SCANDALUL VOLKSWAGEN: Inginerii au inceput sa lucreze din 2005 la softul care falsifica testele de poluare

SCANDALUL VOLKSWAGEN. Un mic grup de ingineri a inceput sa lucreze din 2005 la softul care falsifica rezultatelor testelor de poluare aplicate automobilelor diesel, dupa ce nu au putut gasi o solutie tehnica prin care emisiile acestora sa respecte reglementarile din Statele Unite.

Compania germana a recunoscut in luna septembrie ca a falsificat softul a 11 milioane de automobile diesel la nivel global, in perioada 2009-2015. Noile dovezi arata ca nemții procedau astfel cu 4 ani mai devreme decat spun.

Presedintele grupului VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat joi, intr-o conferinta de presa, ca in 2005 inginerii nu au reusit sa gaseasca, la timp si in cadrul bugetului stabilit, o solutie tehnica pentru ca emisiile de oxid de nitrogen sa respecte reglementarile din SUA. Din acest motiv, inginerii au venit cu ideea softului care manipuleaza rezultatele testelor de poluare.

CITESTE SI: Cum afecteaza SCANDALUL EMISIILOR vanzarile VOLKSWAGEN

Ulterior, cand a fost gasita o solutie, aceasta nu a mai fost aplicata, a precizat Poetsch.

“Nu vorbim despre o singura greseala, ci de un sir neintrerupt de greseli”, a spus Poetsch reporterilor, conform mediafax.

Poetsch nu a precizat daca vreun model al Volkswagen de dinainte de 2009 a fost dotat cu softul ilegal in SUA.

CITESTE SI: VOLKSWAGEN A ANUNTAT SOLUTIILE TEHNICE PENTRU RECHEMAREA DIN SCANDALUL EMISIILOR TRUCATE

Un purtator de cuvant al Agentiei de Protectie a Mediului (EPA) din Statele Unite nu a fost disponibil pentru comentarii, daca sunt investigate si alte modele.

VW a comercializat unele modele diesel in SUA si in perioada 2005-2006, dar a suspendat vanzarile in 2007 si 2008, dupa ce EPA a impus standarde de poluare mai stricte.

Sursa foto: ziare