REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII. TU CE NOTA AI LUAT?

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII. TU CE NOTA AI LUAT?

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: Rezultate Evaluare Nationala 2014, pe Edu.ro. Cei care au sustinut examenul au aflat vineri, 27 iunie, rezultatele. Rezultatele la Evaluare Nationala 2014 s-au afisat la scolile unde elevii au sustinut examenul pana cel tarziu la ora 16:00. Notele la Evaluare Nationala nu vor fi publicate pe Edu.ro. La nivel national, aproximativ 73% au obtinut note peste 5 la romana si matematica.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: Dintre cei 165.188 de candidati inscrisi, la evaluarea nationala au participat 159.953 (96,8%). Din totalul acestora, 113.250 (70,8%) au obtinut, dupa afisarea Rezultate Evaluare Nationala 2014, medii peste 5, iar 46.703 (29,2%), medii sub 5. Pe tronsoane de medii, cei mai multi elevi s-au situat in intervalele 5-6, 6-7, 7-8 si 8-9. Subiectele de la proba la limba romana au creat, insa, probleme elevilor, dar si profesorilor. Rezultate Evaluare Nationala 2014 finale vor fi publicate marti, 1 iulie. 

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: Rezultate Evaluare Nationala 2014, pe Edu.ro

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: Rezultate evaluare nationala 2014, pe Edu.ro. Elevii de clasa a VIII-a care au sustinut examenul de Evaluare Nationala 2014 au aflat vineri, 27 iunie, notele obtinute la cele doua, respectiv trei probe date. Rezultate Evaluare Nationala 2014 au fost afisate la scolile unde elevii au sustinut examenul pana cel tarziu vineri la ora 16:00. Rezultate Evaluare Nationala 2014 nu vor fi publicate pe Edu.ro. Ierarhia mediilor de admitere la liceu va fi facuta publica pe 4 iulie, pe site-ul Edu.ro. Din cei aproximativ 167.000 de absolventi ai claselor a VIII-a care au sustinut examenul de Evaluare Nationala 2014, 70,8% au obtinut note peste 5, potrivit datelor prezentate in premiera de fostul ministru al Educatiei Ecaterina Andronescu la Gandul LIVE. Rezultatele la Evaluare Nationala 2014 sunt mai slabe decat cele din 2013, cand, inainte de contestatii, 76% dintre elevi obtinusera note peste 5.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: Dintre cei 165.188 de candidati inscrisi, la evaluarea nationala au participat 159.953 (96,8%). Din totalul acestora, 113.250 (70,8%) au obtinut, dupa afisarea Rezultate Evaluare Nasionala 2014, medii peste 5, iar 46.703 (29,2%), medii sub 5. Pe tronsoane de medii, cei mai multi elevi s-au situat in intervalele 5-6, 6-7, 7-8 si 8-9.

Probele s-au desfasurat normal, fara abateri grave de la normele impuse de metodologia de examen. Cu toate acestea, la nivel national, au fost eliminati 8 candidati, potrivit ministerului.

Dupa afisarea Rezultate Evaluare Nationala 2014, candidatii pot solicita comisiei de organizare a evaluarii nationale sa-si vada lucrarile numai dupa afisarea rezultatelor finale, dupa contestatii. “Vizualizarea lucrarii nu poate conduce la reevaluarea sau modificarea notelor acordate candidatului respectiv”, potrivit metodologiei de organizare si desfasurare a examenului.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: La nivel national sunt, dupa afisarea rezultate Evaluare Nationala 2014, 583 de note de 10 la romana, 4.235 la matematica si 219 medii de 10. Peste 46.600 de elevi, aproximativ 30% au obtinut note sub 5, a mai spus Andronescu.

Cele mai bune rezultate la Evaluare Nationala 2014 s-au inregistrat in Bucuresti, Braila, Prahova si Gorj, iar cele mai slabe in Caras-Severin, Calarasi, Vaslui, Giurgiu si Timis.

