SCANDALUL VOLKSWAGEN: Mai putin de ZECE SUSPECTI anchetati de procurorii germani

Procuratura germana a lansat o investigatie legata de SCANDALUL EMISIILOR DE LA VOLKSWAGEN iar numarul posibililor acuzati ‘este MAI MIC DE ZECE’, se arata intr-un raport publicat vineri, transmit AFP si BBC.

Un purtator de cuvant al Procuraturii a afirmat ca ‘mai mult de doi dar mai putin de zece’ angajati sunt vizati de ancheta. Declaratia vine dupa ce saptamana aceasta Volkswagen a dezmintit informatiile aparute in publicatia germana ‘Der Spiegel’ conform carora cel putin 30 de manageri de la producatorul auto sunt implicati in scandalul emisiilor. ‘Acest numar este complet nefondat’, a declarat un purtator de cuvant al VW.

Pana acum, VW a sustinut ca un mic grup de directori a supervizat instalarea softului care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. ‘Der Spiegel’ sustine ca investigatiile au dezvaluit ca sunt implicati in scandal in jur de 30 de directori.

CITESTE SI: SCANDALUL VOLKSWAGEN: VW RECHEAMA LA SERVICE 8,5 MILIOANE VEHICULE CU MOTOARE DIESEL IN UE

Klaus Ziehe, purtator de cuvant al Procuraturii din Brunswick, in nordul Germaniei, le-a declarat jurnalistilor ca Politia a infiintat un grup de 20 de anchetatori pentru a lucra la cazul VW. Saptamana trecuta, sediul central al VW a fost perchezitionat iar Klaus Ziehe a declarat ca au fost ridicate ‘multe cutii cu documente, terabiti de informatii si nu gigabiti’.

Joi, grupul german a anuntat ca va rechema la service, in Uniunea Europeana, 8,5 milioane vehicule cu motoare diesel echipate cu un software care falsifica rezultatele testelor de emisii poluante. Vehiculele se gasesc in toate cele 28 de state membre ale UE, iar reparatiile, care vor incepe din ianuarie 2016, vor fi gratuite.

Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, inclusiv in Germania, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Sursa foto: Washington Post