets. O comisie formata din trei membri, dintre care doi din afara institutiei si un jurist al Primariei Constanta, a analizat contestatia si a decis  respingerea acesteia. Firma castigatoare a fost declarata 360 Revolution, care ne-a aratat ca are experienta in organizarea acestor evenimente“. Acesta a adaugat ca, saptamana aceasta, urmeaza sa se semneze contractul intre Primarie si firma castigatoare.

Campania de promovare propusa de 360 Revolution prevede realizarea unui spot TV de 15 secunde, cu zece insertii televizate, cu o saptamana inainte de desfasurarea spectacolului, pe un post de televiziune national/regional, un spot radio de 15 secunde cu acelasi numar de difuzari, iar in presa scrisa – minimum doua reclame tiparite intr-o publicatie cu circuit local/regional/national. La acestea se adauga un banner digital pe site-ul PRIMARIEI CONSTANTA.   „Spectacolul nu va fi transmis live de nicio televiziune, dar va fi transmis pe Internet. De asemenea, pe tot parcursul evenimentului va fi prezent un fotograf si un cameraman profesionist“, a adaugat Liviu Patrascu.  Mai ramane asadar de vazut si care vor fi mediile in care firma infiintata de SEBASTIAN GHITA va alege sa promoveze evenimentul pentru care a luat peste 400.000 de lei de la PRIMARIA CONSTANTA.

Sursa text: ziua de constanta