Gandul va ofera toate notele si Rezultate Evaluare Nationala 2014, precum si harta celor mai bune licee din Bucuresti si din fiecare judet din tara. Contestatiile pe care elevii din Bucuresti le-au depus pentru probele de la Evaluare Nationala au fost rezolvate favorabil, sustin inspectorii scolari de la Bucuresti.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: 28: 384 de elevi din judetul Brasov au depus contestatii pentru rezultatele de la Evaluare Nationala 2014. Dintre aceste contestatii au fost admise numai 175, in timp ce 209 au fost respinse. Procentul de promovare dupa contestatii ramane la fel – 73,55%.

Notele pe care elevii din judetul Brasov le obtin dupa contestatii la probele de limba si literatura romana si matematica sunt publicate la unitatile de invatamant unde acestia au sustinut examenul de Evaluare Nationala 2014.

Edu.ro publica ierarhia mediilor pentru fiecare judet pe 4 iulie.

Inainte de contestatii, la Brasov, 73,55% dintre cei 3.490 de elevi care au participat la examenul de Evaluare Nationala au reusit sa ia note peste 5, mai mult cu peste 5 puncte procentuale fata de anul trecut. Astfel, la romana, 71,98% au luat peste 5, iar la matematica 77,31%. La Brasov, doar 6 copii au reusit sa ia nota 10 la romana, iar la matematica, 124. in 2013, au 362 de elevi au reusit sa ia nota maxima la matematica.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: In Bucuresti au fost depuse 2.554 de contestatii, dintre care cele mai multe au fost la limba romana -1.958 si 586 de contestatii pentru Matematica.

Elevii de clasa a VIII-a din Bucuresti care au sustinut examenul de Evaluare Nationala 2014 afla rezultatele finale marti, 1 iulie. Edu.ro publica ierarhia mediilor pe baza carora se va face admiterea la liceu pe 4 iulie.

Inainte de contestatii, rezultatele Evaluare Nationala 2014 finale arata ca 13 elevi au reusit sa obtina note de 10 si la romana, si la matematica. De asemenea, sunt 31 de note de 10 la romana si 633 de note de 10 la matematica.

La limba si literatura romana, au fost 1.824 de note intre 5 si 5,99, 1.668 intre 6 si 6,99, 2.075 de note intre 7 si 7,99, 2.393 de note intre 8 – 8,99 si 1.613 note intre 9 si 9,99. in notal, numarul elevilor care au luat note peste 5 la proba de limba romana este de 9.604.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: De asemenea, la limba romana, 135 de elevi au luat note intre 1-1,99, 316 de elevi au luat note intre 2- 2,99, 705 de elevi au luat note intre 3 si 3,99, iar 811 de elevi au luat note 4-4,99.

La matematica, 1.187 de elevi au obtinut note intre 5 si 5.99, dupa rezultate Evaluare Nationala 2014 finale, 1.348 de elevi au luat note intre 6 si 6.99, 1.809 elevi au luat note intre 7 si 7.99, 2.350 de elevi au luat intre 8 si 8.99, iar 2.437 de elevi au luat intre 9 si 9.99. Anul acesta numarul mediilor de 10 este de 633.

REZULTATE EVALUARE NATIONALA 2014. REZULTATE EDU.RO PE JUDETE, DUPA CONTESTATII: Pe procente de promovare, rezultate Evaluare Nationala 2014 din Capitala arata ca aproape 83% dintre elevii care au sustinut examenul au luat note peste 5, adica 9.014 din cei 11.500 cati s-au prezentat. Astfel, aproximativ 83% dintre elevi au luat peste 5 la limba si literatura romana si 84,22% note peste 5 la matematica. Potrivit reprezentantilor inspectoratului municipiului Bucuresti, rezultatele vor fi afisate la scolile unde s-au sustinut probele incepand cu ora 14:15.

EVALUARE NATIONALA 2014. MEN: Subiectele la proba de romana a evaluarii au fost conform programei sí de nivel mediu

Ministerul Educatiei Nationale (MEN) precizeaza ca subiectele la proba de limba romana a evaluarii nationale au fost realizate in concordanta cu programa scolara si au avut un “nivel de abordare mediu”, iar baremul lor a permis punctarea oricari rezolvari corecte.

