SCANDALUL VOLKSWAGEN: Grup mixt de lucru la Bucuresti pentru identificarea masurilor pe care statul roman le va lua

Autoritatile de la Bucuresti vor infiinta, in perioada urmatoare, un Grup mixt de lucru ce va avea ca misiune identificarea masurilor pe care statul roman trebuie sa le impuna in cazul Volkswagen, a declarat, vineri, GRATIELA GAVRILESCU, ministrul Mediului, Apelor si Padurilor.

”Am hotarat cu ministrul Transporturilor ca specialistii din interiorul ambelor ministere sa se intalneasca. Ieri /joi, 24 septembrie 2015, n.r./, am convocat la sediul Ministerului Mediului, Apelor si Padurilor o intalnire intre specialistii Autoritatii de mediu si cei ai Registrului Auto Roman. La discutii au mai participat presedintele ANPM, Toma Petcu, si comisarul general al Garzii Nationale de Mediu, Florin Diaconu, cat si directorul general al Registrului Auto Roman, George Adrian Dinca.

Intalnirea a fost organizata pentru a se stabili care sunt actiunile pe care statul roman ar trebui sa le intreprindain privinta acestui caz. Specialistii au stabilit ca vor pune bazele unui Grup mixt de lucru, in care sa fie implicati atat specialistii RAR, cat si cei ai Agentiei Nationale de Protectie a Mediului si Garzii Nationale de Mediu. In acelasi timp, ministrul Transporturilor a solicitat deja Autoritatii de omologare germane clarificari pe aceasta tema. Prin urmare, in functie de rezultatele Grupului mixt de lucru, dar si in functie de raspunsul pe care il vom primi din partea autoritatii de omologare germane, statul roman va decide care sunt masurile legale care trebuie impuse”, a afirmat Gavrilescu.

CITESTE SI: MATTHIAS MULLER, seful Porche, a fost ales DIRECTOR GENERAL al grupului auto VOLKSWAGEN

Ministrul Mediului a adaugat ca, in perioada urmatoare, va fi stabilita componenta Grupului mixt, entitate ce poate fi infiintata fie printr-o decizie a Guvernului, fie printr-o decizie inter-ministeriala.

”Nu stim cand ar trebui sa vina raspunsul din partea autoritatii de omologare germana. Banuim ca deja autoritatea este asaltata de solicitari pe acest subiect din partea statelor membre ale Uniunii Europene. Grupul mixt de lucru poate fi infiintat fie printr-o decizie in Guvern, fie printr-o decizie inter-ministeriala, depinde ce cale se va alege. Grupul vaincepe sa functioneze cel mai probabil de saptamana viitoare cand specialistii se vor intalni pentru a stabili componenta Grupului. Vom vedea exact care va fi procedura de lucru, in functie de ce ne vor spune specialistii. Din punctul nostru de vedere suntem pregatiti, facem monitorizari permanente”, a precizat oficialul.

In privinta unei eventuale modificari a taxei auto, ministrul Mediului a subliniat ca ”este extrem de prematur sa vorbim pana nu avem toate informatiile”.

”Nu vreau sa intram pe un teren al speculatiilor. Mai intai de toate trebuie infiintat Grupul de lucru mixt, iar in functie de rezultatul analizei putem decide ce avem de facut mai departe”, a spus ministrul Mediului.

Comisia Europeana a solicitat, joi, tuturor celor 28 de state comunitare sa demareze propriile lor investigatii la nivel national cu privire la autoturismele Diesel produse de Volkswagen pentru a putea stabili dacasi cat de multe vehicule certificate in UE au fost echipate cu sisteme care incalca reglementarile Uniunii Europene (sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare — n. r.).

CITESTE SI: SCANDALUL VOLKSWAGEN: Manipularea testelor privind nivelul emisiilor a avut loc si in Europa

Cel mai mare producator auto la nivel mondial, Volkswagen, este acuzat ca ar fi manipulat rezultatele testelor autoritatilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea masinilor saindeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale. Din acest motiv, nivelul poluarii era mai ridicat, sustine Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA).

Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor si au anuntat ca 11 milioane de vehicule diesel vandute in intreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.

Numai in SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.

 Sursa foto: libertatea