“Subiectele la proba de limba si literatura romana din cadrul evaluarii nationale, sesiunea iunie 2014, au fost realizate in concordanta cu programa scolara parcursa de elevi si cu prevederile metodologiei de examen. De asemenea, subiectele au avut un nivel de abordare mediu, asa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obtinut medii peste 5 (73,1%). in plus, pe langa pregatirea constanta de la clasa, sustinuta de cadrele didactice, MEN a oferit elevilor modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, inca de la sfarsitul lunii octombrie 2013, cand au fost publicate pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro. Prin simularile nationale, la care au participat toti elevii de clasa a VIII-a, MEN a avut ca obiectiv familiarizarea acestora cu situatia de examen”, se arata intr-un comunicat de presa.

MEN mai tine sa sublinieze ca in baremul subiectelor s-a precizat, inca de la inceput, ca “se puncteaza oricare alte formulari/modalitati de rezolvare corecta a cerintelor”. Cu alte cuvinte, explica ministerul, baremul a permis corectorilor sa puncteze elevii pentru orice descriere corecta, in tema, a subiectelor tratate.

Precizarile MEN vin dupa ce Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti a adresat, vineri seara, o scrisoare deschisa ministrului Educatiei, Remus Pricopie, in care a enumerat nemultumirile membrilor sai legate de subiectele la limba romana la evaluare.

Prima nemultumire este aceea ca elevii de clasa a VIII-a au trebuit sa rezolve mai multe cerinte legate de o poezie “filozofica” (“Ganduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu) ale carei teme, sustin parintii, se studiaza in liceu.

“In clasa a VIII-a se studiaza genul liric, dar numai specia pastel. Poezia filozofica, de genul ‘Ganduri pentru Anul Nou’ (I. Minulescu), care trateaza teme existentiale (moartea si viata, trecerea timpului, iubirea) se studiaza la liceu. Oare s-a incurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau intai evaluam si apoi predam?”, se arata in scrisoare.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti reclama si ca “cele doua compuneri de la literatura sunt asociate ca teme, fapt care a facut ca un copil care nu a inteles mesajul poeziei sa nu aiba oportunitatea unei recuperari pe o tema diferita”.

Pornind de la aceeasi poezie a lui Minulescu, elevii au avut de mentionat mai multe sinonime pentru trei cuvinte din versurile acesteia, cerinta la care, spun parintii, baremul a fost “prost gandit si nu a lasat libertate profesorilor evaluatori sa ia in considerare toate variantele de raspuns corecte”.

Baremul la acest subiect, facut public de Ministerul Educatiei, a fost urmatorul: cate 2 puncte pentru notarea oricarui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: fiindca – deoarece, caci; cer – pretind, solicit; linistit – calm, stapanit).

In scrisoare este contestat si subiectul de gramatica avand ca ipoteza fraza “Cand sunt scrise bine, romanele constituie in sine povesti despre viata, care il incurajeaza pe cititor sa inteleaga mai bine profunzimea experientei umane”. Cerinta a fost ca elevii sa transcrie doua propozitii subordonate diferite din aceasta fraza, precizand felul acestora.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti considera controversat subiectul, pe motiv ca fraza este interpretabila. “in timpul corectarii, in unele judete s-a retras baremul si, dupa un timp, s-a readus baremul cu modificari”, sustine Mihaela Guna.

Contestat este si ultimul subiect al probei: “Redacteaza, in 80-150 de cuvinte, o scurta naratiune in care sa prezinti o intamplare petrecuta in timpul participarii la o intalnire organizata de scoala, cu un scriitor contemporan”.

“Apreciem ca subiectul intalniirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de sanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban”, se afirma in scrisoarea deschisa adresata lui Remus Pricopie.

In final, parintii ii critica pe cei care au elaborat subiectele, subliniind ca acestea au fost “o bataie de joc”

“Aceasta intrecere a profesorilor propunatori de subiecte din Centrul National de Evaluare a reusit sa-i faca pe copiii nostri sa inteleaga ca toata munca lor a fost desconsiderata. Criteriile de evaluare pe post ale expertilor din institutia respectiva au in vedere numai acest lucru? Pentru ca altfel, nu vedem de ce ar ramane in functii dupa asemenea bataie de joc la adresa copiilor si a dascalilor lor”, spune Mihaela Guna, presedintele federatiei.

In urma evaluarii nationale, si o profesoara de limba romana de la o scoala din Capitala, arata ca mai multe subiecte la aceasta proba de la evaluarea nationala, ca si baremul au fost gresit concepute, analizandu-le punctual. “Ma gandesc de doua zile la copiii mei care au muncit foarte mult anul acesta si la cat o sa fie de dezamagiti. (…) De ce? Din vina celor care au conceput subiectul, baremul, din cauza viziunii celor care conduc invatamantul sau, mai bine zis, a lipsei lor de viziune”, scria profesoara Carmen Stoica, de la scoala nr. 99 din Capitala.

La ranndul sau, Consiliul National al Elevilor (CNE) a transmis ca sprijina demersul Federatiei Nationale a Asociatiilor de Parinti de a cere demisia cadrelor didactice din Centrul National de Evaluare care au elaborat subiectele probei de Limba romana la evaluarea nationala.

CNE sustine ca acesti profesori au elaborat subiectele “fara sa tina cont de programa scolara aflata in vigoare”.

Premierul Victor Ponta a fost intrebat, luni, la Orastie, despre solicitarea parintilor de recorectare a lucrarilor la evalarea nationala, el aratand ca vrea sa vada ce spun specialistii pe aceasta tema, intrucat nu poate sa decida politic in aceasta privinta.

EVALUARE NATIONALA 2014 – Subiectele la romana, contestate. Ponta cere verificarea subiectelor si numarului de ore la elevi 

Subiectele probei de limba romana de la evaluarea elevilor de clasa a VIII-a sunt contestate de Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti, care reclama, intre altele, dificultatea mare a unuia dintre acestea, considerat in afara programei, si faptul ca un altul a avut baremul prost gandit.

Premierul Victor Ponta a cerut Ministerului Educatiei, din postura de “parinte”, sa analizeze subiectele si numarul de ore ale elevilor, aratand ca, in opinia sa, copiii fac multe lucruri care sunt inutile si nu fac altele care sunt utile, iar uneori acestia mai mult sunt “chinuiti” decat invatati.

“Eu personal cred ca trebuie sa lucrati la minister, sa vedeti totusi daca subiectele si numarul de ore chiar sunt adecvate la realitate – vorbesc ca parinte acum, nu ca prim-ministru, si eu cred ca se mai poate lucra, cred ca inca fac copiii multe lucruri care le sunt inutile si nu fac lucruri care le sunt utile. stiu ca e un proces dificil, nu ceva ce se poate face peste noapte, dar chiar cred ca uneori ii chinuim mai mult decat ii invatam si poate ca asta e un semnal pe care il receptioneaza Ministerul Educatiei si toata comunitatea din educatie”, a spus Ponta, sambata, in sedinta Executivului.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti enumera nemultumirile legate de subiecte intr-o scrisoare deschisa adresata ministrului Educatiei, Remus Pricopie. Scrisoare este facuta publica, potrivit semnatarei ei – Mihaela Guna, presedintele federatiei -, in contextul afisarii, vineri, a rezultatelor la examenele de Evaluare Nationala 2014.

“Am ajuns astazi (vineri, n.r.) sa facem coada la scolile din Romania pentru a depune contestatiile pentru notele de la proba de Limba si Literatura Romana din cadrul examenului mai sus-mentionat. Consideram ca Centrul National de Evaluare, din subordinea dumneavostra a elaborat subiectele la aceasta proba fara sa tina cont de programa elevilor si fara sa aiba o legatura cu realitatile scolii gimnaziale din Romania”, se arata la inceputul mesajului adresat ministrului.

In continuare, sunt detaliate nemultumirile legate de subiecte, prima fiind aceea ca elevii de clasa a VIII-a au trebuit sa rezolve mai multe cerinte legate de o poezie “filozofica” (“Ganduri pentru Anul Nou” de Ion Minulescu) ale carei teme, sustin parintii, se studiaza in liceu.

“In clasa a VIII-a se studiaza genul liric, dar numai specia pastel. Poezia filozofica, de genul ‘Ganduri pentru Anul Nou’ (I. Minulescu), care trateaza teme existentiale (moartea si viata, trecerea timpului, iubirea) se studiaza la liceu. Oare s-a incurcat subiectul cu unul de la bacalaureat? Sau intai evaluam si apoi predam?”, se arata in scrisoare.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti reclama si ca “cele doua compuneri de la literatura sunt asociate ca teme, fapt care a facut ca un copil care nu a inteles mesajul poeziei sa nu aiba oportunitatea unei recuperari pe o tema diferita”.

Pornind de la aceeasi poezie a lui Minulescu, elevii au avut de mentionat mai multe sinonime pentru trei cuvinte din versurile acesteia, cerinta la care, spun parintii, baremul a fost “prost gandit si nu a lasat libertate profesorilor evaluatori sa ia in considerare toate variantele de raspuns corecte”.

Baremul la acest subiect, facut public de Ministerul Educatiei, a fost urmatorul: cate 2 puncte pentru notarea oricarui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate (de exemplu: fiindca – deoarece, caci; cer – pretind, solicit; linistit – calm, stapanit).

In scrisoare este contestat si subiectul de gramatica avand ca ipoteza fraza “Cand sunt scrise bine, romanele constituie in sine povesti despre viata, care il incurajeaza pe cititor sa inteleaga mai bine profunzimea experientei umane”. Cerinta a fost ca elevii sa transcrie doua propozitii subordonate diferite din aceasta fraza, precizand felul acestora.

Federatia Nationala a Asociatiilor de Parinti considera controversat subiectul, pe motiv ca fraza este interpretabila. “in timpul corectarii, in unele judete s-a retras baremul si, dupa un timp, s-a readus baremul cu modificari”, sustine Mihaela Guna.

Contestat este si ultimul subiect al probei: “Redacteaza, in 80-150 de cuvinte, o scurta naratiune in care sa prezinti o intamplare petrecuta in timpul participarii la o intalnire organizata de scoala, cu un scriitor contemporan”.

“Apreciem ca subiectul intalniirii cu un scriitor contemporan a asigurat egalitate de sanse copiilor din mediul rural cu cei din mediul urban”, se afirma in scrisoarea deschisa adresata lui Remus Pricopie.

In final, parintii ii critica pe cei care au elaborat subiectele, subliniind ca acestea au fost “o bataie de joc”

“Aceasta intrecere a profesorilor propunatori de subiecte din Centrul National de Evaluare a reusit sa-i faca pe copiii nostri sa inteleaga ca toata munca lor a fost desconsiderata. Criteriile de evaluare pe post ale expertilor din institutia respectiva au in vedere numai acest lucru? Pentru ca altfel, nu vedem de ce ar ramane in functii dupa asemenea bataie de joc la adresa copiilor si a dascalilor lor”, spune Guna.

In urma evaluarii nationale, si o profesoara de limba romana de la o scoala din Capitala, arata ca mai multe subiecte la aceasta proba de la evaluarea nationala, ca si baremul au fost gresit concepute, analizandu-le punctual. “Ma gandesc de doua zile la copiii mei care au muncit foarte mult anul acesta si la cat o sa fie de dezamagiti. (…) De ce? Din vina celor care au conceput subiectul, baremul, din cauza viziunii celor care conduc invatamantul sau, mai bine zis, a lipsei lor de viziune”, scria profesoara Carmen Stoica, de la scoala nr. 99 din Capitala.